یارانه غذایی دولت در راه است | طرح جدید دولت برای مهار تورم و کنترل بازار | لینک ثبت‌نام یارانه جدید دولت

طبق طرح جدید دولت، افراد می‌توانند سالانه مقدار مشخصی کالا با قیمت دولتی خریداری کنند و مازاد مصرف خود را باید از بازار و با قیمت آزاد بخرند.

یارانه غذایی دولت در راه است | طرح جدید دولت برای مهار تورم و کنترل بازار | لینک ثبت‌نام یارانه جدید دولت

علیرضا جاویدعربشاهی، رئیس مرکز ارتباطات، امور مجلس و استان‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اعلام کرد: برای مهار گرانی و تنظیم و کنترل بازار، این سازمان اقدام به توزیع هوشمند کالا‌های اساسی در بستر فضای مجازی می‌کند.

وی افزود: نشست اولیه با پلتفرم‌های فروش آنلاین با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری صورت گرفت و تعدادی از فعالان این بخش در جلسه‌ای برای آگاهی از شرایط توزیع گرد هم آمدند.

جاویدعربشاهی ادامه داد: کالا‌های اساسی مرغ، تخم مرغ، شکر، لبنیات، برنج، روغن و شکر با قیمت مصوب توزیع می‌شود و پلتفرم‌هایی که اقدام به توزیع می‌کنند باید شرایط توزیع با قیمت مصوب و بدون دریافت هزینه ارسال محصولات را درب منزل مردم داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر علاوه بر بازرگام، چندین پلتفرم نیز برای توزیع کالا‌های اساسی اعلام آمادگی کرده اند، تصریح کرد: در حال بررسی متقاضیان توزیع هوشمند کالا‌های اساسی براساس فراخوان هستیم.

جاویدعربشاهی گفت: مداخله ما در بازار کالا‌های اساسی حداقلی است و حداکثر بین ۵ تا ۱۰ درصد نیاز بازار را توزیع می‌کنیم و قرار نیست که به عنوان رقیب بازار‌های سنتی باشیم، بلکه فلسفه کار ما تنظیم و کنترل بازار است تا دیگر شاهد صف‌های طولانی عرضه کالا مشابه آنچه در سال‌های گذشته رخ می‌داد، نباشیم.

وی با بیان اینکه در تامین مرغ و تخم مرغ مشکلی نداریم تصریح کرد: با اقدامات انجام شده دست واسطه‌های غیر ضرور از بازار کوتاه شده است و محصولات مستقیم به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد.

جاویدعربشاهی اظهار داشت: در صورتی که کالای جدیدی توسط وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع آنلاین اعلام شود آمادگی لازم برای توزیع به صورت هوشمند در سراسر کشور وجود دارد.

ثبت نام یارانه غذا در سامانه بازرگام

دولت برای تنظیم بازار برخی از کالاها یک سامانه اینترنتی به نام سامانه بازرگام (www.bazargam.com) معرفی کرد که در آن کالاهای اساسی از جمله مرغ منجمد، تخم‌مرغ، شکر، روغن و برنج با قیمت مصوب دولتی عرضه می‌ شود.

متقاضیان می‌ توانند کالای مد نظر خود را از طریق این سامانه سفارش دهند و کالاها در کمتر از ۲۴ ساعت با قیمت مصوب در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، البته ممکن است در مواردی کالای مدنظر مشتری در این سامانه وجود نداشته باشد و عرضه آن در آن روز تمام شده باشد.

افراد می‌توانند سالانه مقدار مشخصی کالا با قیمت دولتی خریداری کنند و مازاد مصرف خود را باید از بازار و با قیمت آزاد بخرند.

براین اساس قیمت مرغ منجمد تنظیم بازاری در سامانه بازرگام کیلویی ۲۰ هزار تومان، قیمت یک شانه تخم مرغ ۳۰ عددی ۴۳ هزار تومان، قیمت کیسه ۱۰ کیلویی برنج پاکستانی ۲۰۰ هزار تومان و برنج هندی۱۰ کیلویی ۱۸۵ هزار تومان است. با توجه به این موضوع می‌توان گفت شاهد توزیع یک یارانه غذایی به صورت اینترنتی هستیم.

برای خرید اقلام اساسی مورد نیاز خود اینجا کلیک کنید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3807

  • علی

    با سلام، از آقای رئیسی خواهش داریم که یارانه را حذف کند، قرار بود با یارانه تحول در زندگی مردم ایجاد شود که نشد چه اصراری دارید که این کار غلط را مانند تولید خودروی داخلی ادامه دهید.
    چون نه اقتصاد ما متحول شد و نه تورم کاهش یافت. فقط برخی هم با سوء استفاده از تحریم به اسم حمایت از تولید داخلی فقط برای کارخانجات ورشکسته بازار درست کرده اند و پول هنگفتی به جیب زدند. نه استقلالی در تأمین مایحتاج عادی مردم حاصل شد و نه پیشرفتی در صنعت، آنچه را هم که به اسم خودکفایی مطرح است به عده خاص از آن بهره می برند لذا خواهشی که شما سید بزرگوار داریم این است که یارانه را به بخش آب، گاز، برق و مایحتاج مورد نیاز ملت بدهید تا ملت از حداقل منفعتی که در کشور است بهره مند شوند و الا .....

    • م

      معلولان چشم امیدشان به یارانه است اضافه بشه تو این گرانی غیر یارانه و حقوق جایی در آمد ندارند ...و در ضمن وقتی یارانه واریز میشه اخبار میگه همزمان با یارانه ....حقوق و افزایش یارانه مددجویان کمیته امداد و مددجویان بهزیستی واریز خواهد شد و قابل برداشت است...ولی بعد از ۸ روز دیگه واریز میشه حقوق و افزایش یارانه مددجویان ؟ خواهشمندیم پیگیری کنید حقوق و افزایش یارانه با روز یارانه همزمان واریز بشه نه ۸ روز دیگه ممنونم مسئولان تشکر می کنم پیگیری کنید ...چرا پست های منو اشتراگ نمیذارید ؟ سپاس.............!

  • علیرضا نیکرو

    یارانه ی غذایی اشتباهه
    یارانه نقدی درسته

  • بهنام

    با استمرار گرانی های پی در پی، عده کثیری از مردم از خوردن مواد غذایی کافی و لازم متاسفانه، محروم شده اند!

  • ناشناس

    یارانه ی غذایی دیگه چه صیغه ای هست ؟؟

  • ابراهیم حسینایی

    یارانه غذا درست است

  • ناشناس

    میشه پرسنل و کارمند و کارگر، حقوقشون به دلار بشه چون هزینه خرج و برج و کالا و ماشین،به دلاره،
    از پزشکان و فوتبالیستها و وکیل و هر کسیکه که حقوقشون هم نجومیه،مالیات بیشتر بگیرید و اونایی که حقوقشون کمه، یارانه بیشتری بدهید، مثل کشورهای صنعتی ،وا اسفا اگر میدانید و نمی خواهید،،،

  • علیرضا سعادت

    یارانه

  • ناشناس

    چرا وقتی اخبارروز بیستم برج اعلام میکنه یارانه نقدی و حداقل مستمری مددجویان کمیته و بهزیستی واریز میشه یارانه بحساب میاد ولی مستمری مدد جویان کمیته و بهزیستی ۸ الی ده روز بعد بحسابشون واریز میشه ؟

  • ناشناس

    سلام یارانه نقدی خيلی بهتره میتونیم پول قبض پرداخت کنیم چون تو روستا زندگی میکنیم فقیریم نمیتونیم پول قبض پرداخت کنیم

  • ناشناس

    یارانه نقدی بدیدبایارانه عدای که نمیشه بریم دکتر یافیش هاروپرواخت کنیم

  • رویا

    شما رو بخدا چیکار میکنید قیمت اقلام یارانه غذاییتون از بازار که گرونتر هست اگر نخوایم اصلا شما برای ما کاری کنید کی رو باید ببینیم

  • ناشناس

    یارانه نقدی بهتره باهاش میشه قسط پرداخت کرد و مثلا کرایه تاکسی و آرایشگاه و غیره رو داد

  • محمدی

    بله مثل پارسال وسال های پیش باز از مردم بیچاره پول تیغ بزن همه راگول میزنین ثبت نام کنند سجام پارسال نفری 50 هزار دادیم چی شد لعنتی ها وقت مون چند روز تلف شد بعضی ها ثبت نام نکردن چیزی نشد.. باز خزانه هاتون خالی شد.

  • اسماعیلی

    لطف کنید افراد مستضعفی که مثل پسر من یارانه ندارن ثبت نام کنید از همه دولتنردان متشکریم

  • زهراپرویزی

    یارانه نقدی خوبه

  • ناشناس

    ما اگر بخواهیم میشود همه در یک ترازو باشد خانوادهای هستند که خونه ندارن ۶ نفری ۷ نفری وکه باز نشسته دولت وملت هستند ولی کسانی هستند که نه به کشور علاقه دارن ونه به درد جامه ودولت میخورند هستند کسانی که بخدا ۲نفره یا ۳ نفره که بیش ۵ آپاتمان چندین ماشین چندین ویلا وگردش وسفر آن چنانی وخورد خوراک آنچنانی ولی ملت ظیف چادر نشین هاشیه نشین واجارههای ان چنانی وفیش برق گاز برق موبایل تلفن مالیات از جیب بازنشستگان ولی ثروتمندان در خانه پدریشان زندگی مکنند ولی ما مستعضعف در حاشیه شر وتوان خرید هیچ چیز در ضمن اینها همه واقعیت چون شخصی هستم بازنشسته نه خونه دارم نه ماشین نه ویلا ونه باغهای انچنانی در کشورم اجاره نشین هستم اقساط میدم اجاره میدم فیشها مالیات درضمن سرباز هستم داوطلب به جبهه رفته وشهید هم دارم برادرم انا لله مع الصابرین خدا صبر کنندگان را دوست میدارد ولی تا کی

ارسال نظر