یارانه معیشتی | یارانه فروردین ماه | زمان واریز یارانه معیشتی | یارانه جدید

زمان واریز اولین یارانه معیشتی ۱۴۰۱ | مبلغ یارانه معیشتی | یارانه رمضان پرداخت می‌شود؟

زمان واریز یارانه معیشتی فروردین 1401 اعلام شد.

زمان واریز اولین یارانه معیشتی ۱۴۰۱ | مبلغ یارانه معیشتی | یارانه رمضان پرداخت می‌شود؟

زمان واریز یارانه معیشتی فروردین ۱۴۰۱ اعلام شد.یارانه معیشتی خانوار سال ۱۴۰۱ طبق روال ماه های قبل در سال پیش ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.یارانه معیشتی که پس از افزایش قیمت بنزین دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و بیست و نهمین مرحله آن دهم فروردین واریز میشود.البته واریز یارانه ابهاماتی دارد. هم امکان افزایش یارانه‌ها وجود دارد و هم امکان ادغام دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین.

قرار است از منابع حاصل از اصلاح قیمت ها و سهمیه بندی، بسته های حمایت معیشتی بین ۱۸ میلیون خانوار توزیع می‌شود.

با مجموع یارانه نقدی و کمک معیشتی در هر ماه حدود ۶۲۰۰ میلیارد تومان و در سال بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان خرج نقدی‌هایی است که دولت توزیع می‌کند.

تاریخ واریز یارانه معیشتی فروردین ۱۴۰۱

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: یارانه کمک معیشتی افراد در فروردین ماه ۱۴۰۱ نیز ساعت ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۱۰ یارانه معیشتی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

تاکنون ۲۸ دوره از بسته معیشتی دولت به مردم پرداخت شده و قرار است بیست و نهمین مرحله از کمک‌های معیشتی چهارشنبه 10 ام فروردین به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

مبلغ پرداختی بابت طرح حمایتی معیشتی دولت به خانوار‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، ۲ نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شود.

خبر مهم درباره رقم یارانه نقدی در سال آینده

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با بیان اینکه یارانه نقدی در سال آینده تغییر نخواهد کرد گفت که طبق مصوبه این کمیسیون در سال آینده سرپرست خانوارهایی که یارانه آن ها قطع شده می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی وزارت تعاون تقاضای خود را ثبت کنند تا در صورت بررسی مجدد به آنها یارانه پرداخت شود.

 رحیم زارع درباره میزان پرداخت یارانه نقدی در سال آینده گفت: دولت پیش بینی کرده بود که با حذف ارز ترجیحی مبلغ یارانه نقدی افزایش پیدا کند. کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی موافقت نکرد و به تبع آن دیگر یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نخواهد کرد. البته قطعی شدن این موضوع منوط به تصویب در صحن علنی است.

وی افزود: همچنین کمیسیون تلفیق تصویب کرد که دولت ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی تخصیص دهد و سه میلیارد دلار یعنی به میزان ریالی ۷۵ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم اختصاص داده شود. خرید گندم از محل یارانه پیش بینی شده برای تبصره ۱۴ است که از کیلویی ۷۰۰۰ تومان به ۹۵۰۰ تومان نیز افزایش داده شد. با این شرایط مبلغ یارانه ها در سال آینده تغییری نکرده و همچون سال های گذشته خواهد بود چون منابعی برای افزایش یارانه نقدی وجود ندارد و همه منابع برای واردات کالاهای اساسی و خرید گندم از محل تخصیص ارز ترجیحی داده شده است.

جزئیات کمک هزینه دولت برای خانوارها

معاون رئیس‌جمهوی و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به طرح حمایتی دولت برای جبران افزایش قیمت بنزین، گفت: طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه اجرا می شود.

وی درباره جزئیات طرح حمایتی دولت برای جبران افزایش قیمت بنزین، اظهار داشت:شرط رئیس جمهوری برای اجرای طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت بنزین این بود که حتما همه منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین عینا به مردم بازگردد.

وی عنوان کرد: اولین مرحله واریز این طرح حمایت معیشتی حداکثر تا ده روز آینده انجام خواهد شد؛ میزان پرداخت به خانوارهای تک نفره ۵۵، دونفره ۱۰۳، سه نفره ۱۳۸، چهار نفره ۱۷۲ و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان خواهد بود.

افزایش یارانه سه برابری برخی خانوارها

براساس مصوبه مجلس، فرزندان خانواده‌های دهک‌های اول تا چهارم دارای حداقل ۳ فرزند تحت تکفل که هیچکدام از والدین در دستگاه های مذکور ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه ایران شاغل نمی باشند، به میزان ۳ برابر یارانه مصوب سایرین دریافت نمایند.

یعنی گروهی از خانوارها با داشتن سه شرط یارانه فرزندانشان سه برابر می‌شود:

در چهار دهک اول قرار داشته باشد.

حداقل سه فرزند داشته باشند.

هیچ یک از والدین کارمند دولت نباشد

طرح حمایتی ارتباطی با یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی ندارد

همانگونه که صراحتا اعلام شده طرح حمایت معیشتی دولت هیچ ارتباطی به یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی ندارد.

میزان پرداخت در طرح جدید بر اساس خانوار است. به خانوارهای تک نفره ۵۵، دونفره ۱۰۳، سه نفره ۱۳۸، چهار نفره ۱۷۲ و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

ابهام در واریز یارانه کالایی جدید

در سال پیش‌رو تکلیف واریز یارانه جدید به صورت دقیق مشخص نشده است، چرا که تغییر مبلغ یارانه‌ها به حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی بستگی دارد.

در میانه اسفند ماه ۱۹۴ نفر از نمایندگان مجلس به حذف ارز ترجیحی رای مثبت دادند. اما به صورت مشروط. در واقع دولت اجازه دارد این ارز را حذف کند. اما باید ما به ازای آن را به صورت بن خرید کالا الکترونیکی به خانوارها بدهد.

طبق دستور مجلس چنانچه دولت قصد دارد کالایی را از سبد ارز ترجیحی حذف نماید، باید قبلا ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف کننده برای کالاهای اساسی را از طریق کالا برگ الکترونیکی و در امور پزشکی از طریق بیمه‌ها و یا از طرق جایگزین مطمئن انجام دهد.در واقع دولت هم مجوز حذف ارز ترجیحی را دارد و هم ادامه آن را. برای حذف آن باید یارانه جدید پرداخت کند. البته تاکید مجلس روی بن الکترونیکی خرید کالاهای اساسی است. یعنی دولت به جای دلار ۴۲۰۰ تومانی کارت اعتباری خرید کالا از فروشگاه‌های مشخص یا کوپن پرداخت کند.

اما دولت تاکنون تصمیمی مبنی بر حذف دلار و پرداخت یارانه خرید کالا نگرفته است. بنابراین نمی‌توان روی پرداخت کوپن کالا در ماه‌های ابتدایی سال جاری حساب کرد.

از سوی دیگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شده که سه دهک از یارانه‌بگیران را شناسایی کنند.واریز یارانه در سال آینده ابهاماتی دارد. هم امکان افزایش یارانه‌ها وجود دارد و هم امکان ادغام دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین.

یارانه مختص ماه رمضان پرداخت می شود؟

حدود سه سال است که خانوارها هر ماهه دو یارانه ثابت دریافت می‌کنند. یارانه نقدی و یارانه معیشتی که یارانه نقدی از سال ٨٩ و یارانه معیشتی نیز از سال ٩٨ و همزمان با افزایش قیمت بنزین به حساب خانوارها واریز شد.اما ممکن است در برخی از ماه‌ها، تعداد این یارانه‌ها افزایش یابد و یارانه‌های دیگری نیز واریز شود. برای مثال چند روز پیش یارانه یکصد هزارتومانی به حساب برخی از خانوارها واریز شد.

یکی دیگر از یارانه‌هایی که جدا از یارانه معیشتی و نقدی واریز شده بود، یارانه رمضان بود که فروردین سال گذشته برای نخستین بار به برخی از خانوارهای کشور اختصاص یافت.

این یارانه همزمان با روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان به ۶٠میلیون ایرانی اختصاص یافته و خانوارها بر اساس تعداد اعضای خود، رقم‌های متفاوتی را دریافت کردند. برای مثال خانواده یک نفره ۵۵هزار تومان یارانه، خانواده دو نفره ١٠٣هزار تومان یارانه، خانواده سه نفره ١٣٨هزار تومان یارانه، خانواده چهار نفره ١٧٢هزار تومان و خانواده‌های ۵نفره و بیشتر هم ٢٠۵هزار تومان دریافت کرده بودند.

حالا باتوجه به اینکه کمتر از دو ماه به ماه رمضان باقی مانده، این سوال مطرح می‌شود که آیا امسال هم قرار بر واریز یارانه رمضان است یا خیر.

به گزارش اقتصاد آنلاین، فعلا دستوری برای اختصاص یارانه رمضان به خانوارها صادر نشده است .حالا باید دید تصمیم چیست و آیا رمضان امسال هم مانند سال گذشته، یارانه ماه مبارک رمضان به خانوارها تعلق خواهد گرفت یا خیر.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 13138

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        میگفتن طرح جوانی جمعیت خانواده های سه فرزند سه برابر یارانه میگیرن چیشد پس.هفت قلم کالا چیشد?

      • ناشناس

        دولت برای ماه مبارک رمضان یارانه غذایی ازقبیل برنج حبوبات روغن مرغ وتخم مرغ توزیع کندماقشرآسیب پذیرمستضعف جامعه درفشارهستیم وازتورم وگرانی رنج می بریم

      • اصغر حمیدی پور

        پسر اینجانب که یارانه معیشتی نمی گیرم ۵ماه است ازدواج کرده مستاجر هم هست حقوق کارگری هم دارد چرایارانه معیشتی به او نداده اید

      • نعیم حصراوی

        باعرض سلام من ۷۵درصد مشکل جسمي دارم وضعیتم خیلی سخت است ودرخواست دريافت سهام عدالت رادارم تا بتوانم سرم راجعون فرزندانم بالا بگيرم من ۴فرزند وهمسری یتیم دارم من ازبسیجییان هستم

      • ناشناس

        مددجویان کمیته امداد و بهزیستی سخت زندگیشون میگذرونند لطفا فکری به حال این قشر ضیف باشید واریز یارانه معشیت ممنون

      • غلام احمد غفاری

        اللهم ارحمنا

      • ناشناس

        فقط دروغ.تاکی

      • Hh

        فقط میتونم بگم جناب اقای ریسی اکثرا اونایی که رفتن بهت رای دادن من جمله خودم فقط به خاطر افزایش مبلغ یارانه بود که اینم دروغ ازاب دراومد

      • علی

        پس چی شد قرار شد سال جدید یارانه بیشتر بشه نه همون 45500تومان یا معشیتی مثل قبل پرداخت کنی حرف خودتون هم قبول نداری با این همه گرانی هنوز ارز برداشته نشده مرغ شده 40تومان

      • ناشناس

        اقای رییس جمهور پیش از انتخابات به مردم قول داده بود که یارانه سه برابر میشود چرا به قولش عمل نمیکنه مردم با این همه گرانی چه کنن

        • ناشناس

          سلام چرا در ماه رمضان کمک معیشتی واریز نشد الان ماه رمضان اومد بخدا زندگی سختی داریم لطفا مثل پارسال واریز بشه😢😢😢😢😢😢😢😢

      • ناشناس

        تو رو خدا سایتو باز کنید نتونستبم برای سهام ثبت نام کنیم

      • ناشناس

        برای جا ماند ه های سهام فکری کنید

      • ناشناس

        سلام خسته نباشید.مامستاجریم امانمی دونیم چرا...؟لطفا دلیلی برای قطع یارانه معیشتی کسانی که یارانه معیشتی آنهارا قطع کرده اید درحالی که وضعیت زندگی آنها خیلی ناجوراست وبه سختی توی این گرونی زندگی‌شان رو می گذراننداونم درشرایطی که کارنیست توجه کند.ما۴نفریم توی یک خونه کوچولوی ۵۵متری که اونم صاحب خونه۵۰میلیون می خواد که ما نداریم لطفایارانه معیشتی روباتوجه به شرایط قطع کنیددرواقع قشرضعیف به این یارانه معیشتی چشم دوخته ؟که شاید کمک خرج بچه هاش باشه که شرمنده نشیم؟لطفاان راازما دریغ نکنید؟لطفا نظر بدید؟

      • میراحمدی

        سلام من یک زن خانه دارم یک فرزندم دارم هیچ درآمدی هم ندارم ایا به نظر شما با ماهی دویست تومان از طرف دولت میتونم زندگیم و بچرخونم

      ارسال نظر