هوش مصنوعی نتایج ایران در جام جهانی را پیش‌بینی کرد

شرکت خدمات مالی انگلیسی «لویدز» که در زمینه «مدیریت ریسک» نیز فعالیت دارد بر اساس «ارزش بیمه‌ای» بازیکنان هر تیم، نتیجه پایانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را پیش‌بینی کرده است. ارزش بیمه‌ای بازیکنان بر اساس دستمزد، حمایت‌های مالی، پست و سن بازیکنان تعیین می‌شود.

هوش مصنوعی نتایج ایران در جام جهانی را پیش‌بینی کرد

همیشه با شروع جام جهانی از کارشناسان فوتبال گرفته تا هشت‌پایی به اسم «پل» همه در حال پیش‌بینی قهرمان جام جهانی هستند؛ اما مؤسساتی هستند که بر اساس کوهی از اطلاعات این امر را پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش عرشه آنلاین ، شرکت خدمات مالی انگلیسی «لویدز» که در زمینه «مدیریت ریسک» نیز فعالیت دارد بر اساس «ارزش بیمه‌ای» بازیکنان هر تیم، نتیجه پایانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را پیش‌بینی کرده است. ارزش بیمه‌ای بازیکنان بر اساس دستمزد، حمایت‌های مالی، پست و سن بازیکنان تعیین می‌شود.  

لویدز خبر داده بر این اساس، ارزش بازیکنان دوره فعلی جام جهانی با افزایش ۱۰ میلیارد دلاری به نسبت جام جهانی ۲۰۱۸، به عدد ۲۶ میلیارد دلار رسیده است. طبق این الگو، لویدز قهرمان جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ را به درستی پیش‌بینی کرده بود.

لویدز می‌گوید امسال انگلیس قهرمان خواهد شد چراکه با ارزش‌ترین تیم جام بیست و دوم است و ارزش بیمه‌ای بازیکنان آن ۳.۷۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود. فرانسه با ۳.۱۴ میلیارد دلار دوم و برزیل با ۳.۲ میلیارد دلار سوم هستند.

لویدز، «جود بلینگام» هافبک تیم ملی انگلیس را با ارزش‌ترین بازیکنان جام معرفی کرده و «کیلیان امباپه» فوق ستاره فرانسوی‌ها در رده دوم قرار گرفته است. این شرکت انگلیسی گفته سه‌شیرها در گروه خود اول خواهند شد و در مسیر قهرمانی، سنگال، فرانسه، اسپانیا و برزیل را از پیش رو بر خواهند داشت.

در طرف دیگر، اوپتا که شرکت سرآمد در تولید اطلاعات ورزشی است از هوش مصنوعی به منظور پیش‌بینی قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر استفاده کرده است. هوش مصنوعی اوپتا برای هر تیم شانسی را ایجاد می‌کند که در طول بازی‌ها تغییر می‌کند و هر گلی که به ثمر می‌رسد، مسیر هر تیم برای رسیدن به مسابقه نهایی را تغییر می‌دهد.

طبق گزارش اوپتا، در آستانه شروع جام جهانی نام تیمی که بهترین شانس برای کسب عنوان قهرمانی را دارد، برزیل است. اوپتا به برزیل شانس ۱۶.۳ درصدی برای بردن جام داده است. نیمار و هم‌تیمی‌هایش از شانس ۸۸.۵ درصدی برای صعود از گروه خود و ۲۵.۷ درصدی برای رسیدن به فینال برخوردار هستند. آزژانتین صاحب ۱۳.۱ درصد شانس قهرمانی است و پس از آن فرانسه با ۱۲، اسپانیا با ۸.۹ و انگلیس با ۸.۸ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

اوپتا همچنین پیش‌بینی کرده که انگلیس در گروه خود اول می‌شود و با آمریکا به دور بعد صعود می‌کند. ولز سوم و ایران هم چهارم می‌شوند. تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا همگروه است. شاگردان کی‌روش اولین بازی خود را در تاریخ ۳۰ آبان ماه مقابل انگلیس برگزار خواهند کرد.

منبع: خبرورزشی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53115

ارسال نظر