دوچرخه‌سواری از قلم افتاد

انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری همچنان بلاتکلیف است.

دوچرخه‌سواری از قلم افتاد

انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری همچنان بلاتکلیف است.

به گزارش عرشه آنلاین، انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری پیش از این بخاطر تایید اساسنامه بلاتکلیف بود و اکنون اعلام تایید صلاحیت کاندیداها باعث شده است این انتخابات بین زمین و هوا معلق باشد. 

فدراسیون از مهر ۱۴۰۰ درگیر تایید اساسنامه بود و پس از رفت و برگشت های فراوان اساسنامه بین فدراسیون و اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در نهایت در تیر ۱۴۰۱ اتحادیه جهانی اساسنامه ایران را تایید کرد.

ثبت نام از کاندیداهای انتخابات نیز ۲ شهریور ۱۴۰۱ انجام شد که ۱۷ نفر کاندیدا شدند. پس از آن برگزاری جلسه بررسی تایید صلاحیت های مدیریتی زمان برد و در نهایت ۳۰ شهریور صلاحیت مدیریتی ۱۰کاندیدا تایید شد و اسامی برای احراز تایید صلاحیت نهادهای نظارتی ارسال شد.

 بیش از ۲ ماه است که دوچرخه سواری منتظر اعلام تایید صلاحیت ها است تا در نهایت زمان انتخابات مشخص شود و این فدراسیون بعد از گذشت یک سال  و دو ماه دوران سرپرستی، بالاخره رییس دار شود اما چند هفته ای است که تنها شنیده می شود تایید صلاحیت دو، سه نفر از کاندیداها باقی مانده است و همه چیز در حد همین خبر غیر رسمی است.

در این میان اداره‌کل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی نامه ای را به فدراسیون ها و مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها ابلاغ کرده مبنی براینکه کارکنان وزارت ورزش و جوانان برای کاندیداتوری باید موافقت بالاترین مقام وزارت ورزش و جوانان اخذ کنند.

از بین ۱۰ کاندیدای دوچرخه سواری( محمد بابایی، سید رضا میرابوطالبی، علی دادگر، محمود ترابی گودرزی، افشین داوری، رسول هاشم کندی اسدی، علی دادگر، محمد صانعی، بهمن محمدرضایی و عبدالرحمن قاسمی ) نفراتی چون هاشم کندی، پارسی منش و صانعی کارمند وزارت ورزش نیستند از این رو بقیه نفرات برای حضور در انتخابات باید موافقت وزیر ورزش را بگیرند اما حتی اینکه جلسه ای در این بین برگزار شده یا نه مشخص نیست و به فدراسیون دوچرخه سواری هم هیچ چیزی مبنی براینکه چه کسانی مجوز گرفته اند، اعلام نشده است.

این بلاتکلیفی در شرایطی است که اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری تاکنون دو مرتبه پیگیر زمان برگزاری انتخابات ایران شده است و فدراسیون ایران هم نتوانسته پاسخی بدهد.

منفعل عمل کردن وزارت ورزش در بحث انتخابات فدراسیون ها جای سوال دارد و با توجه به اینکه فدراسیون های المپیکی کم کم درگیر کسب سهمیه المپیک پاریس می شوند و باید برای بازی های آسیایی هانگژو آماده شوند، انتظار است تعیین تکلیف آنها را در اولویت قرار دهد و وزارت ورزش اهمیت موضوع را درک کند و کارها را تسریع ببخشد.

جدا از اینکه بلاتکلیفی انتخابات دوچرخه‌سواری می‌تواند حساسیت هر چه بیشتر اتحادیه جهانی را در پی داشته باشد، نامشخص بودن تکلیف انتخابات برای اهالی این رشته هم خسته کننده شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 57503

ارسال نظر