پریرا راه لوکادیا را می رود؟

فنونی زاده گفت: پرسپولیس در موقعیت خیلی حساسی قرار دارد، از این رو بازیکنان باید با همه وجود بجنگند و مهاجمان هم فرصت‌سوزی نداشته باشند تا سه امتیازها را برای پرسپولیس جمع کنند و جایگاه تیم‌شان را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی نگه دارند.

پریرا راه لوکادیا را می رود؟

فنونی زاده گفت: پرسپولیس در موقعیت خیلی حساسی قرار دارد، از این رو بازیکنان باید با همه وجود بجنگند و مهاجمان هم فرصت‌سوزی نداشته باشند تا سه امتیازها را برای پرسپولیس جمع کنند و جایگاه تیم‌شان را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی نگه دارند.

مرتضی فنونی‌زاده مدافع اسبق پرسپولیس و تیم ملی، حضور بازیکنان امید در تمرین تیم بزرگسالان را بهترین اتفاق ممکن برای پرسپولیس می‌داند و معتقد است که این بازیکنان پتانسیل لازم برای رسیدن به ترکیب تیم اصلی را دارند و سرمربی باید به جوانان مستعد تیم اعتماد کند تا بازیکنانی مثل عمری فرصت شکوفا شدن پیدا کنند. در ادامه مصاحبه کامل را خواهیم خواند؛

یکی از اتفاقاتی که اخیرا در تمرین پرسپولیس رخ داده حضور بازیکنان تیم امید در تمرین بزرگسالان است، این اتفاق را چطور ارزیابی می‌کنید؟

حضور جوانان در تمرین تیم اصلی یکی از بهترین اتفاقات چند سال اخیر برای پرسپولیس به حساب می‌آید.بازیکنان جوان و با انگیزه زیادی در پرسپولیس حضور دارند که می توانند کمک زیادی به پرسپولیس حال حاضر و آینده کنند.

تیم های پایه بر خلاف سال های گذشته عملکرد خوبی نیز در لیگ های خود داشته اند و در نیمه بالای جدول هستند.

دقیقا بر خلاف چند سال اخیر، تیم های پایه پرسپولیس این فصل عملکرد خوبی در لیگ هایشان به جا گذاشتند که این اتفاق بسیار خوبی برای پرسپولیس است. این در حالی است که حتی کسب عنوان چهارمی هم برای هر کدام از تیم‌های پایه ما ارزشش کمتر از قهرمانی نیست، چه بسا که تیم‌هایی مانند پیکان و سایپا و چند تیم دیگر در رده پایه‌ها حضور دارند که معمولاً این تیم‌ها همیشه بهترین بازیکنان را جذب کرده و سرمایه‌گذاری زیادی روی رده‌های پایه‌شان دارند که اگر از این منظر نگاه کنیم متوجه می‌شویم که پرسپولیس کار بزرگی برای آکادمی و باشگاه انجام داده است.

قبول دارید که بازیکنی مانند عمری موجب شکسته شدن تابوی موفق نشدن بازیکنان تیم‌های پایه در تیم بزرگسالان شد؟

دقیقاً همین‌طور است و خوشحالم جوان با تکنیک و با استعدادی که در تیم‌های پایه پرسپولیس هم عملکرد خیلی خوبی داشت در تیم بزرگسالان هم عالی کار کرد و در سه بازی متوالی برای سرخپوشان گل زد و در بقیه دیدارها هم بازی‌های قابل قبولی ارائه داد و به نوعی تابوی بازی نکردن بازیکنان تیم‌های پایه و استفاده از آنها در تیم بزرگسال را شکست تا سرمربی پرسپولیس ترغیب شود به اندازه یک تیم از تیم‌های پایه کارت بازی‌شان برای تیم بزرگسالان صادر شود.

در دوران بازیگری شما نیز به جوان ها فرصت تمرین با بزرگسالان داده می‌شد؟

من سال 64 به پرسپولیس پیوستم و یادم هست در آن سال علی‌آقا پنج بازیکن از تیم‌های پایه را در تیم بزرگسالان داشت. آن زمان که من در تیم بزرگسال بازی می‌کردم تیم امیدی وجود نداشت و فقط تیم جوانان و نوجوانان وجود داشت، در سالی که من به پرسپولیس رفتم شاه‌محمدی، مرادی، میرزایی، عزیزیان و عبدی پنج بازیکنی بودند که با تیم بزرگ‌ها تمرین می‌کردند و در بعضی از بازی‌ها هم به عنوان بازیکن جایگزین به میدان می‌رفتند. یادم هست حتی برای بازی با تیم الهلال در جام در جام هم چند بازیکن جوان در لیست تیم اصلی بودند که نشان دهنده اهمیت جوانان برای علی آقا بود.

پرسپولیس در هفته های اخیر دچار مشکل گلزنی شده است، مشکل را تا چه حد بحرانی می‌بینید؟

به نظر من مشکل تیم این است که موقعیت کمی ساخته می‌شود و البته مهاجمان هم از فرصت هایی که به آنها می‌رسد به خوبی استفاده نمی‌کنند.

پریرا بازیکن خارجی جدید تیم است، آیا می تواند موفقیت لوکادیا را تکرار کند؟

چیزی که ما دیدیم او بازیکن بسیار خوبی است و رزومه قابل قبولی هم دارد، بازیکنی سرزن که سبک بازی‌اش هم به کار بازیکنان می‌آید، از این رو من امیدوارم این بازیکن هر چه زودتر آماده بازی شود تا یحیی بتواند او را به ترکیب بیاورد. در هر صورت پرسپولیس در موقعیت خیلی حساسی قرار دارد، از این رو بازیکنان باید با همه وجود بجنگند و مهاجمان هم فرصت‌سوزی نداشته باشند تا سه امتیازها را برای پرسپولیس جمع کنند و جایگاه تیم‌شان را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی نگه دارند.

بازی با سپاهان در جام حذفی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

قرعه سختی به پرسپولیس خورده اما خاصیت تیم بزرگی مانند پرسپولیس این است که می‌تواند مقابل تیم‌های بزرگ بهتر کار کند، از این رو خیلی امیدوارم با درایت یحیی و درک شرایط از سوی بازیکنان، پرسپولیس در اصفهان از سد تیم سپاهان بگذرد.

منبع: خبرآنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 71769

ارسال نظر