ساپینتو اشتباه کرد | نکونام گزینه بهتری است

بازیکن پیشین سرخابی‌ها معتقد است نکونام نسبت به رحمتی گزینه باتجربه و موفق تری برای نیمکت آبی‌هاست.

ساپینتو اشتباه کرد | نکونام گزینه بهتری است

سید مهدی سیدصالحی با اشاره به دربی حذفی و قهرمانی پرسپولیس اظهار داشت:« این دربی نسبت به بازی لیگ که چند هفته قبل انجام دادند، بهتر، باکیفیت‌تر و جذاب‌تر بود. قائده و قانون این بود که استقلال بابت شکست دربی لیگ بیاید و اعاده حیثیت کند. به‌خصوص اینکه رقیبش جام لیگ را گرفته بود. تیم یحیی با سیستم ۴-۱-۴-۱ یا همان ۴-۴-۲ بازی کرد و در مقابل ساپینتو تیمش را با سیستم ۴-۳-۳ به میدان فرستاد. پرسپولیس اما توانست با این سیستم بازیکنان کلیدی استقلال که محبی و قایدی بودند را از کار بیاندازد.»

وی افزود: «ساپینتو اشتباه کرد که در مقابل ترکیب پرسپولیس این شیوه را انتخاب کرد. هافبک‌های پرسپولیس خیلی جمع بازی کردند و کناره های رونده باعث شد تا استقلال از همه لحاظ تخت فشار باشد. سیستم آبی‌ها اصلا مناسب این بازی نبود. آنها فقط یک آرش رضاوند را در میانه میدان داشتند اما حریف سرلک، سروش، صادقی و ترابی را داشت. سروش به‌خصوص خیلی مدیریت عالی و تأثیرگذاری داشت و نبض هافبک را در اختیار گرفت. این برتری عددی در هافبک باعث شد تا عملا استقلال خنثی شود و نتواند کاری انجام دهد. پرسپولیس باتجربه‌تر عمل کرد و قهرمان شد. آنها شایستگی خود را نشان دادند و توانستند دومین جام فصل خود را بگیرند.»

بازیکن پیشین سرخابی ها تصریح کرد: «مصاحبه‌های قبل از بازی همیشه تاثیر گذار است. بعضی مواقع تبدیل به انگیزه بیشتر می‌شود و بعضی مواقع هم نتیجه برعکس می‌دهد. متاسفانه قبل از بازی، ساپینتو حرف‌هایی زد که خوب نبود و تنش را بیشتر کرد. در کل دربی آنچنان موقعیت خاصی نداشت. بعد از گل پرسپولیس، انتظار می‌رفت که استقلال بیشتر به آب و آتش بزند و برای جبران تلاش کند. جلوی خط دفاع استقلال خالی بود و پرسپولیس از همان نقطه به گل رسید. پرسپولیس همیشه روی ضربات ایستگاهی برنامه دارد و دیدید که گل دوم را هم روی یکی از همین ضربه‌ها زدند.»

مهدی سیدصالحی گفت: «نمی دانم دلیلش چیست که بازیکنان استقلال در بازی‌های بزرگ امسال تمرکز نداشتند و هم به پرسپولیس باختند و هم به سپاهان. با اینکه نفر اول مربی را می‌بینند اما به بازیکنان هم مربوط می‌شود. برد و باخت با مربی است و باید سیستم بهتری انتخاب می‌کرد. ساپینتو البته دستیاری هم نداشت که بتواند به او کمک کند. این را از اول فصل هم گفتم. مرکز میدان را پرسپولیس با ۴ هافبک جمع گرفته بود اما استقلال نتوانست این ضعف را بپوشاند.»

وی در خصوص حرکت استقلالی ها که در شروع بازی حاضر نشدند با پرسپولیسی‌ها دست بدهند، خاطرنشان کرد:«حرکتشان اصلا قشنگ نبود. اتفاقا این حرکت باعث شد جو علیه استقلال شود. فوتبال ورزشی است که سرلوحه‌اش قهرمانی و پهلوانی و بزرگی است. باید ادب و احترام در آن باشد. واقعا حرکتشان زشت بود و زیبنده فوتبال ایران نبود. باید این فرهنگ را برای هواداران جا بیاندازیم. واقعا قشنگ نیست که مقابل همدیگر این طور رفتار کنیم.»

بازیکن پیشین سرخابی ها در خصوص اینکه آیا موافق ادامه کار ساپینتو در استقلال است یا نه؟ افزود: «تفکر هر مربی با هم فرق دارد. ساپینتو اما از همان ابتدا نتوانست هیجانش را کنترل کند و این رفتارهای او به استقلال ضربه زد. در خیلی از بازی‌ها به خاطر محرومیت در کنار زمین نبود. رفتارهای افراطی‌اش باعث شد تا خیلی مواقع که حضورش کنار زمین احساس می‌شد، او نباشد. به نظرم اگر می‌خواهند مربی خارجی بیاورند، با همین ساپینتو ادامه دهند بهتر است. چون باتجربه شده و می‌تواند تصمیمات بهتری بگیرد. با این حال محرومیت ۴ ماهه‌اش هم به تیم آسیب می‌زند. بین رحمتی و نکونام من جواد را ترجیح می‌دهم چون او باتجربه‌تر است و در تیم‌های مختلف توانایی فنی‌اش را نشان داده است.»

منبع: پانا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90594

ارسال نظر