100 هزار دلار جریمه پرسپولیس تاوان بازی ندادن نادری

باشگاه پرسپولیس پیش از این نیز در پرونده شکایت اوساگونا و آنتونی استوکس به ترتیب به پرداخت ۹۶ و ۸۳ هزار دلار محکوم شده بود. البته موضوع شکایت باشگاه بلژیکی به واسطه بندی که در قرارداد نادری گنجانده شده جای تامل دارد!

100 هزار دلار جریمه پرسپولیس تاوان بازی ندادن نادری

شهریور امسال بود که رسانه های داخلی و خارجی از شکایت باشگاه کورتریک بلژیک از پرسپولیس خبر دادند. همان موقع شرفشاد معاونت حقوقی سابق باشگاه ضمن تایید شکایت باشگاه کورتریک بلژیک از پرسپولیس و ادعای پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار دلار به این باشگاه در پرونده محمد نادری، بازیکن سابق سرخ‌پوشان گفته بود: «طبق قراردادی که با نادری بستیم، در صورت نایب قهرمانی پرسپولیس در آسیا باید مبلغ ۵۰ هزار دلار به باشگاه کورتریک پرداخت می‌شد، همچنین در صورت حضور نداشتن نادری در ۶۵ درصد بازی‌های رسمی قرار بود ۵۰ هزار دلار دیگر به باشگاه بلژیکی پرداخت شود.»

پرسپولیسی ها لایحه دفاعیه خود را به فیفا فرستادند اما لایحه آن ها رد شد و کمیته انضباطی فیفا باشگاه پرسپولیس را در این پرونده به پرداخت ۱۰۰ هزار دلار به باشگاه بلژیکی محکوم کرده و ۴۵ روز به سرخ پوشان تهرانی برای پرداخت این مبلغ مهلت داده است. باشگاه پرسپولیس در صورت اعتراض به این حکم می‌تواند این پرونده را در دادگاه CAS پیگیری کند. در ۱۰ روز گذشته این سومین حکمی است که از سوی فیفا علیه پرسپولیس صادر می شود.

باشگاه پرسپولیس پیش از این نیز در پرونده شکایت اوساگونا و آنتونی استوکس به ترتیب به پرداخت ۹۶ و ۸۳ هزار دلار محکوم شده بود. البته موضوع شکایت باشگاه بلژیکی به واسطه بندی که در قرارداد نادری گنجانده شده جای تامل دارد! تاکید باشگاه بلژیکی بر حضور بازیکن اش در ۶۵ درصد بازی های رسمی تیم پرسپولیس با هیچ عقل و منطقی جور درنمی آید و مشخص نیست چرا مدیران وقت باشگاه پرسپولیس به چنین قراردادها و درخواست های عجیبی تن داده اند! در خصوص پرونده اوساگونا هم روز گذشته جمشید نورشرق، رئیس کمیته وضعیت فدراسیون از یک اتفاق عجیب دیگر برای باشگاه پرسپولیس پرده برداشت!

او در پاسخ به این سوال که چگونه با وجود بدهی قطعی باشگاه پرسپولیس به کریستین اوساگونا، برای دو بازیکن تاجیکستانی این تیم کارت بازی صادر شد، گفت: «سازمان لیگ روشن‌تر می‌تواند پاسخ بدهد، اما تا جایی که اطلاع دارم، انعقاد قرارداد بازیکن مداخله‌ای با صدور کارت ندارد. باشگاه پرسپولیس با یک بدهی مواجه بود و به همین دلیل از سازمان لیگ درخواست کرد از محل مطالباتش این بدهی پرداخت شود. از محل تبلیغات محیطی و دیگر موارد مطالباتی داشت. پرسپولیس برای پرداخت طلب اوساگونا از سازمان لیگ تقاضا کرد طلب وی از محل مطالباتش از این سازمان تامین شود. سازمان لیگ هم وجود این مطالبات را تایید کرد و وقتی محل طلب شناسایی شد، قرار شد وجه به حسابی در قطر حواله شود.»

منبع: خراسان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 5440

ارسال نظر