جدول کامل حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ + میزان حق عائله‌مندی ، حق مسکن و حق اولاد

حقوق وزارت کار در سال ۱۴۰۳ مشخص شد بر اساس مصوبه وزارت کار حقوق ماهانه ۷۱.۵۵۰.۰۰۰ ریال تعیین شد

جدول کامل حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ + میزان حق عائله‌مندی ، حق مسکن و حق اولاد

حقوق وزارت کار در سال ۱۴۰۳ مشخص شد بر اساس مصوبه وزارت کار حقوق ماهانه ۷۱.۵۵۰.۰۰۰ ریال تعیین شد .وزیر کار گفت: پس از گفت‌وگوهای بسیار حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ مشخص شد. بر این اساس حدود ۳۵ درصد افزایش حقوق داشتیم که نسبت به سال قبل حدود ۷ درصد افزایش پیدا کرده است.  حداقل دستمزد ماهانه یک کارگر در سال آینده ۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۷۸۷ تومان تعیین شد. بر این اساس حداقل دستمزد کارگران از ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان به ۸ میلیون تومان افزایش یافت. به دنبال افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۳ دریافتی کارگران با احتساب مبلغ بن خواروبار، کمک‌هزینه مسکن، حق اولاد و سایر مزایای جانبی، مزد به ۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان افزایش یافت.

حقوق وزارت کار در سال ۱۴۰۳

حقوق ماهانه   ۷۱.۵۵۰.۰۰۰ ریال
کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار  ۱۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال
 کمک هزینه مسکن  ۱۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال
کمک هزینه عائله‌مندی  ۷.۱۵۵.۰۰۰ ریال 
جمع کل برای کارگر با یک فرزند  ۱۱۱.۰۷۰.۰۰۰ ریال 
میزان افزایش‌ سایر سطوح مزدی : ۲۲درصد + حدودا ۶.۹۰۰.۰۰۰ ریال 
حق تاهل 5.000.000 
درصد افزایش حقوق سال 1403 ۳۵ درصد

میزان افزایش دستمزد سایر سطوح هم ۲۲ درصد به اضافه رقم ثابت ماهانه ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۸۰ ریال تعیین شد.

پس از روزها و ساعت‌ها چانه زنی ۳ گروه نمایندگان جامعه کارگری، کارفرمایی و دولت نهایتاً در سیصد و بیست و نهمین جلسه شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال آینده، ۳۵.۳ درصد افزایش یافت.

حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار به میزان ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد. این خبری است که سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از یک جلسه ۹ ساعته در جمع خبرنگاران اعلام کرد.وزیر کار گفت: حق اولاد از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶,۶۰۰ تومان افزایش یافت. بن خوار و بار از ۱.۱ میلیون تومان به ۱.۴ میلیون تومان و حق مسکن بدون تغییر ۹۰۰ هزار تومان حق تأهل ۵۰۰ هزار تومان برای اولین بار برای کارگر خانم و آقا در نظر گرفته شد. حداقل دریافتی یک کارگر با دو فرزند از ۸میلیون و ۵۰۹ هزار تومان امسال به ۱۱ میلیون ۶۰۹ هزار تومان افزایش یافت.

جدول افزایش حقوق 1403

وی افزود دستمزد سایر سطوح کارگری ۲۲ درصد به اضافه ماهانه ۶ میلیون و ۹۰۰ هزارو ۷۸۰ ریال تعیین شد.

‌به گفته مرتضوی به این ترتیب حداقل مزد روزانه دو میلیون و ۳۸۸ هزارو ۷۲۸ ریال افزایش یافت.

همچنین علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار نیز گفت: دریافتی یک کارگر با خانوار ۳.۳ نفری از ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان به ۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان رسید. حداقل حقوق یک کارگر با یک فرزند از ۸ میلیون و ۴۹۱ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان رسید.

وی درباره حضور نمایندگان کارگری در شورای عالی کار بیان کرد: این شورا با دو سوم اعضا رسمیت می‌یابد و مصوبات آن رسمی است. به گفته وی، حداقل مزد کارگران سال آینده نسبت به رشد امسال با ۸ واحد درصد افزایش همراه شده و به ۳۵.۳ درصد رسیده است. البته اقدامات دولت در سبد معیشت و کمک‌های جانبی هم در کنار آن از کارگران حمایت می‌کند.

میزان افزایش دستمزد سایر سطوح هم ۲۲ درصد به اضافۀ رقم ثابت تعیین شد.

گفتنی است، نمایندگان کارگری در شورای عالی کار به دلیل عدم نظرخواهی از آنها در تعیین اعداد و ارقام به اعتراض جلسه را ترک کردند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 130609

ارسال نظر