موزه زمان در تهران را بیشتر بشناسید

محل دقیق موزه زمان تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، چهارراه پرزین بغدادی است. دسترسی به این موزه شگفت انگیز بسیار آسان است زیرا موقعیت آن در محله‌ای معروف است. تعدادی از جاذبه ها مانند کاخ سعد آباد، مجموعه کاخ نیاوران، بازار سنتی تجریش، پارک ملت، خیابان ولیعصر و موزه سینمای ایراندر نزدیکی این موزه قرار دارند. موزه زمان همه روزه از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر به جز شنبه‌ها باز است.

موزه زمان در تهران را بیشتر بشناسید

موزه ای باشکوه با مجموعه‌ای از ساعت‌ها از دوران باستان!

موزه زمان ایران، موزه زمان در تهران است. مجموعه‌ای افسانه‌ای از ساعت‌ها در اینجا گرد هم آمده‌اند. این یک موزه واقعا جالب است به خصوص وقتی که با ساعت‌های باستانی روبرو می‌شوید. آنها در مقایسه با ساعت‌های معمولی که امروزه می‌شناسیم کاملا متفاوت عمل می‌کنند. همچنین می‌توانید در کافه موزه استراحت کنید.

مکان موزه زمان و ساعت کاری

موزه زمان۶

محل دقیق موزه زمان تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، چهارراه پرزین بغدادی است. دسترسی به این موزه شگفت انگیز بسیار آسان است زیرا موقعیت آن در محله‌ای معروف است. تعدادی از جاذبه ها مانند کاخ سعد آباد، مجموعه کاخ نیاوران، بازار سنتی تجریش، پارک ملت، خیابان ولیعصر و موزه سینمای ایراندر نزدیکی این موزه قرار دارند. موزه زمان  همه روزه از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر به جز شنبه‌ها باز است.

 

موزه تاریخ زمان

موزه زمان۵

از زمان‌های قدیم، زمانی که انسان ماقبل تاریخ اولین ساعت را در سال 2000 قبل از میلاد اختراع کرد، انسان‌ها نیاز به اندازه‌گیری زمان را احساس می‌کردند. بر این اساس، آن را یکی از قدیمی‌ترین اختراعات بشر می‌دانند. موزه زمان از زمان‌های قدیم، تقریبا همه ساعت‌ها را جمع‌آوری کرده و در معرض دید عموم قرار داده است.این موزه تنها موزه‌ای در ایران است که چنین مشخصاتی دارد. ساختمان موزه زمان حدود 80 سال قدمت دارد. با این حال، زیبایی‌شناسی به نام حسین خداداد در سال 1346 ساختمان این موزه را خرید و از آنجایی که او عمیقا به آثار هنری علاقه داشت، تصمیم گرفت این بنا را به موزه تبدیل کند. پیشرفت‌های بسیاری در معماری از آن زمان تا کنون، کمال این موزه را به طور کامل تکمیل کرده است. تکامل اندازه‌گیری زمان از دوران باستان برای همه برای بازدید و لذت بردن وجود دارد.

 

ساختار موزه زمان

موزه زمان۴

ساختمان موزه زمان با افتخار در میان باغی به مساحت 5 هکتار ایستاده است. برخی از ماکت‌های ساعت‌های قدیمی در باغ وجود دارد که مردم می‌توانند از نزدیک نحوه عملکرد آنها را بررسی کنند. این ساعت‌ها شامل ساعت‌های آفتابی، ساعت‌های آبی، ساعت شنی و مواردی از این دسته هستند. خود موزه انواع ساعت‌ها را از قرن هفدهم به نمایش می‌گذارد. طبقه اول به ویژه برای ساعت‌های مکانیکی، آونگی، پیچشی، ساعت کشتی و انواع دیگر طراحی شده است. ظاهر بیرونی این ساعت‌ها به وضوح نشان می‌دهد که اجداد ما به تزئینات خود اهمیت می‌داده‌اند. همچنین تقویم‌های مختلف از زمان‌های قدیم نیز جمع‌آوری شده است. همچنین در طبقه دوم این موزه ساعت جیبی وجود دارد. همچنین یک کافه در بیرون در باغ وجود دارد که نوشیدنی‌های خوش طعم و میان‌وعده یا صبحانه ارائه می‌دهد.

 

محل غذا خوردن نزدیک موزه زمان

موزه زمان۳

برخی از مکان‌های بسیار خوب برای امتحان غذاهای لذیذ، کافه هیوا کباب و شمرون کباب هستند که به دلیل کیفیت کباب‌هایی که سرو می‌کنند مشهور هستند. می‌توانید تنقلات و وعده‌های غذایی کافه‌های باغ فردوس را نیز امتحان کنید. اگر ترجیح می‌دهید یک غذای ایتالیایی بخورید، بهترین پیشنهاد رستوران الیزه در پشت بام مرکز خرید تندیس است.

 

محل اقامت در نزدیکی موزه زمان

موزه زمان۲

در برخی از هتل‌های منتخب با طیف وسیعی از انتخاب‌ها اقامت کنید. شما می‌توانید از بین هتل سپهر ای پی (4 ستاره)، هتل پارسیان استقلال (5 ستاره) و اسپیناس پالاس (5 ستاره)، هتل بالوت (3 ستاره) و هتل دیپلمات سوئیت (3 ستاره) یکی را انتخاب کنید.

 

منبع: سلام نو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 43500

ارسال نظر