سوال زیباکلام از رئیسی درباره اعتراضات

آقای رئیس‌جمهوری، به جز مصاحبه‌هایی که در بازداشتگاه‌ها یا زندان‌ها گرفته شده، شواهد و قرائن دیگری دارید که بر اساس آن بگوییم این افراد فریب‌خورده بودند؟ هیچ یک از معترضان در بیرون و شرایط عادی اظهار کرده‌اند که فریب خورده‌ایم و دیگر در تظاهرات و اعتراضات شرکت نمی‌کنیم؟

سوال زیباکلام از رئیسی درباره اعتراضات

صادق زیباکلام در یادداشتی در روزنامه هم‌میهن نوشت: دوست دارم از آقای رئیسی بپرسم از کجا به این حقیقت رسیدید؟ چه تعداد از معترضان اعتراف کردند که فریب‌خورده‌اند؟ آقای رئیس‌جمهوری، به جز مصاحبه‌هایی که در بازداشتگاه‌ها یا زندان‌ها گرفته شده، شواهد و قرائن دیگری دارید که بر اساس آن بگوییم این افراد فریب‌خورده بودند؟

 

رئیسی از آغوش باز ملت و نظام به روی فریب‌خوردگان و برخورد بدون مماشات با معاندین گفته است. صادق زیباکلام، استاد دانشگاه به این موضوع واکنش نشان داده تاکید کرد: «مشکل بسیاری از نظام‌ها، فرار از واقعیت‌ها و پنهان شدن پشت کلیشه‌ها و واژگان است. نظرسنجی‌ای بین معترضان صرف نظر از جوان یا پیر، زن یا مرد، بی‌سواد یا باسواد، مذهبی یا غیرمذهبی بودن، انجام شده که براساس آن مشخص شود که تعداد قابل توجهی از معترضان فریب‌خورده‌اند؟ یعنی آن‌ها اذعان کرده باشند که فریب‌خورده‌ایم و نادانسته در تظاهرات شرکت کرده‌ایم؟»

او افزود: «دوست دارم از آقای رئیسی بپرسم از کجا به این حقیقت رسیدید؟ چه تعداد از معترضان اعتراف کردند که فریب‌خورده‌اند؟ آقای رئیس‌جمهوری، به جز مصاحبه‌هایی که در بازداشتگاه‌ها یا زندان‌ها گرفته شده، شواهد و قرائن دیگری دارید که بر اساس آن بگوییم این افراد فریب‌خورده بودند؟ هیچ یک از معترضان در بیرون و شرایط عادی اظهار کرده‌اند که فریب خورده‌ایم و دیگر در تظاهرات و اعتراضات شرکت نمی‌کنیم؟»

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در تمام جوامع دانشجویان جزو اقشار فهیم محسوب می‌شوند گفت: «آقای رئیسی! غیر از این است که بیشترین اعتراضات از دانشگاه‌ها بیرون آمده است؟ چطور اینقدر فریب‌خوردگی در دانشگاه‌های ایران وجود دارد؟ این خواب و خیال است که بگوییم این افراد می‌توانند به آغوش ملت برگردند.»

صادق زیباکلام با اشاره به بخش دیگر صحبت رئیسی که به معاندین رحم نمی‌کنیم، افزود: «جناب آقای رئیسی شما طرح و برنامه‌ای، دستورالعملی برای ریشه‌یابی علت این نارضایتی‌ها و اعتراضات داشتید؟ در بخش‌های مختلف کشور مانند وزارت کشور، شورای عالی امنیت ملی، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، مجلس و نهاد ریاست‌جمهوری مطالعه‌ای درباره مشکل معترضان بررسی‌ای صورت گرفت؟»

او در پاسخ به این سوال که دشمن چطور با افزایش تحریم‌ها، بعد از ناآرامی‌ها به دولت پیام داده است؟ گفت: «مقصودتان از دشمن آمریکا و انگلستان و قدرت‌های غربی است؟ آن‌ها به جز افزودن به تحریم‌ها پیام دیگری ندادند و تحت فشار قرار گرفتند که با جمهوری اسلامی ایران قطع رابطه کنند. اگر چنین پیامی به دست‌تان رسیده آن را برای ملت ایران شفاف کنید.»

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 63043

ارسال نظر