مهمترین پرونده‌های تجاوز به زنان و دختران ایرانی

چندی قبل زنان تهرانی با مراجعه به پلیس آگاهی از مرد شیطان صفتی شکایت کردند.

مهمترین پرونده‌های تجاوز به زنان و دختران ایرانی

چندی قبل زنان تهرانی با مراجعه به پلیس آگاهی از مرد شیطان صفتی شکایت کردند. در بررسی‌های بیشتر کارآگاهان متوجه شدند مرد جوانی که اهل یکی از کشور‌های همسایه است در اطراف بزرگراه‌های تهران کمین‌ کرده و زنان تنها را که درحال عبور هستند، مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

یکی از زنان در شکایتش به مأموران گفت: درحال‌حرکت در کنار بزرگراه بودم که فردی به من نزدیک شد و از پشت دهانم را گرفت و مرا به فضای سبز کنار بزرگراه برد و به‌زور مورد آزار و اذیت قرار داد. برق چاقوی او زیر گلویم اجازه نمی‌داد از خودم دفاع کنم.

 دختر جوان دیگری با اعلام شکایت به مأموران گفت: در حال عبور از کنار بزرگراه بودم که مردی به من نزدیک شد و با تهدید چاقو مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. وقتی موضوع را به خانواده‌ام گفتم آن‌ها تصمیم گرفتند که شکایت کنند، حال از این مرد جوان شکایت دارم.

درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری مرد شیطان‌صفت بزرگراه‌های تهران آغاز شده بود، کارآگاهان متوجه شدند هر روز بر تعداد شاکیان افزوده می‌شود.

سرانجام مأموران موفق شدند چند روز قبل مرد متجاوز را کنار یکی از بزرگراه‌های تهران شناسایی و دستگیر کنند.

با انتقال متهم به اداره آگاهی مشخص شد او تبعه یکی از کشور‌های همسایه است و در این مدت بیش‌ از ۱۵ زن را مورد آزار و اذیت قرار داده‌ است.

درحال‌حاضر متهم در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران است تا سایر جرایم سیاهش شناسایی و کشف شود.

در این گزارش به مهم‌ترین پرونده‌های تجاوز اتباع کشور‌های همسایه به زنان و دختران می‌پردازیم.

پرونده‌های تجاوز به زنان

تجاوز نگهبان پارک به ۵ زن

اواخر مهر امسال بود که پلیس با شکایت چند زن جوان روبه‌رو شد که مدعی بودند از سوی نگهبان پارک مهرگان در شمال شرق تهران مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

یکی از زنان به مأموران گفت: در پارک مشغول پیاده‌روی بودم که مرد نگهبان به من نزدیک شد و با تهدید چاقو مرا به کناری برد و تمام لباس‌هایم را پاره کرد و مرا مورد آزار و اذیت قرار داد.

در ادامه مشخص شد چند روزی است که نگهبان پارک متواری شده‌ است اما کارآگاهان سرانجام موفق شدند مرد ۲۷ ساله را شناسایی و دستگیر کنند.

با دستگیری او پنج زن از این متجاوز شکایت کرده و او را در پلیس آگاهی شناسایی کردند. درحال‌حاضر تحقیقات برای مشخص شدن زوایای پرونده سیاه نگهبان پارک مهرگان ادامه دارد.

تجاوز سیاه به زن خریدار ویلا

سال ۹۸ زن جوانی آشفته به مأموران کلانتری مراجعه و از حادثه‌ای سیاه خبر داد.

او در شکایتش به مأموران گفت: برای خرید ویلا در محله فرحزاد با یک بنگاهی قرار گذاشتم و ویلای موردنظر را نشانم داد، اما مدعی شد ویلای بهتری که موروثی است را می‌توانم با قیمت مناسب‌تری بخرم. او مرا به سمت این ویلا برد. در آن‌جا فهمیدم مرد بنگاه‌دار افغانی است و به همراه شش نفر دیگر از افراد حاضر در ویلا مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند.

 بلافاصله و با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان ویلای موردنظر را بررسی، اما مشخص شد مردان افغان آن‌جا را تخلیه کردند. سرانجام پس‌ از گذشت یک ماه تمامی هفت‌ مرد افغان دستگیر شدند.

آن‌ها منکر اتهاماتشان بودند تا اینکه یکی از آن‌ها لب به اعتراف گشود و گفت: در باغ بودیم که «جمعه» زن جوان را به آن‌جا آورد، من هیچ کاری انجام ندادم، اما شش دوست دیگرم این زن را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

با اعترافات این فرد برای هر شش نفر حکم اعدام صادر و متهمان به دار مجازات آویخته شدند.

پرونده‌های تجاوز به زنان

تجاوز چندباره به یک زن در خانه‌اش

سال ۹۴ زنی هراسان با مأموران پلیس تماس گرفت و از اذیت و آزارش خبر داد.

این زن در شکایتش به مأموران گفت: ساعت یک شب درحال استراحت بودم که فردی ناشناس توری در را پاره کرد و وارد اتاق‌خواب شد و با تهدید که اگر حرفی بزنم مرا می‌کشد، مورد آزار و اذیت قرار داد.

این زن مدعی شد البته این فرد دو هفته پیش نیز به‌خاطر باز بودن در حیاط وارد خانه شد و مرا مورد آزار و اذیت قرار داده بود.

با اعلام این شکایت و با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله کارآگاهان خانه او را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند و سه روز بعد فردی را مشاهده کردند که در حال بالا رفتن از دیوار خانه شاکی است.

بلافاصله مأموران او را در حیاط دستگیر کردند. پسر ۲۴ ساله با اعتراف به دو بار تجاوز به زن جوان مدعی شد: یک‌ماهه قبل از افغانستان به صورت غیرمجاز وارد ایران شدم. هیچ کاری نداشتم و بیکار بودم به‌همین خاطر در خیابان‌ها پرسه می‌زدم. دو هفته قبل متوجه شدم در خانه شاکی باز است، به همین خاطر به داخل آن‌جا رفتم و هنگامی‌که مطمئن شدم تنها است به او تجاوز کردم. امروز هم قصد داشتم برای بار سوم به خانه‌اش بروم و به او تجاوز کنم که سر رسیدید و مرا گرفتید.این فرد پس‌ از محاکمه به اعدام محکوم شد.

پرونده‌های تجاوز به زنان

تجاوز به توریست فرانسوی در فرحزاد

 شهریور سال ۹۴ وقتی توریست فرانسوی برای گردش به منطقه فرحزاد رفته بود سه مرد افغان او را ربوده و به یک ویلا در آن‌جا برده و مورد آزار و اذیت قرار دادند.

تجاوز وحشیانه این افراد به زن فرانسوی باعث شد که او بلافاصله به کلانتری مراجعه و شکایت خود را مطرح کند.

این زن در شکایت خود گفت: به‌عنوان توریست وارد ایران شده بودم، اما امروز دو مرد به من نزدیک و مرا به یک باغ ویلا بردند، سه نفر از آن‌ها مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند، اما یک نفر از آن‌ها دلش به حالم سوخت و مرا از دست آن‌ها نجات داد.

با انجام تحقیقات هر سه مرد افغان به اعدام محکوم شدند، اما به حکم شان اعتراض کردند. چندی بعد نیز زن فرانسوی با ارسال نامه‌ای به دادگاه اعلام کرد که به‌علت این‌که برای مردان افغان حکم اعدام صادر شده‌ است از شکایتش صرف‌نظر می‌کند.

منبع: رویداد24

دیگر رسانه ها

کدخبر: 52729

ارسال نظر