ببینید| استقلال خود را به پرسپولیس رساند

تیم فوتبال استقلال که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در بیست و دومین دوره رقابتهای لیگ برتر است در دیدار هفته سیزدهم برابر صنعت نفت به پیروزی رسید و به رقیب سنتی در صدر جدول چسبید!

تیم فوتبال استقلال که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در بیست و دومین دوره رقابتهای لیگ برتر است در دیدار هفته سیزدهم برابر صنعت نفت به پیروزی رسید و به رقیب سنتی در صدر جدول چسبید!

 آخرین دیدار روز دوم هفته سیزدهم رقابتهای لیگ برتر از ساعت ۱۸ امروز یکشنبه با دیدار تیم های صنعت نفت و استقلال در آبادان آغاز شد که این دیدار با برتری یک بر صفر آبی پوشان به پایان رسید تا آنها با پرسپولیس در صدر جدول هم امتیاز شوند.

برد استقلال؛ نفس آبی‌ها بیخ گوش پرسپولیس

هفته سیزدهم لیگ برتر؛ یکشنبه:

۱۴۰۱/۱۰/۴ ؛ ساعت: ۱۸

استادیوم: ورزشگاه تختی آبادان

داور: بیژن حیدری / کمک‌ها: محمدرضا منصوری و علی احمدی؛ داور چهارم: امیر ایار / ناظر: بهرام مهرپیما

صنعت نفت آبادان:

فرزین گروسیان، محمد طیبی، حکیم نصاری، امید خالدی (۶۷- امیرحسین فرهادی)، محمد قنبری، فردین یوسفی، مهدی ممی زاده، میثم تهی دست، ساکی، عباس بوعذار (۷۷- محمد حسین باصری)، سینا مریدی

سرمربی: ادسون تاوارس

استقلال تهران:

سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، صالح حردانی(۷۷- سجاد شهباززاده)، کوین یامگا، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، سعید مهری (۴۶- امیرعلی صادقی)، محمد محبی (۷۷- آرمان رمضانی)، مهدی قایدی (۸۷- محمد زبیر نیک‌نفس) و ارسلان مطهری(۷۷- جعفر سلمانی)

استقلال خود را به پرسپولیس رساند

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

 اخطار:

استقلال: سعید مهری(۱۹) محمد محبی(۲۹) کوین یامگا(۳۴) صالح حردانی(۶۷)

صنعت نفت آبادان: محمد قنبری(۶۲) فیاض میردورقی(۸۹) فرزین گروسیان(۷+۹۰)

استقلال خود را به پرسپولیس رساند

 شرح گل:

صنعت نفت آبادان صفر - استقلال یک (۸۶- کوین یامگا) کوین یامگا پشت ضربه پنالتی ایستاد و توانست با یک مکث لحظه آخری، گروسیان را فریب دهد و توپ را به گوشه دروازه بفرستد و گل اول استقلال را به ثمر برساند.

لحظات حساس:

دقیقه ۱۹: سعید مهری پس از ورود به محوطه جریمه نفت از سمت چپ پس از تکل نصاری روی زمین افتاد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت و به دلیل شبیه‌سازی هافبک آبی‌ها را با کارت زرد جریمه کرد.

دقیقه ۲۲: استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و مهدی‌پور پشت توپ ایستاد. ارسال تند و تیز مهدی‌پور از سمت چپ را گروسیان با حضوری به موقع دفع کرد و مانع گلزنی آبی‌ها شد.

دقیقه ۲۷: نفت آبادان صاحب یک ضربه کرنر شد و ارسال بازیکن این تیم را سید حسین حسینی به سختی دفع کرد.

دقیقه ۳۴: نفتی‌ها در سمت چپ محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند اما ارسال آن‌ها به محوطه شش قدم را حسینی به خوبی توانست دور کند.

دقیقه ۴۴: بازیکنان نفت پشت محوطه جریمه صاحب توپ شدند و شلیک ممی‌زاده را حسینی با تسلط کامل در اختیار گرفت.

دقیقه ۲+۴۵: نفتی‌ها در سمت راست زمین صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و حکیم نصاری مستقیما دروازه استقلال را هدف قرار داد اما شلیک او را سید حسین حسینی در اختیار گرفت.

دقیقه ۵۵: حرکت تکنیکی قایدی از سمت راست منجر به ارسال زمینی و عرضی این بازیکن به محوطه شش قدم شد اما گروسیان پیش از مطهری توپ را جمع کرد.

دقیقه ۶۲: ضد حمله ۳ نفره آبی‌ها با مطهری و قایدی و محبی آغاز شد و ارسلان پس از جا گذاشتن مدافع نفت توپ را به محبی در سمت چپ سپرد و محبی هم پس از دریبل مدافع نفت توسط قنبری پشت محوطه جریمه سرنگون شد.

دقیقه ۶۵: استقلال چسبیده به محوطه جریمه در سمت چپ صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و مهدی مهدی‌پور پشت توپ ایستاد. ضربه مهدی‌پور به زیبای با عبور از دیوار دفاعی نفت در آستانه ورود به دروازه این تیم بود که طیبی توپ را از روی خط برگرداند.

دقیقه ۷۸: حرکت تیمی نفتی‌ها در سمت چپ جواب داد و ممی زاده پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد اما شوت او با اختلاف از بالای دروازه استقلال بیرون رفت.

دقیقه ۸۲: توپ ربایی شهباززاده در میانه زمین منجر به حمله استقلالی‌ها شد و پس از یک و دوی موفق سجاد با قایدی توپ به آرمان رسید و با تکل مدافع نفت، مهاجم آبی‌ها سرنگون شد و داور اعلام پنالتی کرد.

دقیقه ۹۵: نفت در آخرین ثانیه‌های بازی صاحب یک ضربه کرنر شد و گروسیان، دروازه‌بان نفت هم برای استفاده از این موقعیت پیش کشید اما استقلالی‌ها موفق به دور کردن توپ شدند.

حاشیه:

* پیش از شروع بازی، خسرو حیدری، مربی استقلال نسبت به بلند بودن چمن ورزشگاه به ناظر بازی اعتراض داشت.

* سیاوش یزدانی پس از ۳۱۰ روز در ترکیب ثابت استقلال قرار گرفت. او آخرین بار هفته ۱۸ فصل قبل ( تراکتور ۰-۱ استقلال، ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ ) در ترکیب ثابت آبی‌ها به میدان رفته بود.

* در دقیقه ۱۵، به دلیل مصدومیت حکیم نصاری، کاپیتان صنعت نفت بازی برای دقایقی متوقف شد.

* سید حسین حسینی، کاپیتان و سنگربان استقلال تاکنون ۶ مرتبه مقابل صنعت نفت آبادان قرار گرفته و در هر ۶ بازی موفق به ثبت کلین شیت شده است.

* محمد محبی با دریافت کارت زرد به دلیل اعتراض به تصمیم بیژن حیدری در دقیقه ۲۹، بازی بعدی استقلال مقابل مس رفسنجان را از دست داد.

* سعید مهری، محمد محبی و صالح حردانی با دریافت کارت زرد مقابل صنعت نفت آبادان، از دیدار هفته بعد آبی‌ها محروم شدند.

منبع: ورزش سه

دیگر رسانه ها

کدخبر: 62253

ارسال نظر