ماجرای تعهد گرفتن از بازیکنان تیم ملی فوتبال برای خواندن سرود ملی

تیم ملی فوتبال ایران عصر روز گذشته تهران را به مقصد قطر ترک کرد تا به طور رسمی مهیای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ شود.

ماجرای تعهد گرفتن از بازیکنان تیم ملی فوتبال برای خواندن سرود ملی

نخواند سرود ملی توسط بازیکنان ایران در بازی ایران و نیکاراگوئه موجب نگرانی مسئولان ورزشی کشور شده است.

تیم ملی فوتبال ایران عصر روز گذشته تهران را به مقصد قطر ترک کرد تا به طور رسمی مهیای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ شود.

البته عزیمت بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران همین حالا نگرانی‌هایی برای مسئولان ورزش ایران و تعدادی از نمایندگان مجلس به وجود آورده است. آنها نگران این هستند که بازیکنان تیم ملی هنگام پخش سرود ایران در ورزشگاه و آن هم در آوردگاه مهمی مثل جام جهانی سکوت کنند.

این نگرانی برگرفته از بازی تدارکاتی تیم ملی ایران مقابل نیکاراگوئه در تهران است که تعدادی از بازیکنان هنگام پخش سرود ایران سکوت کرده بودند. این موضوع باعث شد تا یکی از امامان جمعه به طور رسمی در خطبه‌های نماز جمعه به این بازیکنان تذکر داده و هشدار دهد که آنها در صورت ادامه این داستان باید از تیم ملی کنار گذاشته شوند.

یکی، دو روز گذشته شایعات تأییدنشده‌ای به راه افتاده مبنی بر اینکه از بازیکنان تیم ملی خواسته شده سرود ایران را حتما بخوانند و از آنها تعهدی در این زمینه گرفته شده است. همان‌طور که عنوان شد این موضوع در حد شایعه است. با این حال، اقدام همان تعداد از بازیکنان تیم ملی در بازی با نیکاراگوئه باعث شده تا احمد راستینه یکی از نماینده‌های مجلس به طور واضح و شفاف به این مورد اشاره کرده و بگوید چنین بازیکنی شایستگی پوشیدن پیراهن تیم ملی را ندارد.

واکنش تندتر به این موضوع را ولی روز گذشته محسن کوهکن، نماینده سابق مجلس است. او گفته گزینه حذف‌کردن این بازیکنان باید در دستور کار قرار بگیرد.نماینده اصولگرای سابق در ادامه هم گفته که بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران باید بدانند که نظام با کسی شوخی ندارد. نگرانی نماینده‌های مجلس از سکوت هنگام سرود تیم ملی در جام جهانی در شرایطی رقم خورده که اخیرا تعدادی از ورزشکاران ایرانی در رشته‌های مختلف از قبیل فوتبال ساحلی، واترپلو و والیبال نشسته، هنگام پخش سرود ملی ایران سکوت کرده‌اند.

 

منبع: شرق

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53673

ارسال نظر