خبر بد وکیل استراماچونی برای استقلال

قرار است جلسه کمیته انضباطی فیفا تا قبل از پایان سال‌جاری به‌منظور رسیدگی مجدد به پرونده استراماچونی تشکیل شود.

خبر بد وکیل استراماچونی برای استقلال

 قرار است جلسه کمیته انضباطی فیفا تا قبل از پایان سال‌جاری به‌منظور رسیدگی مجدد به پرونده استراماچونی تشکیل شود.

تیم فوتبال استقلال درحالی این روزها دوباره به روزهای اوج خود بازگشته و در کنار نتایجی که می‌گیرد، فوتبال تماشاگرپسندی هم ارائه می‌دهد که هنوز هم یک خطر بزرگ این باشگاه را تهدیدی می‌کند. پرونده تسویه‌حساب با استراماچونی، سرمربی سابق ایتالیایی این تیم همچنان بسته نشده است و این موضوع می‌تواند آینده این باشگاه را با چالش بزرگی مواجه سازد.

در این خصوص شنیده می‌شود قرار است جلسه کمیته انضباطی فیفا تا قبل از پایان سال‌جاری به‌منظور رسیدگی مجدد به پرونده استراماچونی تشکیل شده تا این کمیته رای مجدد خود را به باشگاه استقلال ابلاغ کند.

البته این روزها فتح‌الله‌زاده مدیرعامل آبی‌ها به‌شدت در تکاپوی آن است تا با پیدا کردن منابع مالی جدید هرچه سریع‌تر استقلال را از این گرفتاری نجات دهد. با این حال یکی از دردسرهایی که آبی‌ها امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند به نحوه انتقال این پول درصورت تامین آن مربوط می‌شود که طبق شنیده‌هابا توجه به اینکه شماره حساب قطری برای انتقال این مبلغ به باشگاه استقلال اعلام شده است به‌نظر می‌رسد در مقایسه با انتقال به حساب بانکی در کشورهای اروپایی، این موضوع نیز نمی‌تواند معضل بزرگی به‌شمار برود.

البته تنها نکته‌ای که در این پرونده استقلالی‌ها را امیدوار می‌کند به مقایسه آن با پرونده مشابه‌ای در گذشته که به وینفرد شفر مربوط می‌شود که در پرونده فوق و زمانی که کمیته انضباطی فیفا به‌منظور رسیدگی به دلایل عدم‌تسویه حساب با سرمربی آلمانی تشکیل شد؛ فیفا یک فرصت یک‌ماهه دیگر را به‌اضافه جریمه مالی مشخصی تعیین کرده و چه بسا پرونده استرا نیز همین وضعیت را به همراه داشته باشد، هرچند نباید ناگفته بماند که هر پرونده با پرونده دیگر و شرایط رسیدگی به هر پرونده و جزئیات همه پرونده‌های حتی مشابه نیز با هم متفاوت هستند.

البته درصورتی‌که فیفا فرصت یک‌ماهه دیگری را هم به استقلال بدهد؛ این باشگاه به‌منظور حذف نشدن از آسیا باید زودتر از این فرصت و تا قبل از ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ به‌منظور صدور مجوز حرفه‌ای خود و باقی ماندن در آسیا نسبت به توافق قطعی با استراماچونی اقدام لازم را به عمل بیاورد.

با همه این تفاسیر اما فدریکو پاستورلو، ایجنت استراماچونی در پاسخ به این سوال مبنی‌بر اینکه درخصوص پرونده استراماچونی به‌نظر می‌رسد که باشگاه ایرانی هنوز نتوانسته طلب این سرمربی را بدهد و این درحالی است که زمان زیادی هم به تنبیهات فیفا برای باشگاه ایران باقی نمانده است؛ اظهار داشت: «به‌دلایل حریم خصوصی و محرمانه بودن پرونده نمی‌توانم پاسخگوی جزئیات بیشتری باشم.»

وی درخصوص اینکه چه توضیحی برای هواداران نگران استقلال دارد، تاکید کرد: «شرایط دیگر تحت کنترل ما نیست و از دست ما خارج شده است. پرونده دارد روال قانونی خود را طی می‌کند و فیفا تکلیف پرونده را روشن خواهد کرد.»

منبع: فرهیختگان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 76821

ارسال نظر