مرغ دست‌نیافتنی شد | قیمت مرغ به 300 هزار تومان رسید

بررسی بازار نشان می‌دهد که قیمت مرغ از ابتدای سال جاری نسبت به ماه‌های آخر سال ۱۴۰۱، حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد گران‌تر شده است.

مرغ دست‌نیافتنی شد | قیمت مرغ به 300 هزار تومان رسید

بررسی بازار نشان می‌دهد که قیمت مرغ از ابتدای سال جاری نسبت به ماه‌های آخر سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد گران‌تر شده است.

فروشندگان با قیمت‌های بالای نرخ مصوب، مرغ را خریداری و قطعاً گران‌تر از این رقم مرغ را به فروش می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: مرغ نایاب شد | مرغ نیست، سوال نکنید!

بررسی بازار نشان می‌دهد که قیمت مرغ از ابتدای سال جاری نسبت به ماه‌های آخر سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد گران‌تر شده است. البته قیمت مرغ در بعضی فروشگاه‌های سطح شهر به بهانه کیفیت بیشتر، گران‌تر است. در چنین فروشگاه‌هایی قیمت مرغ با وزن تقریبی ۱.۵ کیلوگرم حدود ۱۴۳ هزار تومان است، برای فروش مرغ تا وزن ۱.۷ کیلوگرم، ۱۵۴ هزار تومان و تا وزن ۱.۸ کیلوگرم ۱۶۳ هزار تومان پول می‌گیرند.

مرغ سبز کامل هم که به‌عنوان مرغ ارگانیک معمولا بین ۱.۸ تا ۲.۱ کیلوگرم وزن دارد، از ۲۳۴ هزار تومان تا ۲۵۹ هزار تومان عرضه می‌شود.

از سوی دیگر قیمت منصفانه هر کیلو سینه مرغ بدون استخوان ۱۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان است. یک کیلو فیله مرغ را حداقل ۱۶۳ هزار تومان می‌فروشند و مغز ران مرغ بدون پوست به‌ترتیب کیلویی ۱۲۵ هزار تومان و ۱۱۷ هزار تومان به‌فروش می‌رسند. کف قیمت ران مرغ با پوست کیلویی ۸۳ تا ۸۶ هزار تومان است و یک کیلو ساق مرغ با قیمت ۱۲۵ هزار تومان به‌فروش می‌رسد. بال مرغ کیلویی ۹۴ هزار تومان و کتف کیلویی ۸۲ هزار تومان قیمت دارند.

قیمت جوجه‌کباب ساده بدون استخوان در بازار حداقل به کیلویی ۱۴۶ هزار تومان رسیده و انواع مزه‌دار شده آن را ۱۵۹ هزار تومان می‌فروشند. دل مرغ در بسته‌های ۵۰ گرمی با قیمت ۶۳ هزار تومان عرضه شده است.

قیمت مرغ گرم در بازار بیش از ۲۰ هزار تومان نسبت به نرخ مصوب فاصله گرفته، اما بررسی بازار نشان می‌دهد خریداران در عمل شاید مجبورند برای یک مرغ کامل تا ۳۰۰ هزار تومان پول بپردازند.

شنیده‌ها حاکی از این است که فروشنده‌ها دیگر ۶۳ هزار تومان مصوب را تحویل نمی‌گیرند و با قیمت‌های بالای نرخ مصوب، مرغ را خریداری و قطعاً گران‌تر از این رقم مرغ را به فروش می‌رسانند.

در سال جدید موضوع گرانی مرغ فراتر از این حرف‌ها رفته و طبق تأکید فعالان در صنعت مرغداری ظاهرا مسئله مهم، بیشتر نایاب شدن مرغ است.

منبع: اقتصاد 24

دیگر رسانه ها

کدخبر: 83864

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر