واکنش تند پاکستان: سفیر ایران به اسلام آباد بازنگردد

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: پاکستان سفیر خود را از ایران فراخواند، اسلام‌آباد حمله به خاک خود را غیرقانونی می‌داند و حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌داند.

واکنش تند پاکستان: سفیر ایران به اسلام آباد بازنگردد

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده است که در پی عملیات ضدتروریستی ایران، سفیر خود را در تهران فراخوانده است.

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: اسلام آباد سفیر خود را از ایران فراخواند، این کشور حمله به خاک خود را غیرقانونی می‌داند و حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌داند.

بنابر اعلام وزارتخارجه پاکستان: سفیر تا اطلاع ثانوی به تهران باز نخواهد گشت.

پاکستان از سفیر ایران که اکنون در ایران است خواست که دیگر بازنگردد.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: حمله شب گذشته ایران، بی دلیل و نقض منشور سازمان ملل متحد بود.پاکستان بر حق پاسخگویی خود به این اقدام ایران تاکید می‌کند.حمله ایران به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست.به ایران اطلاع دادیم گفت‌وگوهای سطح بالا و سفرهای دوجانبه برنامه‌ریزی شده میان دو کشور را لغو کرده‌ایم.

 شامگاه سه شنبه ۲۶ دی ماه دو مقر مهم گروهک تروریستی جیش‌الظلم در خاک پاکستان منهدم شد و این گروهک حملات پهپادی و موشکی به محل استقرار نیروهای خود در کوههای مرزی خود بلوچستان را تأیید کرد.

در شرایطی که در سال‌های اخیر تعداد زیادی از مردم و نیروهای نظامی ایران به دست گروهک تروریستی تجزیه‌طلب جیش‌ الظلم به شهادت رسیده‌اند، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات ضدتروریستی ایران در قلمرو پاکستان «غیرقانونی و غیرقابل قبول بوده و پاکستان حق پاسخگویی برای خود قائل است

دیشب هم وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای ادعا کرد: پاکستان نقض بی دلیل حریم هوایی خود توسط ایران و حمله به داخل خاک پاکستان که منجر به کشته شدن دو کودک بی گناه و مجروح شدن سه دختر شد را به شدت محکوم می کند. این نقض حاکمیت پاکستان کاملا غیرقابل قبول است و می تواند عواقب جدی داشته باشد.

دستگاه دیپلماسی پاکستان مدعی شد: نگران‌کننده‌تر اینکه این اقدام غیرقانونی علی‌رغم وجود کانال‌های ارتباطی متعدد بین پاکستان و ایران صورت گرفته است. اعتراض شدید پاکستان پیش از این به مقام ارشد مربوطه در وزارت امور خارجه ایران در تهران تسلیم شده است. علاوه بر این، کاردار ایران به وزارت خارجه فراخوانده شده تا این نقض آشکار حاکمیت پاکستان را به شدت محکوم کند و مسئولیت عواقب آن کاملاً بر عهده ایران است.

در پایان بیانیه آمده است: پاکستان همواره گفته  که تروریسم یک تهدید مشترک برای همه کشورهای منطقه است که نیازمند اقدام هماهنگ است. چنین اقدامات یک جانبه با روابط حسن همجواری منطبق نیست و می تواند اعتماد و اطمینان دوجانبه را به شدت تضعیف کند.

منبع: جماران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 122752

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      • یک مسلمان

        حالا ما میفهمیم که پاکستان،مخالفت با رژیم جعلی صهیونیستی لق لقمه زبانش است تا مردم پاکستان را فریب بدهد،پاکستان درزبان علیه صهیونیستها وآمریکائیهاست ولی درعمل نوکرجیره خوارومزدور
        صهیونیستها وآمریکاست،مردم پاکستان خوبه که پی به ماهیت پلیددولت مزدورشان ببرند@!@@.

      • آب زلال

        باسلام
        وقتی در هنگام یه حادثه تروریستی در ایران برخورد مناسب و با اقتدار صورت نگیرد (منظور تروریستهایکه به خاک پاکستانفرار میکنند و یا از پاکستان وارد کشور می شوند ) باید جسارت پاکستان رو بپذیرید که بدترین رفتار را با ایران داشته باشه وقتی برخورد شدید صورت نمی‌گیرد..
        واقعا متاسفم برای رفتار بسیار بد پاکستان این کشورها مثل پاکستان لال هستندنزدیک ۲۴ هزار نفر در فلسطین کشته شدن لال هستند اما حالا...

      ارسال نظر