قیمت نفت در پی آغاز حمله روسیه به اوکراین ،از ۱۰۰ دلار گذشت

نفت از ۱۰۰ دلار گذشت

قیمت نفت در پی آغاز حمله روسیه به اوکراین ،از ۱۰۰ دلار گذشت

در پی آغاز حمله روسیه به اوکراین قیمت نفت به ۱۰۱ دلار در هر بشکه رسید. طلا هم با ۳۰ دلار افزایش به ۱۹۴۱ دلار در هر اونس رسید.

تجارت نیوز در همین بار نوشت قیمت نفت در حالی مرزهای ۱۰۰ دلار را در نوردید که تحلیل‌گران می‌گفتند اگر نفت به بیش از ۱۰۰ دلار شود برای بازار خطرناک است. اگر هم به ۱۵۰ دلار شود نرخ تورم جهانی را هفت درصد افزایش می‌دهد.

حالا روسیه به اوکراین حمله کرده و قیمت نفت، لحظه به لحظه در حال افزایش است.

تحلیلگر بانک کامن ولث به رویترز گفته بود اگر روسیه به اوکراین حمله کند، آمریکا و اروپا نمی‌توانند تحریم‌های نفت و گازی علیه روسیه اعمال کنند و تهدیدهایی از این قبیل، بی‌اساس است.

جفری هالی، تحلیل‌گر شرکت تجاری اوندا در یادداشتی اعلام کرد آمریکا و اروپا با روسیه سازش کردند و اوکراین قربانی سیاست‌های آن‌ها شده است.

اوپک عرضه را بیشتر می‌کند؟

هیچ یک از مقامات اوپک، هنوز واکنش به خبر جنگ میان روسیه و اوکراین نشان نداده‌اند اما زمانی که ارتش روسیه وارد مرزهای شرقی شد، اعلام کردند قرار نیست تولید خود را افزایش دهند‌.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد اوپک تصمیم دارد فعلا «احتیاط» کند و تولیدش را افزایش ندهد. احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق هم بر حفظ روند قبلی تولید نفت تاکید داشت.

به جز این، رویترز نوشته بود برخی تولیدکنندگان کوچک اوپک نتوانسته‌اند تولید را به میزان مقرر شده برسانند‌ و دلیل آن هم، عدم سرمایه‌گذاری در صنعت نفت است.

بنابراین به نظر نمی‌رسد حتی با شروع جنگ میان روسیه و اوکراین هم اوپک بتواند عرضه خود را افزایش دهد و تاثیری بر روند کاهش قیمت نفت بگذارند.

حالا قیت نفت لحظه به لحظه بالاتر می‌شود و تحلیل‌گران نگران تبعات تورمی افزایش قیمت این سوخت هستند‌

دیگر رسانه ها

کدخبر: 9574

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر