خبر خطرناک درباره پرسپولیس و استقلال

اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در ماه‌های اخیر نتوانسته‌اند تاثیر لازم را در این مورد داشته باشند؛ تا جایی که عملکرد آنها انتقاد رئیس سازمان خصوصی سازی را به همراه داشته و او تاکید کرده است اگر این روند ادامه داشته باشد، احتمال تغییر برخی اعضای هیات مدیره دو باشگاه وجود دارد.

خبر خطرناک درباره پرسپولیس و استقلال

عملکرد اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس زنگ خطر را برای تغییر برخی از آنها به صدا درآورده اما در صورت تغییر رویکرد و خروج از «بی‌تاثیر» بودن ممکن است این اتفاق رخ ندهد.

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که از مدت‌ها قبل بخشی از سهام خود را وارد بورس کردند، با شرایط متفاوتی نسبت به گذشته مواجه هستند که در این میان نقش مدیرعامل و اعضای هیات مدیره برای شفاف‌سازی مسائل مالی پررنگ‌تر شده است.

با این وجود، اعضای هیات مدیره دو باشگاه در ماه‌های اخیر نتوانسته‌اند تاثیر لازم را در این مورد داشته باشند؛ تا جایی که عملکرد آنها انتقاد رئیس سازمان خصوصی سازی را به همراه داشته و او تاکید کرده است اگر این روند ادامه داشته باشد، احتمال تغییر برخی اعضای هیات مدیره دو باشگاه وجود دارد.

حسین قربانزاده با اشاره به نقش کم‌رنگ اعضای هیات مدیره دو باشگاه در نظارت بر هزینه ها و مدیریت درآمد آنها از بورس گفت: تا زمانی که وزارت ورزش اعضای هیات مدیره این دو باشگاه را انتخاب می کند آنها باید نظارت دقیق تری بر مسائل باشگاه داشته باشند.

او با اشاره به نقش مدیران دو باشگاه در مدیریت مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومانی که از محل فروش سهام به دو باشگاه رسیده است گفت: آقای درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در این بخش نمره قبولی می گیرد اما آقای آجرلو نه!. امیدواریم آقای فتح الله زاده نمره قبولی خود را بگیرد و درویش هم این موقعیت را از دست ندهد. البته باید تاکید کنیم که نظارت وزارت ورزش هم حداکثری نبوده است.

این مقام مسئول البته به انتقاد از اعضای هیات مدیره دو باشگاه هم پرداخت و گفت: اعضای هیات مدیره دو باشگاه متاسفانه هیچ بروز و ظهوری نداشته اند. عضویت در هیات مدیره که فقط برای اسم و عکس نیست. باید نظارت کنند و از مدیرعامل توضیح بخواهند در مورد مسائل مالی. آنها باید باری را از روی دوش باشگاه بردارند نه این که هر روز یک نامه بگیرند دست شان و بیایند و بگویند طلب فلانی را بدهید!

قربانزاده ادامه داد: بنده به آقای خاندوزی و آقای دکتر سجادی گفته ام این موضوع را. اگر این روند ادامه داشته باشد ما حتما اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس را تغییر می دهیم و سه عضو مالی را جایگزین می کنیم تا بتوانند بر مسائل مالی نظارت داشته باشند.

مهدی افضلی، مجتبی عبداللهی، محمد مومنی و مصطفی آجورلو اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال را تشکیل می دهند و رضا درویش، حسین خبیری، حسین شهریاری و محمد مسجدی اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس هستند.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 64845

ارسال نظر