پیوند کبد خوک به انسان ممکن شد

سازمان غذا و داروی آمریکا به Miromatrix مجوز داده تا آزمایش‌های انسانی خود را آغاز کند. این آزمایش‌ها در ابتدا در بیرون از بدن بیمار انجام می‌شود؛ یعنی کبد خوک که به حالت انسانی درآمده، در بیرون از بدن بیمار به او پیوند زده می‌شود.

پیوند کبد خوک به انسان ممکن شد

دانشمندان با اصلاح سلولی، پیوند کبد خوک به انسان را ممکن می‌کنند.

دانشمندان امید زیادی دارند که از کبد خوک برای پیوند در انسان‌ها استفاده کنند، اما برای انجام این کار ابتدا باید این عضو حیوان را تغییر داد و شبیه اعضای بدن انسان کرد. شرکتی به نام Miromatrix درحال کار روی چنین پروژه‌ای است و انتظار می‌رود که در سال جدید میلادی آزمایش‌های انسانی خود را شروع کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا به Miromatrix مجوز داده تا آزمایش‌های انسانی خود را آغاز کند. این آزمایش‌ها در ابتدا در بیرون از بدن بیمار انجام می‌شود؛ یعنی کبد خوک که به حالت انسانی درآمده، در بیرون از بدن بیمار به او پیوند زده می‌شود. اگر این روش موفقیت‌آمیز باشد، دانشمندان در ادامه پیوند عضو داخلی را آزمایش خواهند کرد.

شرکت Miromatrix برای استفاده از کبد خوک در انسان سلول‌های این عضو را تغییر می‌دهد. با‌این‌حال، پیاده‌سازی این روش در عمل بسیار سخت‌تر از روی کاغذ است.

جف راس، مدیرعامل این شرکت گفت: ما نمی‌توانیم میلیاردها سلول را از بدن خارج کنیم و آن‌ها را یکجا درون عضو قرار دهیم ولی وقتی سلول‌ها به‌آرامی تزریق می‌شوند، جایگاه خود را درون عضو پیدا می‌کنند و همان‌جا باقی می‌مانند.

این شرکت درحال‌حاضر از اعضای نجات‌یافته از بدن انسان‌ها استفاده می‌کند تا سلول‌های لازم را در کبد یا کلیه خوک رشد دهد. خوشبختانه یک عضو انسانی برای اصلاح چندین عضو حیوانی کافی است.

استفاده از این روش از آن جهت اهمیت دارد که بیمارستان‌ها با مشکل کمبود عضو اهدایی روبه‌رو هستند. دکتر «ران شپیرو»، متخصص پیوند کلیه می‌گوید راهکار Miromatrix برای بیماران دیالیزی که سال‌هاست منتظر پیوند کلیه‌اند و امکان مرگ آن‌ها وجود دارد، بسیار حیاتی خواهد بود.

آمیت توار، جراح پیوند عضو از دانشگاه پیتزبورگ اظهار کرد: تعداد اندام‌هایی که ما در اختیار داریم هرگز پاسخگوی نیاز بیماران نخواهد بود.بااین‌حال، استفاده از اعضای بدن حیوانات و اصلاح و رشد مجدد آن‌ها می‌تواند راهکاری مهم برای حل این مشکل باشد. دانشمندان پیش‌تر توانسته بودند قلب خوکی را که به‌صورت ژنتیکی اصلاح شده بود، به یک بیمار پیوند بزنند، اما این بیمار درنهایت پس از دو ماه جان خود را از دست داد./ ABC news

دیگر رسانه ها

کدخبر: 63917

ارسال نظر