هرمز|جزیره هرمز|آب جزیره هرمز

جزیره هرمز آب تمام کرد!

جزیره هرمز به دلیل وجود تعداد زیاد مسافر در این جزیره، دچار کم آبی شد!

جزیره هرمز آب تمام کرد!

همراه با آغاز تعطیلات نوروزی، مصرف آب در جزیره هرمز روند صعودی پیدا کرده و بر اساس آمارهای دریافت شده، مصرف آب در این جزیره کوچک طی روزهای اخیر افزایش ۳ برابری داشته است.

با توجه به ورود جمعیت زیاد گردشگر به جزیره ۶ هزار نفری هرمز و افزایش ۳ برابری روزانه جمعیت شناور آن، گزارش‌هایی مبنی بر کمبود آب برای مصارف روزانه در جزیره هرمز منتشر شد.

در این زمینه اداره کل آب و فاضلاب هرمزگان اعلام کرد: با تمام توان نسبت به مدیریت آب تولیدی و همچنین افزایش ظرفیت آبشیرینکن با دستور و تاکید استاندار هرمزگان اقدام کرده که دستگاه جدید در هفته پایانی ۱۴۰۰ وارد جزیره هرمز شده و مراحل نصب آن در حال طی شدن است و تا پایان فروردین ماه ۸۰۰ متر مکعب به ظرفیت تامین آب هرمز اضافه خواهد شد. 

با افزایش ظرفیت تولید آب در این جزیره بخشی از نیازهای آبی که با ورود جمعیت گردشگر پدیدار شده مرتفع خواهد شد که البته مسافران پر شمار موجود در جزیره هرمز اکنون به آب نیاز دارند و با پایان یافتن تعطیلات نوروزی، از شمار مسافران بشدت کاسته خواهد شد.

آبفای هرمزگان همچنین اعلام کرده تا پیش از ایام نوروز هیچ گونه مشکلی در تامین آب مردم جزیره و مسافران نداشته است و تلاش می کند در روزهای آتی روند تامین آب بدون مشکل ادامه داشته باشد.

در همین حال آبفا با همکاری بخشداری، بوسیله تانکرهای آبرسانی، آب مورد نیاز اقامتگاه های غیر رسمی را تامین می‌کند و در عین حال از مردم خواسته شده که هرگونه مشکلی در زمینه آب در شبکه و ... را با شماره ۱۲۲ در میان بگذارند.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 13706

ارسال نظر