استقلال یک - نفت آبادان یک/ پایان رویای قهرمانی آبی‌ها؟

تیم فوتبال استقلال در هفته بیست و هشتم لیگ برتر برابر صنعت نفت آبادان با کسب نتیجه تساوی متوقف شد و فرصت خوبی را برای باقی ماندن در کورس قهرمانی در رقابت با پرسپولیس و سپاهان از دست داد.

استقلال یک - نفت آبادان یک/ پایان رویای قهرمانی آبی‌ها؟

تیم فوتبال استقلال در هفته بیست و هشتم لیگ برتر برابر صنعت نفت آبادان با کسب نتیجه تساوی متوقف شد و فرصت خوبی را برای باقی ماندن در کورس قهرمانی در رقابت با پرسپولیس و سپاهان از دست داد.

به گزارش عرشه آنلاین، در روز نخست از هفته بیست و هشتم لیگ برتر تیم‌های استقلال و صنعت نفت آبادان به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی ۱ - ۱ به پایان رسید.

در این مسابقه که از ساعت ۱۸ با قضاوت کوپال ناظمی در ورزشگاه آزادی برگزار شد، پیمان بابایی (۴۵ - پنالتی) برای استقلال و مهدی ممی زاده (۶۲) برای صنعت نفت گلزنی کردند.

استقلال با این تساوی فرصت بزرگی را در بالای جدول از دست داد و ۵۶ امتیازی شد تا بعد از سپاهان و پرسپولیس همچنان در رده سوم جدول باشد.

ترکیب استقلال و صنعت نفت

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال با این نفرات برابر حریف بازی کرد: سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی (۷۹ - زبیر نیک نفس)، صالح حردانی، سعید مهری، آرش رضاوند (۷۳ - محمدحسین زواری)، روزبه چشمی (۷۹ - ارسلان مطهری)، محمد محبی (۷۳ - رضا میرزایی)، مهدی قایدی و پیمان بابایی (۷۹ - آرمان رمضانی). محمدحسین مرادمند مدافع آبی ها در لیست استقلال برای این بازی حضور نداشت.

عبدالله ویسی سرمربی صنعت نفت هم تیمش را با ترکیب ترکیب فرزین گروسیان، محمد طیبی، میثم تهیدست، امید خالدی، حسین ساکی، رحیم آلبوغبیش (۴۶ - حکیم نصاری)، یوسف وکیا (۴۶ - حسن بیت سعید)، فردین یوسفی، طالب ریکانی (۷۹ - جلیل مظهری) ، مهدی ممی‌زاده (۸۷ - فیاض میردورقی) و احمد شریعت‌زاده به میدان فرستاد.

تیم فوتبال استقلال

نیمه نخست و پنالتی طلایی برای استقلال

استقلال که در ورزشگاه آزادی و با حمایت هوادارانش از نفت آبادان پذیرایی می‌کرد، نتوانست مقاومت این تیم را تا دقایق پایانی نیمه نخست بشکند و گلی به ثمر برساند. بهترین موقعیت این نیمه در دقیقه ۱۵ و روی شوت ممی زاده بازیکن صنعت نفت به دست آمد که حسینی این توپ را به کرنر فرستاد.

در نهایت اعلام خطای پنالتی روی محمد محبی در دقیقه ۴۳ فرصت طلایی را در اختیار استقلال قرار داد و پیمان بابایی در دقیقه ۴۵ این پنالتی را به گل تبدیل کردتا آبی‌ها با یک گل راهی رختکن بشوند.

شادی گل محبی و بابایی

شادی گل محبی و بابایی

نیمه دوم و شوک «برزیلی» به استقلال

در نیمه دوم استقلال برای به ثمر رساندن گل‌های بیشتر، به بازی هجومی خود ادامه داد؛ در حالی که عبدالله ویسی با ورود بیت سعید و حکیم نصاری به زمین خط حمله صنعت نفت که به «برزیلی های ایران» ملقب هستند را تقویت کرد. در شرایطی که استقلال بر بازی تسلط داشت، مهدی ممی زاده روی یک حرکت تکنیکی در دقیقه ۶۲ گل تساوی را از درون محوطه جریمه استقلال به ثمر رساند. ضربه ممی زاده بعد از عبور از زیر پای سیلوا وارد دروازه آبی‌ها شد.

در ادامه استقلال تمام توان خود را برای گلزنی به کار گرفت و تمام مهره های هجومی مثل مطهری، میرزایی و آرمان رمضانی هم وارد زمین شدند. جدی ترین فرصت استقلال در دقیقه ۶۸ رقم خورد؛ زمانی که فرزین گروسیان دروازه بان نفت ابتدا ضربه پیمان بابایی را با صورتش مهار کرد و در ادامه شوت محکم سعید مهری راه به دروازه طلایی پوشان نبرد. همچنین ضربه کاشته مهدی قایدی در دقیقه ۹۲ به تیرک افقی دروازه نفت برخورد کرد تا هواداران استقلال حسرت گل دوم را بخورند.

بازی نفت با استقلال در نیمه نخست

صحنه ای از بازی نفت با استقلال در نیمه نخست

امید صنعت نفت به بقا و صعود سپاهان به صدر

صنعت نفت با این تساوی ارزشمند ۲۱ امتیازی شد تا در رقابت با نفت مسجد سلیمان و مس کرمان برای بقا در لیگ برتر امیدوارتر بشود. همچنین سپاهان با برد امروز برابر نفت مسجد سلیمان ۵۹ امتیازی شد و موقتا به صدر جدول رفت تا همه چیز به بازی فردای پرسپولیس با پیکان موکول بشود. پرسپولیس با یک بازی کمتر و ۵۷ امتیاز در رده دوم است./مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 85639

ارسال نظر