آنگلا مرکل بعد از بازنشستگی چه کار خواهد کرد؟

آنگلا مرکل در حالی پس از 16 سال اتاق صدراعظم آلمان را برای همیشه ترک می کند که درباره دوران پس از واگذاری قدرت به اولاف شولتس و آغاز ایام فراغتش، به ندرت صحبت کرده است.

آنگلا مرکل بعد از بازنشستگی چه کار خواهد کرد؟
۲۲ نوامبر سال ۲٠٠۵، هنگامی که آنگلا مرکل، فارغ التحصیل فیزیک و پرورش یافته آلمان شرقی در مجلس فدرال آلمان سوگند یاد می کرد، هیچ کس نمی توانست تصور کند که او برای دورانی طولانی در راس قدرت بماند. او در حالی پس از 16 سال اتاق صدراعظم آلمان را برای همیشه ترک می کند که درباره دوران پس از واگذاری قدرت به اولاف شولتس و آغاز ایام فراغتش، به ندرت صحبت کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ مرکل ۶۷ ساله  که در طول دوران صدراعظمی خود در آلمان اغلب به عنوان قدرتمندترین زن جهان توصیف می‌شد   به تازگی اشاره کرده که دلش برای دوره مسئولیت اش تنگ نخواهد شد. مرکل کسی که به توانایی‌اش برای سرحال ماندن پس از جلسات شبانه‌روزی مشهور است، زمانی به شوخی گفته بود: «می‌تواند همان طور که شتر آب ذخیره می‌کند برای خودش خواب ذخیره کند!» او اما به تازگی گفته، اولین کاری که پس از کناره گیری از سیاست انجام می دهد، «کمی چرت زدن» است. اما بعد از آن چه کار خواهد کرد؟
 
مرکل که اولین بار در سال ۱۹۹۰، درست پس از اتحاد مجدد دو بخش شرقی و غربی آلمان، به عنوان نماینده پارلمان آلمان انتخاب شد، در روزهای اخیر به صورت تلویحی گفت، هرگز فرصت توقف و تأمل درباره کارهای دیگری که ممکن است خواستار انجامشان باشد، نداشته است. او در مصاحبه‌ای با چیماماندا انگوزی آدیچیه، نویسنده نیجریایی گفته: «آیا می خواهم نویسندگی کنم،‌ سخنرانی کنم، به گردش بروم،‌ در خانه بمانم یا دنیا را ببینم؟ من فعلا تصمیم گرفته‌ام هیچ کاری را شروع نکنم و ببینم که چه اتفاقی می‌افتد.» این در حالی است که صدر اعظم‌های قبل از مرکل برای مدتی طولانی ساکت نماندند. هلموت اشمیت که در سال ۱۹۸۲ از سمت صدراعظمی کنار رفت، تبدیل به یکی از دبیران هفته نامه دی زایت و یک مفسر محبوب در حوزه حیات سیاسی شد.
 
مرکل ممکن است بخواهد زمان بیشتری را با همسرش یوآخیم ساوئر در هوهنوالد، نزدیک تمپلین در آلمان شرقی سابق که در کودکی در آن جا بزرگ شده، بگذراند؛ در میان سرگرمی‌هایی که او ممکن است انجام دهد، کاشت سبزیجات به‌ویژه سیب‌زمینی است، چیزی که یک بار در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۳ به مجله Bunte گفت که از انجامش لذت می‌برد. در روزهای اخیر تصویری از مرکل هنگام بررسی کفش در یک فروشگاه لباس ورزشی در برلین منتشر شد؛ تصویری که منجر به این گمانه‌زنی شد که او ممکن است برای فعالیتی برنامه‌ریزی کند.
 
همچنین، صدراعظم آلمان که قبلا دانشمند بوده، می‌تواند یک تور سخنرانی در دانشگاه های متعدد را آغاز کند. کار آکادمیک ممکن است بیشتر مرکلی را که دکترای شیمی کوانتومی را در سال ۱۹۸۶ دریافت کرده به ویژه با توجه به این که همسرش نیز یک شیمی دان است جذب کند. بر اساس محاسبه انجمن مالیات دهندگان آلمان، مرکل قرار است در دوران بازنشستگی ماهانه حدود 15هزار یورو (16هزارو900 دلار) مستمری دریافت کند. اما او هرگز علاقه‌ای به ولخرجی ندارد و در طبقه چهارم آپارتمانی در برلین زندگی می‌کند و اغلب خریدهای مواد غذایی خود را خودش انجام می‌دهد. اکونومیست در گزارشی نوشته است: مرکل پیشتر اشاره داشته که ذائقه سفر به آفریقا را دارد، البته نه به سبک تدی روزولت در سال ۱۹۱۰ که کلاه بر سر داشت وبه هزاران حیوان از جمله شیر، فیل و کفتار شلیک کرد یا آن ها را به دام انداخت. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3517

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر