رکورد ویژه «یحیی» روی نیمکت پرسپولیس

در میان سرمربیان شاغل در لیگ بیست‌ودوم، «یحیی گل‌محمدی» بیشترین ثبات را روی نیمکت سرخ‌پوشان پایتخت داشته است.

رکورد ویژه «یحیی» روی نیمکت پرسپولیس

 لیگ برتر فوتبال ایران در هر فصل، تغییر و تحولات پرشماری را در روی نیمکت‌ها به خود می‌بیند. در لیگ بیست‌ودوم هم تیم‌های نفت مسجدسلیمان و صنعت‌نفت آبادان با تغییرات سریالی در زمینه انتخاب سرمربی، رکورددار بوده‌اند که در آخرین تغییرات انجام شده، هدایت تیم نفت مسجدسلیمان مجدداً در اختیار ابراهیم اشکش قرار گرفته و عبدالله ویسی هم در قامت سرمربی صنعت‌نفت کار خود را پیش از تعطیلات فیفادی آغاز کرد.

تراکتور تبریز یک تغییر غیرمنتظره روی نیمکت خود داشت و در تعطیلات لیگ برتر به واسطه برگزاری جام جهانی، پاکو خمس جانشین قربان بردیف شد و در یک ماه گذشته هم ۲ تغییر غیرمنتظره دیگر در لیگ برتر رخ داده است؛ به‌طوری که جواد نکونام از سمتش کناره‌گیری کرد و جای خود را به علیرضا منصوریان داد و امیر قلعه‌نویی هم با پذیرش هدایت تیم ملی، سکان هدایت تیم گل‌گهر سیرجان را در اختیار سعید الهویی قرار داد.

لیگ بیست‌ودوم در شرایطی آغاز شد که نسبت به فصل گذشته ۹ تیم در کادرفنی خود تغییری ایجاد نکرده بودند؛ از آلومینیوم اراک و پرسپولیس تهران تا مس رفسنجان، گل‌گهر سیرجان، مس کرمان، ملوان بندرانزلی، فولاد خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان و پیکان تهران. تغییرات انجام شده در طول فصل روی نیمکت گل‌گهر و فولاد باعث شده تا شمار سرمربیان شاغل از فصل گذشته لیگ برتر تاکنون به عدد ۷ برسد اما در این میان رکورد ویژه در اختیار یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس است.

۹۷ حضور متوالی روی نیمکت پرسپولیس!

یحیی گل‌محمدی از هفته هفدهم لیگ نوزدهم و بعد از کناره‌گیری از هدایت شهرخودرو خراسان، سکان هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت و جانشین گابریل کالدرون شد. گل‌محمدی از آن هفته تا کنون توانسته خود را در سمت سرمربی پرسپولیس حفظ کند و در این مدت، ۲ قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در لیگ برتر را توانسته به‌دست بیاورد.

گل‌محمدی در دیدار هفته بیست‌وسوم برابر سپاهان اصفهان، برای نودوهفتمین بازی متوالی روی نیمکت پرسپولیس نشست و در صورت تداوم این روند، سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت این فرصت را دارد تا در هفته بیست‌وششم و دیدار مقابل مس کرمان، برای صدمین بازی پیاپی روی نیمکت پرسپولیس در کسوت سرمربی بنشیند و رکوردی جالب‌توجه را به نام خود ثبت کند.

«ربیعی»، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده «یحیی»

محمد ربیعی که در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر که بعد از تعطیلات فیفادی برگزار خواهد شد، باید مس رفسنجان را در دیدار خانگی مقابل پرسپولیس تهران هدایت کند، رکوردی جالب‌توجه را بعد از یحیی گل‌محمدی در لیگ برتر به نام خود به‌ثبت رسانده است. ربیعی که شایعات زیادی درباره ادامه همکاری‌اش با مس رفسنجان در فصل آینده به گوش می‌رسد، از روز حضور این تیم در لیگ برتر، سکان هدایت نارنجی‌پوشان را در اختیار داشته تا دومین سرمربی باثبات لیگ (در میان سرمربیان شاغل فعلی) به شمار آید.

ربیعی در لیگ بیستم همراه مس رفسنجان در رتبه هشتم جدول قرار گرفت و در فصل گذشته هم نارنجی‌پوشان توانستند با هدایت این سرمربی باتجربه در جایگاه ششم جدول بایستند. محمد ربیعی حالا در فصل جاری برای سومین فصل پیاپی در لیگ برتر روی نیمکت مس رفسنجان حضور دارد تا با ثبت رکورد ۸۳ بازی متوالی حضور روی نیمکت نارنجی‌پوشان در لیگ برتر، بعد از یحیی گل‌محمدی در رتبه دوم در میان سرمربیان باثبات شاغل در لیگ برتر قرار گیرد. تا پایان فصل، ربیعی این فرصت را دارد تا شمار حضورش روی نیمکت مس رفسنجان در لیگ برتر را به ۹۰ بازی متوالی برساند.

توقف «قلعه‌نویی» روی عدد ۸۳ و استعفاهای جنجالی «نکونام»!

امیر قلعه‌نویی در شرایطی پایاپایی و برابر با محمد ربیعی، همگام با این سرمربی جوان در لیگ برتر گام بر می‌داشت. به‌طوری که قلعه‌نویی هم از آغاز لیگ بیستم سکان هدایت گل‌گهر سیرجان را برعهده گرفت و برای سومین فصل متوالی مشغول هدایت سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی بود که با پیشنهاد حضور در تیم ملی مواجه شد تا شمار حضور متوالی قلعه‌نویی روی نیمکت گل‌گهر در لیگ برتر روی عدد 83 باقی بماند و قلعه‌نویی نتواند رکورد خود را در هفته‌های باقی‌مانده از لیگ بیست‌ودوم ارتقا بدهد.

جواد نکونام هم جزو سرمربیان باثبات لیگ برتر در سالیان گذشته بوده اما 2 استعفای جنجالی از نکونام باعث شده تا او نتواند به رکورد ویژه‌ای در این زمینه دست پیدا کند. نکونام که از ابتدای لیگ نوزدهم سکان هدایت فولاد را برعهده گرفت، در 60 بازی متوالی در لیگ برتر روی نیمکت قرمزپوشان نشست تا اینکه در آغاز لیگ بیست‌ویکم از سمتش کناره‌گیری کرد.

نکونام بعد از گذشت تنها 4 هفته از لیگ بیست‌ویکم به نیمکت فولاد بازگشت و 26 بازی متوالی سکان‌دار قرمزپوشان اهوازی بود و در فصل جاری هم تا پایان هفته بیستم در نقش سرمربی در لیگ برتر در فولاد فعالیت داشت اما استعفای دوباره او باعث شد تا بعد از 46 بازی، مجدداً نوار حضور سریالی نکونام روی نیمکت فولاد خوزستان در لیگ برتر پاره شود. سرمربی جوان فولادی‌ها این فرصت را داشت تا در صورت عدم 2 استعفای جنجالی‌اش، خود را در زمینه حضور متوالی روی نیمکت یک تیم لیگ برتری (در میان سرمربیان فعلی شاغل در لیگ) رکورددار کند اما این اتفاق برای نکونام رخ نداد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 79113

ارسال نظر