فارس حکم اعدام علی کریمی را صادر کرد؟

خبرگزاری فارس در گزارشی تحت عنوان «علی کریمی و نیما زم ۲ روی یک سکه»، چهره مطرح فوتبال را این محکوم امنیتی که به جرم جاسوسی اعدام شد مقایسه کرد.

فارس حکم اعدام علی کریمی را صادر کرد؟

خبرگزاری فارس در گزارشی تحت عنوان «علی کریمی و نیما زم ۲ روی یک سکه»، چهره مطرح فوتبال را این محکوم امنیتی که به جرم جاسوسی اعدام شد مقایسه کرد.

در این گزارش آمده: علی کریمی ستاره این روزها و پس از آن که در فدراسیون فوتبال ناکام ماند، در زمین رقیب ایران بازی می‌کند و به عنوان یکی از بازیکنان اپوزیسیون درحال گل به خودی زدن است.

* پست‌ها و استوری‌های علی کریمی در فضای مجازی چنان سرشار از سیاه‌نمایی شده که بارها حتی صدای دیگر مخالفان جمهوری اسلامی را هم درآورده. بررسی‌ها نشان از شباهت‌های زیاد عملکرد او با نیما زم، موسس و مدیر کانال آمدنیوز دارد.

* کشته‌سازی از میان جانباختگان، ماهی‌گیری از از آب گل آلود خودکشی‌ها، افرادی که زنده بودند و در فضای مجازی کشته اعلام شدند، آموزش ساخت بمب دستی تنها تعدادی از کارهایی است که هر دو نفر انجام می‌دادند.

علی کریمی  و نیما زند

 

فارس نوشت یکی از اصلی‌ترین تشابهات صفحه علی کریمی با کانال آمدنیوز در کشته‌سازی است. شیوه‌ای که بارها مورد استفاده این افراد قرار گرفته است. جا زدن جان‌باختگان حوادث مختلف به‌عنوان کشته‌های اغتشاشات اصلی‌ترین حربه‌ مشترک این دو جریان است؛ مثلا آمدنیوز، مریم زنگنه خبرنگار فقید روزنامه رسالت را که بر اثر بیماری جان باخته بود، به نام «راضیه اسماعیلیان» معرفی کرد و مدعی شد او یک خانم باردار بوده که براثر پرتاب گاز اشک آور فوت کرده است.

علی کریمی نیز بارها از همین روش استفاده کرده تا با استفاده از ناآگاهی مخاطبان و بهره‌گیری از احساسات آنان، لایک‌های بیشتری جذب کند و برنامه‌اش را پیش ببرد. در یکی از آخرین موارد، وی با استوری کردن اعلامیه مراسم تدفین مائده (ماهک) هاشمی مدعی کشته شدن وی توسط نیروهای امنیتی شد. این درحالی بود که وی بامداد چهارم آذرماه در حادثه واژگونی یک سمند به دلیل سرعت بالا در بلوار «کوهسار مهدی» شیراز جان باخته بود.

علی کریمی هم همچون نیما زم، درباره دروغ‌هایی که برایشان دیکته می‌شود اعتقادی به تحقیق ندارند. مثلا یکی از اصلی‌ترین شایعات اغتشاشات ۹۶، کشته شدن نوجوان ۱۳ ساله اهل دورود به نام امیرحسین پاپی، توسط نیروهای امنیتی بود. شایعه‌ای که او با انتشار فیلمی از خودش تکذیب کرد.

کریمی در یکی از استوری‌هایش تصویر فردی به نام محمد پارسا صحت را به عنوان کشته اعتراضات معرفی کرد، درحالی که او در گفت‌وگو با تلویزیون این دروغ را تکذیب کرد!

اتفاقی که برای کیان پیرفلک افتاد و درحالی که کیان براثر شلیک تروریست‌ها جان باخته بود، علی کریمی این موضوع را بر گردن نیروهای انتظامی انداختند که در آن حادثه حتی اسلحه نداشتند.

یکی دیگر از شباهت‌های این دو حامی اغتشاش، دفاع از کسانی بود که دست به جنایت و قتل زده بودند. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 65875

ارسال نظر