ترکیب احتمالی استقلال برابر ملوان مشخص شد

مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران که دیروز با یک بازی آغاز شد، امروز با برگزاری ۳ بازی دیگر ادامه پیدا می‌کند که در مهم‌ترین بازی تیم استقلال میزبان ملوان انزلی خواهد بود.

ترکیب احتمالی استقلال برابر ملوان مشخص شد

استقلال در لیگ ۲ بار ملوان را برده و امروز در جام‌حذفی به‌دنبال سومین پیروزی است اما شاید تیم مازیار امروز جور دیگری بازی کند.

 مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران که دیروز با یک بازی آغاز شد، امروز با برگزاری ۳ بازی دیگر ادامه پیدا می‌کند که در مهم‌ترین بازی تیم استقلال میزبان ملوان انزلی خواهد بود. دیروز و در شروع مرحله یک‌هشتم نهایی، دو تیم دسته‌اولی پارس‌جنوبی جم و دریای بابل به مصاف هم رفتند که این مسابقه در پایان ۱۲۰ دقیقه بدون گل مساوی تمام شد و بالاخره در ضربات پنالتی این جمی‌ها بودند که با غلبه بر میزبان شمالی به مرحله یک‌چهارم رسیدند. این بازی البته جنجال‌های فراوانی هم داشت و کادر فنی دریای بابل در چند صحنه با ورود به زمین مسابقه اعتراض شدید خود را به داوری نشان دادند. اما بالاخره مسابقه بدون گل تمام شد و در پنالتی‌ها پارس‌جنوبی به‌عنوان نخستین تیم، جواز ورود به جمع ۸ تیم برتر جام‌حذفی را به‌دست آورد. اما امروز ۳ بازی دیگر برگزار می‌شود که ۲ بازی در تهران خواهد بود و شاید حتی هر ۳ تیم صعودکننده امروز تهرانی باشند.

آبی و سفید؛ رنگ‌های کلاسیک جام‌حذفی

جدال استقلال و ملوان، یکی از بازی‌های کلاسیک در تاریخ جام‌حذفی است. این دو تیم -به‌خصوص در سال‌های دورتر- تقابل‌های بزرگ و حساسی در مراحل بالای این جام با یکدیگر داشته‌اند. استقلال و ملوان قبلا ۶ بار در جام‌حذفی با هم روبه‌رو شده‌اند؛ ازجمله ۴ بار در نیمه‌نهایی، یک‌بار در فینال و یک‌بار هم در همین مرحله یک‌هشتم نهایی. تقابل این ۲ تیم در فینال سال ۱۳۶۹ با پیروزی و قهرمانی ملوان به پایان رسید. طی ۴ تقابل ۲ تیم در نیمه‌نهایی هم ۲ بار استقلال و ۲ بار ملوان راهی فینال شده‌اند. بازی آبی‌ها با قوی سپید در مرحله یک‌هشتم نهایی سال ۹۲ هم مصاف جالبی بود که در آن دراگان اسکوچیچ و امیر قلعه‌نویی روی نیمکت ۲ تیم نشسته بودند و در نهایت ژنرال توانست دراگان را حذف کند. بنابراین طی ۶ رویارویی قبلی در جام حذفی، هر کدام از تیم‌ها ۳ بار موفق به حذف رقیب شده‌اند و تساوی کاملا برقرار است. امروز یکی از ۲ تیم باید برای چهارمین بار حذف را بپذیرد و به برتری حریف اقرار کند. نتیجه ۲ بازی استقلال و ملوان در لیگ امسال حکایت از برتری بی‌چون‌وچرای آبی‌ها دارد اما بعید نیست در این بازی روی دیگری از تیم مازیار زارع ببینیم. شاگردان جوان مازیار در لیگ جاری ۲ بار به استقلال باختند و در انزلی و تهران مجموعا ۷ گل از استقلال دریافت کردند. اما مشخصه ملوانی‌ها در این ۲ بازی این بود که هرگز دفاعی و محتاطانه بازی نکردند و این ریسک را پذیرفتند که مقابل تیم پرمهره ساپینتو کاملا باز و هجومی بازی کنند. شاید تفکرات مازیار زارع در این مسابقه حذفی کاملا با بازی‌های لیگ متفاوت باشد و در آن صورت باید دید سفیدپوشان می‌توانند یکی از بهترین خطوط حمله لیگ را از کار بیندازند یا نه. آماده‌ترین بازیکن حال حاضر استقلال مهدی قائدی است که اگر روند گلزنی و گلسازی‌اش در این مسابقه هم ادامه داشته باشد، انزلی‌چی‌ها روز سختی مقابل او خواهند داشت. در اردوی استقلال مهدی مهدی‌پور همچنان مصدوم و دور از میدان است. علیرضا رضایی، دروازه‌بان جوان این تیم هم هنوز بهبود پیدا نکرده اما چون حسین حسینی به میدان برگشته آبی‌ها مشکلی درون دروازه احساس نمی‌کنند.

اما کادر فنی استقلال برای این دیدار به احتمال فراوان از نفرات زیر استفاده می‌کند:

سید حسین حسینی در درون دروازه انتخاب اصلی ساپینتو برای این بازی خواهد بود و علیرضا رضایی روی نیمکت حضور خواهد داشت.

رافائل سیلوا به همراه عارف غلامی زوج میانی در دفاع استقلال هستند و جعفر سلمانی و کوین یامگا در کناره‌ها به ترتیب دفاع راست و چپ را پوشش می‌دهند.

روزبه چشمی مثل همیشه در پست هافبک دفاعی بازی خواهد کرد و سعید مهری و آرش رضاوند جلوتر از این بازیکن در میانه میدان قرار می‌گیرند.

محمد محبی و مهدی قایدی به عنوان وینگرهای راست و چپ در ترکیب اصلی قرار خواهند گرفت و ارسلان مطهری با قرار گرفتن در نوک حمله مثلث هجومی ساپینتو را در این دیدار تکمیل می‌کند.

ترکیب احتمالی استقلال:

حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند، محمد محبی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری.

منبع: همشهری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 73429

ارسال نظر