عجایبی درباره لیگ فوتبال زنان که نمی دانید

در این گزارش قصد داریم به برخی از عجایب فوتبال زنان در لیگ ایران بپردازیم که در ادامه می‌خوانید.

عجایبی درباره لیگ فوتبال زنان که نمی دانید

شهروندآنلاین نوشت: در این گزارش قصد داریم به برخی از عجایب فوتبال زنان در لیگ ایران بپردازیم که در ادامه می‌خوانید.

چهاردهمین دوره از لیگ برتر فوتبال زنان در ایران، در حالی روز گذشته هفته یازدهم خود را پشت سر گذاشت، که تا اینجای کار و بعد از گذشت چهارده فصل از برگزاری این مسابقات در ایران، طی فصل گذشته و فصل جاری اتفاقات عجیبی در حوزه فوتبال زنان رخ داده است؛ از عقد قرارداد بدون مبلغ با بازیکنان تا تمرین تیم لیگ برتری در پارک و لغو بازی به دلیل نداشتن زمین مناسب!

قراردادهای مختلف؛ بدون رقم تا میلیاردی

با وجودی که همواره تعداد تیم‌های حاضر در لیگ برتر زنان کم بوده است و در حال حاضر نیز این لیگ با حضور ۱۰ تیم برگزار می‌شود، اما اختلاف فاحشی در ارقام قرارداد بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها دیده می‌شود. برای مثال، سال گذشته رقم قرارداد برخی از بازیکنان سارگل بوشهر، که تنها نماینده جنوب ایران در لیگ برتر فوتبال ایران (هم مردان و هم زنان) بودند، کمتر از پنج میلیون تومان بود! سارگلی‌ها البته در ادامه فصل نیز به دلیل همین مشکلات مالی قادر به حضور در رقابت‌ها نشدند. این رقم را مقایسه کنید با رقم‌های بازیکنان و کادر فنی سه تیم بالانشین لیگ برتر زنان یعنی تیم‌های خاتون بم، شهرداری سیرجان و سپاهان اصفهان. این سه تیم با تعداد قابل توجهی از بازیکنان خود قراردادهای میلیاردی امضا می‌کنند و این جریان درباره کادر فنی آنها نیز صدق می‌کند. این سه تیم بالانشین که در فصل جاری نیز مانند سال‌های گذشته رتبه‌های اول و سوم جدول را در اختیار دارند، هر ساله در فصل نقل و انتقالاتی رقابت نزدیکی با یکدیگر برای جذب ستاره‌های فوتبال زنان داشته‌اند.

تیمی که در پارک تمرین می‌کرد!

در فصل سیزدهم مسابقات لیگ برتر زنان، ملی‌پوشان شهرکرد زمینی برای انجام تمرینات تیمی نداشت و به همین دلیل اعضای این تیم، هر روز رأس ساعتی مقرر برای انجام تمرین در پارکی از قبل تعیین‌شده، حاضر می‌شدند. مدیرعامل این تیم با انتشار ویدیویی از تمرین این تیم در پارک گفته بود در شهرکرد همه می‌دانند که این تیم زمینی برای تمرین ندارد، اما هیچ‌کدام از مسئولان ورزشی در این شهر، اهمیتی برای ورزش زنان قائل نیستند. البته ملی‌پوشان شهرکرد تنها تیمی نبودند که با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کردند. در فصل گذشته، چند تیم دیگر ازجمله پالایش گاز ایلام نسبت به نداشتن زمین تمرین معترض بودند. مربی پالایش گاز ایلام در این‌باره گفته بود: «زمین تمرینی را در فصل سرد زمستان ساعت ۹ صبح به ما اجاره می‌دهند و در ایلام امکانات مناسبی برای تیم سراسر بومی ما فراهم نیست.»

انصراف از میزبانی به دلیل نداشتن زمین!

در هفته‌ هشتم این فصل از مسابقات لیگ برتر، تیم تازه لیگ برتری‌شده ایساتیس کران فارس که فصل گذشته قهرمان مسابقات دسته یک شد، از صف‌آرایی در برابر مدافع عنوان قهرمانی (خاتون بم) انصراف داد. اما علت انصراف نشان از اوضاع نابسامان فوتبال زنان در ایران دارد. نماینده استان فارس به دلیل نداشتن زمین مناسب از میزبانی در برابر خاتون انصراف داد و در حالی که خاتونی‌ها برای انجام این دیدار به استان فارس سفر کرده بودند،  بدون انجام مسابقه به بم بازگشتند تا با حکم کمیته انضباطی، این دیدار سه بر صفر به سود خاتونی‌ها اعلام شود.

حذف از لیگ به دلیل ندادن تست کرونا

سال گذشته، در حالی سارگل بوشهر به دلیل حاضر نشدن در دو مسابقه، با حکم کمیته انضباطی از جدول رده‌بندی مسابقات کنار رفت و از این لیگ حذف شد که مربی این تیم گفته بود به دلیل نداشتن توان مالی مناسب برای انجام تست کرونا و ارائه آن به سازمان لیگ، از جدول مسابقات حذف شدند. او همچنین اظهار کرده بود: «۹ بازیکن ما کرونا داشتند و در خوابگاه از یکدیگر این بیماری را گرفته بودند. سه بازیکن تست دادند و جواب تست آنها مثبت بود. ما مبلغ بیشتری برای گرفتن تست PCR رسمی از سایر بازیکنان نداشتیم و به همین دلیل سازمان لیگ و ایفمارک مستندات ما را برای انصراف از دیدار برابر تیم البرزی کافی ندانستند و با توجه به اینکه در ابتدای فصل نیز به دلیل مشکلات مالی از حضور در یک دیدار انصراف داده بودیم، از جدول رده‌بندی کنار گذاشته شدیم و به دو رده پایین‌تر سقوط کردیم!»

انصراف سه تیم از حضور در برابر یک تیم!

در فصل جاری و در همان نیم‌فصل نخست، سه تیم بادرود تهران، زارع باتری سنندج و ایساتیس کران فارس از حضور در برابر مدافع عنوان قهرمانی، خاتون بم، انصراف دادند. بر این اساس، خاتون در یک نیم‌فصل، در یک‌سوم از مسابقات استراحت کرده و از مجموع ۹ دیداری که طی یک نیم‌فصل باید انجام می‌داده، سه هفته را استراحت کرده است.

منبع: شهروندآنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 65409

ارسال نظر