فدراسیون برنامه ای برای پسا کی‌روش ندارد/ کی‌روش خودش تکلیفش را روشن کرده

هنوز بعد از ناکامی در جام جهانی هیچ حرکتی در مسیر رفع اشتباهات نشده است و فدراسیون نتوانسته تکلیف کی روش را مشخص کند زیرا هنوز برنامه‌ای برای پسا کی‌روش ندارد.

فدراسیون برنامه ای برای پسا کی‌روش ندارد/ کی‌روش خودش تکلیفش را روشن کرده

در فدراسیون‌های ورزشی نقش دبیر فدراسیون اگر از رئیس بیشتر نباشد کمتر نیست زیرا تقریباً پیگیری همه امور اجرایی بر عهده دبیر فدراسیون است و رئیس معمولاً سیاست‌های کلان و تعامل با وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و سازمان‌های بین‌المللی ورزشی را پیگیری می‌کند.

دلیل حضور هدایت ممبینی داور بین‌المللی و خوش سابقه فوتبال، در جایگاه دبیری فدراسیون هر چه که باشد، مسلماً توانایی وی در مدیریت و اداره امور اجرایی فدراسیون نیست زیرا در دوره قبل ریاست تاج در فدراسیون فوتبال، ممبینی مدیر بازاریابی فدراسیون فوتبال بود که هیچ تخصصی در آن حوزه نداشت و همه امور توسط یکی از اقوام محمدرضا ساکت (سرپرست دبیری فدراسیون) پیگیری می‌شد و وی حتی در کوچکترین امور حوزه بازاریابی نقشی نداشت.

ممبینی از لحاظ اخلاقی و سابقه داوری یکی از خوشنام‌ترین داوران فوتبال ماست ولی در خارج از حوزه داوری، هیچ دستاورد و سابقه قابل توجه مدیریتی نداشته است.

به نظر می‌رسد مهدی تاج برای اداره امور فدراسیون نیازی به دبیر ندارد و به همین دلیل کسی را به این سمت منصوب کرده است که سابقه خوبی در دخالت نکردن در امور دارد.

ممبینی زمانی که رئیس بازایابی فدراسیون فوتبال بود هیچ دخالتی در امور نداشت و شرایط رئیس بودن را به همین شکل قبول کرده بود.

ظاهراً مهدی تاج با تجربه‌ای که دارد خوب می‌داند ریاست فدراسیون فوتبال به مویی بند است و همانطور که ناگهان آمده باید یک روز هم ناگهان برود، به همین دلیل برنامه و سیاست کاری خاصی برای فوتبال ندارد و تمام و کمال وقت و انرژی خود را برای امور معمول فدراسیون گذاشته است.

مسلماً در چنین شرایطی بهتر است دبیر فدراسیون کسی باشد که هیچ ادعای مدیریتی نداشته باشد و دخالت رئیس در امور اجرایی فدراسیون را دخالت در حوزه کاری خود تلقی نکند و چه کسی بهتر از ممبینی که در گذشته بی ادعایی خود در حوزه مدیریت را به عنوان رئیس بازاریابی فدراسیون ثابت کرده است.

شاید خسارت‌هایی که این نوع عملکرد به فوتبال وارد می‌کند در کوتاه مدت معلوم نشود ولی در دراز مدت تضعیف فوتبال در کلیه پایه‌ها به دلیل نداشتن برنامه ریزی بلند مدت و تعامل شکننده با فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و سایر مجامع بین‌المللی ورزش، باعث تضییع حق و حقوق فوتبال ما خواهد شد.

وقتی رئیس فدراسیون به جای پرداختن به سیاست‌های کلان داخلی و خارجی فوتبال، به امور اجرایی مربوط به دبیر فدراسیون بپردازد، نتیجه‌اش همین می‌شود که هنوز بعد از ناکامی در جام جهانی هیچ حرکتی در مسیر رفع اشتباهات نشده است و فدراسیون نتوانسته تکلیف کی روش را مشخص کند زیرا هنوز برنامه‌ای برای پسا کی‌روش ندارد.

این در حالی است که کی‌روش خودش تکلیفش را روشن کرده و با فدراسیون فوتبال قطر وارد مذاکره شده است و دیگر قصد ادامه همکاری با فوتبال ما را ندارد.

منبع: روزنامه اطلاعات

دیگر رسانه ها

کدخبر: 63533

ارسال نظر