کاسبی پسران محمود خاوری در کانادا با پول مردم ایران + ویدئو

پرویز پرستویی بازیگر سینما، ویدیویی از کاسبی پسران محمود خاوری، متهم اصلی پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی، در کانادا را در حساب اینستاگرام خود منتشر کرد. پسران خاوری با نام‌های خشایار و اردوان هر دو در در این کشور فعالیت‌های اقتصادی دارند.

کاسبی پسران محمود خاوری در کانادا با پول مردم ایران + ویدئو

پرویز پرستویی بازیگر سینما، ویدیویی از کاسبی پسران محمود خاوری، متهم اصلی پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی، در کانادا را در حساب اینستاگرام خود منتشر کرد.

پرویز پرستویی بازیگر سینما، ویدیویی از کاسبی سنگین پسران محمود خاوری در کانادا در حساب اینستاگرامش منتشر کرد. این ویدیوی تلخ را می‌بینید.

پسران خاوری با نام‌های خشایار و اردوان هر دو در در این کشور فعالیت‌های اقتصادی دارند.

پسران محمود خاوری

در سال ۲۰۲۲ مجله تجاری تایکون اردوان خاوری معروف به «اردی»، یکی از پسران محمودرضا خاوری را به عنوان «تاجر الهام بخش و بااراده سال» انتخاب کرد!

محمودرضا خاوری، مدیرعامل سابق بانک ملی ایران با افشای فساد بزرگ اقتصادی‌اش به بهانه مشکلات عصبی و بیماری مزمن از مقام خود استعفا کرده و به کشور کانادا که تابعیت آن را داشت فرار کرد.

خاوری از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و دریافت رشوه جمعا به ۳۰ سال حبس محکوم شد. نام این مجرم بزرگ اقتصادی مدتی در فهرست افراد تحت تعقیب اینترپل قرار داشت، اما از اواسط مهرماه ۱۳۹۵ دیگر نام او در این فهرست مشاهده نشد. خاوری دست کم از سال ۲۰۰۱ به همراه خانواده‌اش در کانادا زندگی می‌کند.

 محمودرضا خاوری (زادهٔ ۵ خرداد ۱۳۳۱) مدیر عامل سابق بانک ملی ایران و از مجرمان محکوم شده به دلیل مشارکت در اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی است. محمودرضا خاوری در مهر ۱۳۹۰ به بهانهٔ «مشکلات عصبی حادث‌شده و بیماری مزمن» از مقام خود استعفا داد و به کشور کانادا که تابعیت آن را دارا بود گریخت. خاوری توسط دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی ایران به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و بابت دریافت رشوه به ۱۰ سال حبس محکوم شده‌است. نام خاوری برای مدتی در لیست افراد تحت تعقیب اینترپل وجود داشت، ولی از اواسط مهر ۱۳۹۵ خورشیدی، نام وی به عنوان یک شخص در حال تعقیب در وب‌سایت اینترپل مشاهده نمی‌شود.

واکنش دستگاه قضایی 

 در همین مورد یک منبع آگاه قضایی گفت: با وجود پیگیری‌های متعدد جمهوری اسلامی ایران از کانادا برای بازگرداندن محمودرضا خاوری به کشور اما متاسفانه دولتمردان این کانادا هیچگونه همکاری انجام نمی‌دهند.

وی در پاسخ به اینکه طی ساعات گذشته اخباری در مورد بازگرداندن خاوری به کشور منتشر شده، آیا صحت دارد یا خیر، گفت: خبر بازگرداندن خاوری به کشور که طی چند ساعت گذشته فراگیر شده، صحت ندارد.

از زمان فرار محمودرضا خاوری به کانادا با وجود پیگیری‌های متعدد از مراجع مختلف، کانادا نسبت به بازگرداندن این مفسد اقتصادی اقدامی صورت نداده و رفتار دولت کانادا در این مورد به گونه‌ای بوده است که حتی برخی مفسدین اقتصادی دیگر نیز به این کشور گریخته‌اند. در حال حاضر با توجه به عدم همکاری کانادا با جمهوری اسلامی ایران این کشور به بهشت مفسدین اقتصادی تبدیل شده است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 134812

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر