تصمیم جنجالی برای استقلال و پرسپولیس

این تصمیم جدید برای استقلال و پرسپولیس می‌تواند در روزهای آینده در صورت هر گونه شکست یا پیروزی این دو تیم شائبه‌برانگیز شود.

تصمیم جنجالی برای استقلال و پرسپولیس

تصمیم عجولانه خصوصی‌سازی برای استقلال و پرسپولیس خبرساز شد.

زمان اعلام شده از سوی سازمان خصوصی‌سازی برای برگزاری مجمع دو تیم استقلال و پرسپولیس مغایر با وضعیت این دو تیم و مسابقات حساس سرخابی‌ها در لیگ و جام حذفی است و می‌تواند زمینه‌ساز مطرح شدن شائبه‌های غیر ورزشی شود.

سازمان خصوصی‌سازی که از سال گذشته به صورت جدی پیگیر سر و سامان بخشیدن به وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شده بود تا این دو تیم را از طریق فرابورس به بخش خصوصی واگذار کند و در چند وقت اخیر هم نقش پررنگی در کمک به این دو باشگاه برای گذر از وضعیت نابه‌سامان گذشته داشت، اکنون تاریخی را برای برگزاری مجامع دو باشگاه اعلام کرده که با توجه به قرار گرفتن دو تیم در حساس‌ترین برهه خود از حیث برگزاری مسابقات، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

دیروز (چهارشنبه، بیستم اردیبهشت‌ماه) حسین قربانزاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که با ابلاغ رسمی این سازمان مجامع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس سی‌ام اردیبهشت‌ به ترتیب ساعت ۱۰ و ۱۱ صبح برگزار خواهد شد تا ترکیب جدید اعضای هیات مدیره این دو باشگاه برگزار شود.

این تصمیم با ورود وزارت ورزش و جوانان همراه بود و محسن معتمدکیا، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در واکنش به این موضوع اعلام کرد: مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به منظور ترمیم و تکمیل اعضای هیات مدیره این دو باشگاه بعد از پایان رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی برگزار خواهد شد و این موضوع از سوی وزارت ورزش و جوانان به صورت رسمی اعلام شده است.

نکته مهم در این مساله، تقارن تاریخ برگزاری مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با روزهای پایانی فصل باشگاهی فوتبال در ایران است چرا که باوجود برگزاری مجمع در ۳۰ اردیبهشت، دو تیم استقلال و پرسپولیس در روزهای سوم و چهارم خرداد در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی به میدان می‌روند و چه بسا با صعود به فینال جام حذفی، در روز ۹ خرداد در این مرحله هم به مصاف هم بروند.

انتخاب تاریخ ۳۰ اردیبهشت برای برگزاری مجمع دو تیم در این مقطع به لحاظ اهمیت مسابقات، می‌تواند در روزهای آینده در صورت هر گونه شکست یا پیروزی این دو تیم شائبه‌برانگیز شود و برای کسانی که به مسائل از جنبه هواداری نگاه می‌کنند، دستاویز بسیار خوبی خواهد شد.

هر چند برگزاری مجامع عمومی باشگاه‌ها امر مرسومی در خارج از کشور هم محسوب می‌شود اما زمان برگزاری این مجمع با توجه به اهمیت مسابقات منطقی نیست چرا که در تیم‌های خارجی هم این مجامع در مقاطعی برگزار می‌شود که فصل باشگاهی به پایان رسیده و می‌توان صورت‌های مالی دو تیم را مورد بررسی قرار داد و حتی تیم مدیریتی جدید را به منظور اجرای برنامه‌های ورزشی انتخاب کرد.

از سوی دیگر با وجود تمام مشکلات موجود، تیم فنی و ورزشی این دو تیم با تیم‌ مدیریتی دو باشگاه کار می‌کنند و ممکن است افرادی بعد از مجامع دو تیم پای به این دو باشگاه بگذارند که در صورت وقوع هر گونه اختلاف نظری، روی عملکرد استقلال و پرسپولیس هم خللی وارد کنند و همانطور که اشاره شد، برای طرفداران دو تیم شائبه برانگیز شود.

هر چند اقدامات سازمان خصوصی‌سازی در مدت زمان اخیر برای شفاف‌سازی و رسیدگی به وضعیت نابه‌سامان این تیم‌ مثمرثمر واقع شده اما به علت ورزشی نبودن عوامل این سازمان، تاریخی برای برگزاری مجامع دو تیم در نظر گرفته شده که از نظر زمانی با برگزاری مسابقات حساس این دو تیم تداخل دارد.

با توجه به مسائل مطرح شده، بهتر است مسوولان سازمان خصوصی‌سازی هر چه زودتر اعلام کنند که برگزاری مجامع این دو تیم را به بعد از نهم خرداد و برگزاری فینال جام حذفی موکول می‌کنند تا جلوی هرگونه شائبه‌ای گرفته شود.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 86593

ارسال نظر