عریستان سعودی شمار زائران حج عمره را اعلام کرد

شمار زائران عمره اعلام شد.

عریستان سعودی شمار زائران حج عمره را اعلام کرد

شمار زائران عمره اعلام شد.

به گزارش عرشه آنلاین، وزیر گردشگری عربستان سعودی شمار زائران داخلی و خارجی عمره در دوره کنونی را اعلام کرد.

روزنامه سیاست چاپ هند نوشت: به گفته «احمد الخطیب»  وزیر گردشگری عربستان سعودی،بیش از شش میلیون زائر در فصل جاری از داخل و خارج عربستان سعودی عمره به جا آورده‌اند.

«الخطیب» این آمار را در یک نشست مجازی با سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری عربستان به همراه مدیرعامل سازمان گردشگری عربستان، «فهد حمیدالدین» اعلام کرد.

به گزارش روزنامه عکاظ عربی، عربستان سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ نیز شاهد افزایش ۵۸۱ درصدی تعداد گردشگران غیر زیارتی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ بوده است.

وزیر گردشگری عربستان این رشد چشمگیر را به روش‌های سادۀ اخذ ویزای الکترونیکی و بهبود قابل توجه امکانات و خدمات در مقاصد گردشگری در این کشور مرتبط دانست.

وی تاکید کرد: «این وزارتخانه کیفیت، رعایت مجوزهای لازم و صعودی‌سازی مشاغل در بخش گردشگری را در اولویت قرار خواهد داد.»

وی همچنین بر رشد ورود گردشگران کشورهای حوزه خلیج فارس، خاورمیانه، شرق آسیا و کشورهای اروپایی به‌ویژه ترکیه، فرانسه، روسیه، ایتالیا و آلمان تاکید کرد.

از بین شهرهای عربستان، مکه با ۴.۴ میلیون گردشگر در صدر فهرست مقاصد مورد علاقه مسافران قرار دارد و پس از آن ریاض، دمام و خوبر قرار دارند. جده و الاحساء همچنین شاهد رشد قابل توجهی در تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ بوده‌اند.

«الخطیب»، وزیر گردشگری عربستان همچنین با اعلام این‌که ۶۰۰ میلیون ریال برای راه‌اندازی کمپین فصل تابستان با هدف معرفی مقاصد گردشگری در عربستان اختصاص یافته است، یادآور شد: «عربستان قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده جذب کند و بخش گردشگری باید بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ برای پر کردن شکاف، به‌ دست آورد.» /تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87364

ارسال نظر