اگر مجیدی در استقلال می‌ماند، شاید این فشارها نبود

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید آبی‌پوشان پایتخت نباید در ادامه مسیر خود در رقابت‌های لیگ برتر تمرکز خود را از دست بدهند.

اگر مجیدی در استقلال می‌ماند، شاید این فشارها نبود

ستار همدانی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با خبرآنلاین، درباره شرایط این روزهای آبی‌پوشان پایتخت صحبت‌های مختلفی به میان آورد که به این شرح است:

پیروزی آبی‌های تهران را مقابل فولاد چطور دیدید؟

واقعا پیروزی خوبی بود. بردن در اهواز و مقابل فولاد واقعا سخت است. با توجه به اینکه منصوریان به تازگی سرمربی فولاد شده است، نمی‌توانست تغییرات خیلی زیادی بدهد اما مشخص بود که انگیزه فولاد بالا رفته بود.

عملکرد فنی استقلال چطور بود؟

استقلال در بازی مقابل فولاد هوشمندانه بازی کرد و گل‌های خوبی به ثمر رساند. سه امتیاز بسیار مهمی به دست تا آبی‌ها از کورس عقب نمانند. فکر می‌کنم استقلال با ساپینتو یک تیم یک‌دستی در درون زمین شده است. زوج‌سازهایی که در خطوط مختلف شده، باعث شده است تا کیفیت تیم بیشتر شود. رضاوند، مهری و چشمی در میانه زمین عملکرد خیلی خوبی داشتند. فکر می‌کنم ثباتی در ترکیب ایجاد شده است. استقلال روی نیمکت بازیکنان تاثیرگذار خوبی دارد و فکر می‌کنم ساپینتو اگر بتواند تیمش را به خوبی هدایت کند وارد حاشیه‌ها نشود، می‌تواند عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را به دست بیاورد.

استقلال در ابتدای مسیر نتایج سینوسی‌ به دست آورد اما اخیرا توانسته به یک ثباتی در نتیجه برسد. این مساله ناشی از چه عواملی است؟

پس از اتفاقاتی که در سال گذشته افتاد و تیم بدون شکست قهرمان شد، روی تیم فشاری بود که رکوردها حفظ شود. اگر مجیدی در استقلال می‌ماند، شاید این فشارها نبود اما چون مجیدی از استقلال رفت، هر کسی جای مجیدی می‌آمد، این فشارها شکل می‌گرفت و با اولین باخت، حاشیه‌ها آغاز می‌شد. استقلال در هفته اول مقابل سپاهان شکست خورد و تیم را تحت فشار قرار داد. استقلال و ساپینتو در ادامه جنگیدند و مدیریت هم کنار تیم بود و سعی کرد آرامش را به تیم بدهد. ساپینتو و استقلال به یک باور مشترکی رسیدند که می‌توانند تیم خوبی داشتند. کار سختی بود که پس از رکوردهایی که ثبت شد،‌ استقلال بتواند کیفیت خوبی از خودش نشان دهد.

آینده آبی‌های تهران را چطور می‌بینید؟ با توجه به شرایط جدول، استقلال باید منتظر لغزش سپاهان برای کسب صدر جدول لیگ باشد.

استقلال باید تمرکز لازم را داشته باشد و تیم باید بدون حاشیه در کنار هم باشند تا برای سه امتیاز هر بازی بجنگند. هر بازی باقی‌مانده در لیگ برتر یک فینال است و طرز تفکر باید این باشد که تیم حق باخت ندارد و هر لغزشی به منزله از دست رفتن جام قلمداد شود. اگر این اتحاد ادامه‌دار باشد، استقلال دور از قهرمانی نخواهد بود اما کار بسیار سختی در پیش است چون سپاهان تیم خوبی است و پرسپولیس هم کنارش قدم به قدم می‌آید.

تقابل استقلال با پرسپولیس چقدر در کسب صدر جدول مسابقات موثر است؟

قطعا این بازی، بازی بسیار مهمی است اما فکر می‌کنم استقلال باید نگاهش فراتر از این بازی باشد. استقلال باید از لغزش سپاهان استفاده کند. سپاهان اگر نتوانست در یک بازی نتیجه بگیرد، باید از فرصت استفاده شود اما کار سخت خواهد بود.

منبع: خبر آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 77828

ارسال نظر