وضعیت قرمز در بازار سکه | قیمت سکه ریخت

قیمت سکه سقوط کرد؛ریزش میلیونی بازار سکه

​قیمت طلا و سکه در شروع معاملات نخستین روز اردیبهشت با روند کاهشی قیمت دلار همراه شد. امروز سکه امامی تنها قطعه‌ای بود که افت میلیونی داشت و به کانال ۴۳ میلیونی برگشت.

قیمت سکه سقوط کرد؛ریزش میلیونی بازار سکه

قیمت سکه روند کاهشی دارد. قیمت سکه امامی و بهار آزادی هر دو به کانال پایین‌تر سقوط کرده است ​قیمت طلا و سکه در شروع معاملات نخستین روز اردیبهشت با روند کاهشی قیمت دلار همراه شد. امروز سکه امامی تنها قطعه‌ای بود که افت میلیونی داشت و به کانال ۴۳ میلیونی برگشت.

به گزارش عرشه آنلاین،قیمت طلا و سکه امروز را با کاهش ارزش در تمام قطعات و وزن‌ها شروع کرد. قیمت سکه امامی با افت بیش از یک میلیون تومانی به کانال ۴۳ میلیونی برگشت و سکه بهار ۴۰ میلیونی شد.

معامله‌گران، همراهی بازار طلا با روند رنج قیمت دلار را دلیل کاهشی شدن این بازار می‌دانند. این در حالی است که انس جهانی طلا افزایشی است و با محدوده ۲۴۰۰ دلاری کمتر از هشت دلار فاصله دارد.

اونس طلا در بازار جهانی روز جمعه در محدوده ۲۳۹۰ دلار بسته شد.  

تکنیکالیست‌ها می‌گویند، محدوده ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مرز نزول سکه است که اگر پایین این محدوده تثبیت شود احتمال اینکه سکه تا پایین مرز ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کند وجود دارد.  

در بازار تهران امروز یورو ۷۰،۵۱۰ تومان، پوند ۸۱،۷۶۰ تومان و درهم ۱۷،۸۵۰ تومان معامله شدند.  

در هفته‌ای که گذشت، بازار ارز تحت‌تأثیر حمله‌ی بی‌سابقه‌ی شنبه شب ایران به اسرائیل و پس‌لرزه‌های آن قرار داشت. ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری و ترور فرماندهان نظامی‌اش در سوریه این اقدام را انجام داد. پس از حمله‌ی سپاه پاسداران که با صد‌ها موشک و پهپاد انجام شد، اسرائیل اعلام کرد به آن پاسخ خواهد داد، نهایتا بامداد روز جمعه  صدا‌های مهیبی در نزدیکی اصفهان به گوش رسید که ایران می‌گوید واکنش پدافند به چند ریزپرنده بوده است. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند این صدا ناشی از حمله اسرائیل بوده است. این حمله محدود بوده و خسارتی هم برجای نگذاشته است. برخی رسانه‌ها می‌گویند حمله به اصفهان پیامی از سوی اسرائیل به ایران بوده است. شب گذشته نیز حمله‌ای به یک پایگاه حشد شعبی در عراق صورت گرفت و بخشی از این پایگاه آسیب دید. اگر این تنها واکنش اسرائیل به حمله هفته‌ی پیش ایران باشد، به این معناست که تنش نظامی میان ایران و اسرائیل فعلا فروکش کرده است. ایران می‌گوید به تحرکات تازه پاسخی نمی‌دهد و به دنبال گسترش تنش نیست.

از سوی دیگر دولت اسرائیل در یک هفته‌ی گذشته تلاش کرد اجماع تازه‌ای علیه ایران شکل دهد. اسرائیل اصرار دارد که کشور‌های غربی نفت ایران و فعالیت‌های موشکی و پهپادی آن را تحریم کنند؛ همچنین به دنبال تروریستی خواندن سپاه پاسداران توسط دیگر کشورهاست. آمریکا و کشور‌های اروپایی هم مذاکرات گسترده‌ای را برای مقابله با ایران آغاز کرده‌اند.

در همین راستا، روز پنجشنبه، آمریکا و بریتانیا تحریم‌های تازه‌ای برای محدود کردن فعالیت موشکی و پهپادی ایران وضع کردند؛ اروپا هم بر تحریم موشکی و پهپادی ایران تاکید کرده است؛ اما تحریم نفت و تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران در دستورکار کشور‌های غربی نیست. تحریم نفت ایران اهمیت زیادی دارد که فعلا به نظر نمی‌رسد رخ دهد. ایران در ماه های اخیر روزانه بیش ۱ میلیون و ۵۰۰ میلیون بشکه نفت فروخته که بیشتر آن به چین بوده است. غرب برای تحریم نفت ایران باید با چین روبه‌رو شود.

در پی حمله‌ی ایران به اسرائیل، قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد تهران به محدوده ۷۰ هزار تومان رسید. پس از آن با توجه به اینکه اسرائیل واکنش فوری نشان نداد، قیمت ارز اصلاح شد و تا محدوده‌ی ۶۴ هزار تومان هم افت کرد، پس از آن نیز تأکید اسرائیل بر اینکه به حمله‌ی ایران پاسخ خواهد داد و افزایش فشار‌های دیپلماتیک بر جمهوری اسلامی موجب صعودی شدن نرخ‌ها در بازار ارز شد. این وضعیت، افزایش تقاضا در بازار را در پی داشت، اما پس از حمله اسرائیل دوباره نرخ دلار در بازار آزاد افت کرد و صبح امروز ابتدای محدوده ۶۶ هزار تومان رسید. به نظر می‌رسد بازار پیام کاهش تنش را دریافت کرده و قیمت دلار در حال عقب‌نشینی است. 

با کاهش تنش‌ها احتمالا در بازار ارز شاهد یک دوره اصلاح قیمت‌ها باشیم، تحلیل‌گران می‌گویند در شرایط موجود کف نرخ دلار آمریکا در بازار تهران در محدوده ۶۰ هزار تومان است.  

برخی از تحلیلگران انتظار دارند که اقدام اسرائیل، چون به موفقیت نرسیده می‌تواند موجب تقویت جبهه فروش در معاملات ارز در روز جاری شود. در همین حال اکو ایران نوشت: «قیمت تتر در معاملات شبانه کاهش یافته و این رقم‌ها نشان می‌دهد که دلار پتانسیل کاهش قیمت تا کانال ۶۵ هزار تومانی را دارد.»

سکه‌های سنگین یک کانال عقب‌نشینی کردند

قیمت سکه امامی امروز شنبه یکم اردیبهشت با کاهش یک میلیون و ۹۸ هزار تومانی به کانال ۴۳ میلیونی برگشت و در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۴۳ میلیون و ۸۰۴ هزار تومانی در حال معامله است. سکه‌ بهار با ۴۰۰ هزار تومان کاهش کانال ۴۱ میلیونی را از دست داد و روی قیمت ۴۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومانی ایستاده است.

گفتنی است امروز قیمت نیم‌‌سکه و ربع‌سکه به‌ترتیب با کاهش ۲۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی روی رقم ۲۶ میلیون تومانی و ۱۶ میلیون تومانی در حال معامله هستند. قیمت سکه گرمی امروز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی کمترین مقدار افت قیمت را در قطعات سکه داشت و روی رقم هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی ایستاده است.

کاهش قیمت طلا از سکه بیشتر شد

قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش کاهشی است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۴۸۸ هزار تومان کاهش پیدا کرده و با قیمت ۱۶ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۱۱۲ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۷۱۷ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۶۶۷ هزار تومان در حال معامله است.

کاهش حباب سکه امروز تناسب بالایی با قیمت قطعات سکه داشت. حباب سکه امامی ۷۱۷ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۶۱ هزار تومان، ربع‌سکه ۲۸۱ هزار تومان و سکه گرمی ۴۱ هزار تومان کاهش یافته است. حباب سکه بهار ۳۸ هزار تومان افزایشی شد.

منبع: تسنیم - تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 134320

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر