اخراج جنجالی داور زن ایرانی به خاطر یک لباس خاص‌ + عکس

شهره بیات داور ایرانی فدراسیون جهانی شطرنج توسط رئیس جهانی این فدراسیون کنار گذاشته شد.

اخراج جنجالی داور زن ایرانی به خاطر یک لباس خاص‌ + عکس

شهره بیات داور ایرانی فدراسیون جهانی شطرنج توسط رئیس جهانی این فدراسیون کنار گذاشته شد.

شهره بیات داور زن شطرنج ایران که ۳ سال پیش از ایران مهاجرت کرده بود، این بار توسط رئیس فدراسیون جهانی از قضاوت در بازی‌های معتبر منع شد. او که پیش‌تر در مسابقات قهرمانی جهان بدون حجاب اسلامی حضور پیدا کرده بود، دیگر به ایران برنگشت تا در خارج از ایران به داوری بپردازد.

شهره بیات با تایید این خبر در حساب توییتری خود نوشته است: آرکای دوروکوویچ (رئیس فدراسیون جهانی شطرنج) از من خواست دیگر پیراهنی که روی آن شعار زن، زندگی، آزادی نوشته شده بود را بر تن نکنم. در مسابقات بعدی با لباسی به رنگ‌های آبی و زرد که نمادی از پرچم اوکراین است وارد سالن مسابقات شدم، اما رئیس فدراسیون جهانی گفت «تو یک داور نامناسب هستی»

شهره بیات داور ایرانی فدراسیون جهانی شطرنج

بیوگرافی شهره بیات داور فیده

شهره بیات متولد ۲۳ اسفند ۱۳۶۵ در رشت است. او نخستین و تنها زن داور بین‌المللی شطرنج رتبه A در آسیا و آموزگار فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) است که داوری مسابقاتی از جمله فینال قهرمانی شطرنج بانوان جهان را در کارنامه دارد.

بیات دارای عنوان استادی فدراسیون جهانی شطرنج و دبیر پیشین فدراسیون شطرنج ایران است. شهره بیات در اواخر مهر ۱۳۹۷ بنا به دلایل نامشخص از سمت خود استعفا کرد و سپس در سال ۲۰۱۹ (میلادی) به عنوان عضو ارشد کمیته داوران فدراسیون جهانی شطرنج و آموزگار فیده انتخاب شد. شهره بیات تا پیش از مهاجرت از ایران، به نام ایران عضو ارشد کمیته داوران فیده بود اما در آبان ۱۳۹۹ وزارت کشور بریتانیا به شهره بیات پناهندگی داد.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 65909

ارسال نظر