شریک عاطفی تان واقعاً دوست تان دارد یا خیر؟ این ترفندها کمک‌تان می کند

با این ترفند‌های روانشناسی متوجه شوید شریک عاطفی تان واقعاً دوست تان دارد یا خیر

 شریک عاطفی تان واقعاً دوست تان دارد یا خیر؟ این ترفندها کمک‌تان می کند

عشق عمیق‌ترین احساسی که می‌توانیم تجربه کنیم دانسته می‌شود؛ بنابراین ضروری است که بدانیم شریک عاطفی مان که وقت و انرژی خود را صرف او کرده ایم، واقعاً به ما علاقه دارد یا خیر.

۱- به داخل چشم هایتان نگاه می‌کند

اغلب تماس‌های چشمی طولانی به دلیل علاقمندی هر دو طرف است. به طور کلی وقتی مردی به زنی علاقمند است یا دوست دارد درباره‌ی او بیشتر بداند، تماس چشمی عمیقی با او برقرار می‌کند. از سویی دیگر، زنان گاهی هنگامی که شریک عاطفی شان به داخل چشمان شان نگاه می‌کند، نگاه خود را پایین می‌اندازند.

۲- بیشتر از ۴۸ ساعت بین مکالمات تان فاصله است

اگر بیشتر از ۴۸ ساعت از آخرین مکالمه‌ی شما و شریک عاطفی تان گذشته، این یک نشانه‌ی هشدار دهنده است. داشتن مکالمه‌ی مکرر نشانه‌ی خوبی است که شریک عاطفی تان به شما علاقمند است. اگر ظرف این مدت هیچ مکالمه‌ای صورت نگیرد، نتیجه‌ی کار ممکن است چیزی باشد که مایل به شنیدنش نیستید. اگر شریک عاطفی تان با شما تماس نگیرد یا به شما پیام ندهد، ممکن است آنقدر‌ها به شما علاقمند نباشد.

۳- مردمک چشم هایش بزرگ می‌شود

اگر به طور پیوسته به درون چشم‌های شریک عاطفی تان خیره شوید، متوجه بزرگ شدن مردمک چشم هایش خواهید شد. اگر این اتفاق رخ دهد، یعنی شریک عاطفی تان شما را دوست دارد. اکسی توسین و دوپامین که به هورمون عشق مشهورند، بر روی اندازه‌ی مردمک چشم‌ها تأثیر می‌گذارند.

هر زمان که جذب کسی می‌شویم، مقدار بیشتری از این مواد شیمیایی درون مغزمان ترشح می‌شود و همین امر باعث بزرگ شدن مردمک چشم‌ها می‌شود.

۴- آغوشش تسکین دهنده است

با در آغوش گرفتن عشق زندگی تان ممکن است از درد‌های خود خلاص شوید. علم ثابت کرده بوسیدن، در آغوش گرفتن و گرفتن دست‌های یکدیگر نه تنها تجربه‌ی زیبایی ایجاد می‌کنند، بلکه حتی می‌توانند به کاهش وزن، کاهش فشار خون، مقابله با بیماری‌ها و غیره، کمک کنند.

شریک عاطفی عشق زندگی زناشویی

۵- بعد از ۵ ماه از یکدیگر جدا نشده اید

گاهی زوج‌ها در عرض ۲ تا ۳ ماه بعد از شروع رابطه تصمیم به جدایی می‌گیرند، اما پس از مدتی دوباره به پیش هم بازمی گردند. این امر بسیار رایج و طبیعی است. اما ممکن است در صورت تکرار زیاد، خطرناک باشد. اگر ظرف ۵ ماه از شروع رابطه تان از یکدیگر جدا نشوید، یعنی چیز ویژه‌ای میان شما و شریک عاطفی تان وجود دارد.

با این ترفند‌های متوجه شوید شریک عاطفی تان واقعاً دوست تان دارد یا خیر؟

۶- خشمی که بیشتر از ۳ روز به طول نمی‌انجامد

این طبیعی است که هر از گاهی از دست شریک عاطفی تان عصبانی شوید، چرا که در هر رابطه‌ای همه نوع احساسی وجود دارد. با این حال، اگر این خشم بیشتر از ۳ روز باقی بماند، ممکن است رابطه تان را از دست دهید. در زمان خشم، در بدن ما مواد شیمایی سمی‌ای ترشح می‌شود که نه تنها به رابطه‌ی ما، بلکه به سلامت مان هم صدمه می‌زنند.

۷- زبان بدن تان را تقلید می‌کند

کسی که شیفته‌ی شما است طوری رفتار می‌کند که گویی خود شما است. به عبارت دیگر، او همه‌ی کار‌های شما را تحسین می‌کند و آن‌ها را قبول دارد. این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که مغز ما برای کسانی که نسبت به آن‌ها احساس همدلی یا عشق داریم، نورون‌های آینه‌ای تولید می‌کند. تولید این نورون‌ها نشان دهنده‌ی احساس راحتی و اعتماد است.

۸- جهت بدنش رو به شما است

زبان بدن گویاتر از چیزی است که به زبان می‌آوریم. هنگام مکالمه با شریک عاطفی تان، اگر بدن خود را کاملاً به سمت شما بچرخاند، یعنی به شما علاقه دارد. این نشانه‌ی خوبی برای تشخیص احساس شریک عاطفی تان به شما است، چرا که اگر بالاتنه‌ی او به سمت شما قرار بگیرد، یعنی در مقایسه با بقیه، پذیرش بیشتری نسبت به شما دارد.

۹- چهره اش می‌درخشد

درخشش چهره، نشانه‌ی علاقه‌ی شریک عاطفی تان به شما است. اگر به کار‌ها و حرکات شریک عاطفی تان بیشتر دقت کنید، متوجه خواهید شد که او دائماً شاد است و لبخند می‌زند. اگر شما را دوست داشته باشد، اینگونه رفتار خواهد کرد.

۱۰- عضلاتش را به رخ می‌کشد

اگر شریک عاطفی تان در حضور شما عضلاتش را به رخ می‌کشد، می‌تواند نشانه‌ی این باشد که او به شما علاقه دارد. شاید می‌خواهد قدرت خود را بیشتر نشان دهد. تحقیقات ثابت کرده وقتی مردی سعی می‌کند که نشان دهد قدرت کافی برای محافظت از یک زن را دارد، یعنی به او علاقمند است.

منبع: روزیاتو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 137015

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر