رانندگان اسنپ و تپسی در منگنه، قطع رسمی سهمیه بنرین رانندگان تاکسی اینترنتی، آغاز بحران مسافرگیری

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره قطع سهمیه سوخت خودروهای اینترنتی در سال ۱۴۰۳ گفت: طبق مصوبه‌های جدید اعلام شده است که این سهمیه امسال اختصاص پیدا نکند که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره مجری بوده و تصمیم‌گیر نیست.

 رانندگان اسنپ و تپسی در منگنه، قطع رسمی سهمیه بنرین رانندگان تاکسی اینترنتی، آغاز بحران مسافرگیری

سهمیه بنزین اسنپ و تپسی؛ در دستور کار نیست! این جدیدترین  خبر دولت سیزدهم درباره رانندگان تاکسی اینترنتی است  بنزین تاکسی‌های اینترنتی در چند ماه اخیر انتقادهای زیادی به دنبال داشته است . رانندگان اسنپ و تپسی  از مدیران این شرکت ها گلایه دارند که چرا سهمیه بنزین ماهانه آنها را واریز نمی‌کنند و تاکسی‌های اینترنتی از دولت گله دارند که چند ماه است سهمیه‌ای به آنها نداده‌اند.

 درحالی که قیمت بنزین همچنان محور اخبار روز جامعه است سال قبل وزیر نفت بعد از چند ماه تاخیر در واریز سهمیه بنزین اسنپ و تپسی، وعده داده است که این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد. رانندگان تاکسی‌های اینترنتی این روزها گلایه زیادی دارند و می‌گویند حالا که از سهمیه بنزین خبری نیست، حداقل شرکت‌ها کرایه‌ها را افزایش دهند.

قطع سهمیه سوخت اسنپ و تپسی در سال ۱۴۰۳

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره قطع سهمیه سوخت خودروهای اینترنتی در سال ۱۴۰۳ گفت: طبق مصوبه‌های جدید اعلام شده است که این سهمیه امسال اختصاص پیدا نکند که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره مجری بوده و تصمیم‌گیر نیست.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به این که یکی از دلایل مصرف سوخت در کشور ما خودروهای فرسوده است، تصریح کرد: در این باره باید دولت تسهیلاتی ارائه کند که افراد بتوانند خودروها را جایگزین کنند.

رانندگان اسنپ و تپسی می‌گویند قرار بود کرایه‌ها پایین باشند اما در مقابل به آنها اعتبار بنزین پرداخت شود. حالا اما اولی اجرا می‌شود و دومی نه. از آن سو قیمت قطعات یدکی نیز به طور مداوم در حال افزایش است و شغل رانندگی استهلاک زیادی برای ماشین به بار می‌آورد. نتیجه؟ کار به عنوان راننده اسنپ و تپسی دیگر صرفه اقتصادی ندارد. به ویژه که رانندگان معتقدند کمیسیون این دو شرکت هم بالاست.

در این میان، عدم تخصیص سهیمه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی، که در یک هفته اخیر رسانه‌ای شده، نارضایتی‌ها را افزایش داده است. البته این اولین بار نیست که بی‌نظمی در پرداخت این سهمیه به رانندگان اسنپ و تپسی، گلایه‌های آنها را در پی دارد. برای مثال این اتفاق پاییز سال گذشته هم رخ داد. آذر 1401 بود که اکوفارس از تاخیر 5 ماهه در تخصیص این سهمیه خبر داد. حالا دوباره همان شرایط تکرار شده و حداقل چهار ماه است که رانندگان اعتبار بنزین را دریافت نکردند و با بنزین آزاد، کار می‌کنند. البته برخی از آنها می‌گویند این مدت بیشتر است و حتی به هفت ماه هم می‌رسد.

سهمیه بنزین اسنپ و تپسی چند ماهی است که به رانندگان تعلق نگرفته. آنها در روزهای اخیر گلایه زیادی در این مورد داشته‌اند و می‌گویند چهار تا هفت ماه است که اعتبار بنزین را دریافت نکرده‌اند. رانندگان معتقدند قرار بود کرایه‌های با بنزین حدود هزار تومانی محاسبه شوند و در مقابل، آنها سهمیه بنزین بگیرند اما حالا مجبورند بنزین سه هزار تومانی بزنند و کرایه‌ها هم تغییری نکرده است.

 

گلایه‌ها از پایین بودن کرایه‌ها

در این میان، رانندگان اسنپ و تپسی می‌گویند در شرایطی که اعتبار بنزین آنها پرداخت نمی‌شود، قطعات یدکی افزایش قیمت زیادی داشته و تامین معیشت هم سخت شده است، شرکت‌های تاکسی اینترنتی برای حمایت از رانندگان خود یا باید کرایه‌ها را افزایش دهند یا کمیسیون‌ها را پایین بیاورند.

«4 ساله دارم کار میکنم ! ۷ماهه که سهمیه بنزین و لاستیک و لوازم یدکی و ……… غیره هم نمیدن ، به کسی برنخوره ! اما مسافر هم طلبکار شده و راننده ای که از روی اجبار داره کار میکنه داره تاوان میده.»

«روز اول که رفتیم اسنپ قرار فقط فقط ۹ درصد کمیسیون بگیره، اون که الان شده ۱۵درصد گاهی هم ۲۰درصد.از طرف دیگه بنزین گرون شد قرار شد کرایه متعارف باشه ولی سهمیه بنزین بدن ،اونم که کلی داستان درست کردن مثل انقدر کلیومتر هر روز یا هفته گی بری بهت تعلق میگیره جالب اینکه به همینم بسنده نکردن یعنی اصلا سهمیه نمیریزن اختلاف واریزها نزدیک هفت ماه شده،بعدشم انقدر مشکل های دیگه ای اسنپ به وجود آورده کلا راننده رو آچ مز میکنه ،مثل تیم پشتیبانی هر روز یه قانون جدید و غیر قابل پیگیری یا مجبور کردن راننده به تیکت زدن وجواب بی ربط به سوال،واقعا راننده دردشو باید کجا بگه هیچ کسی رسیدگی نمیکنه.»

«من اسنپ ودارم هم تپسی کمیسون بالاست کرایه زیاد نکردن ازیه طرف سهمیه سوخت واریز نشده اسطهلاک خرخ مکانیکی هم زیاده مسولین درخواست دارم پیگیری کنن.»

«کار کردن در اسنپ یا تپسی این وسط ضرر فقط و فقط از سوی راننده زحمتکشه. اینکه روزهای جمعه تعطیلات کرایه ها را خیلی خیلی به قیمت پایین می‌زنند و روزهای کاری یه خورده ای بالا می‌کشند در هر وصورت شرکت ها تحت هیچ شرایطی سرشون کلاه نمیره چرا؟ چون اگه مسیر 50کیلومترراه را در ترافیک سنگین باقیمت 100 هزارتومان درنظر بگیریم کمیسیون‌ یک ریال هم کم نمی‌کند و یا سفر 12000 تومانی هم به همین شکله. اگه واقعا شرکت های اسنپ تپسی سرسوزن بفکر راننده هاشون بودن روز های تعطیل که سفرهای قیمت مفتی میزنه یعنی از تهران تا کرج را میزنه 75000 تومان دقیقا کمیسیونش را 1ریال کم نمی‌کند حتی بالعکسش.»

منبع: عرشه انلاین - تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 132844

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر