جابه‌جایی جنجالی در فوتبال؛ چهره معروف برکنار می‌شود

فدراسیون فوتبال با وجود تغییر و تحولات مدیریتی انجام شده و اضافه شدن چهره‌هایی مثل مهدی تاج، مهدی محمدنبی، منصور قنبرزاده و محمدرضا ساکت، هنوز ساختار کاملی ندارد و بیش از ۶ ماه از بلاتکلیفی در حوزه نایب‌رئیس زنان فدراسیون می‌گذرد و با توجه به عدم تمایل شهره موسوی به استعفا از سمتش، راهی جز چشم‌انتظاری برای بلاتصدی‌شدن این سمت وجود نداشت.

جابه‌جایی جنجالی در فوتبال؛ چهره معروف برکنار می‌شود

فدراسیون فوتبال با وجود تغییر و تحولات مدیریتی انجام شده و اضافه شدن چهره‌هایی مثل مهدی تاج، مهدی محمدنبی، منصور قنبرزاده و محمدرضا ساکت، هنوز ساختار کاملی ندارد و بیش از ۶ ماه از بلاتکلیفی در حوزه نایب‌رئیس زنان فدراسیون می‌گذرد و با توجه به عدم تمایل شهره موسوی به استعفا از سمتش، راهی جز چشم‌انتظاری برای بلاتصدی‌شدن این سمت وجود نداشت.

به گزارش عرشه آنلاین، موسوی که در کنار شهاب‌الدین عزیزی‌خادم وارد ساختار مدیریتی فدراسیون فوتبال شد و به عنوان نایب‌رئیس زنان فعالیت خود را آغاز کرد، شروع خوبی در نقش نایب‌رئیس زنان داشت و اقدامات سازنده‌ای انجام داد اما به یک‌باره مشکلات غیرفوتبالی دامان‌گیرش شد و در نهایت از ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به زندان رفته است.

حضور آنلاین؛ تیری در تاریکی برای بقا!

شهره موسوی بعد از زندانی‌شدن سعی داشت تا موقعیت خود را در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال حفظ کند. با توجه به عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و همچنین حذف حیدر بهاروند و حمیدرضا مهرعلی از ساختار مدیریتی فدراسیون، اعضای هیات‌رئیسه برای برگزاری جلسات خود به حضور موسوی نیاز مبرمی داشتند. ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری، اولین جلسه هیات‌رئیسه بعد از عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و البته بازداشت شهره موسوی برگزار شد.

نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال با هماهنگی‌های به‌وجود آمده به صورت اسکایپی و آنلاین در جلسه حضور پیدا کرد تا وارد پروسه عزل از ساختار مدیریتی فدراسیون نشود. براساس آنچه در اساسنامه آمده، هر عضو هیات‌رئیسه در صورت ۴ جلسه غیبت متوالی در جلسات هیات‌رئیسه، از سمت خود عزل و برکنار می‌شود و سمتش در ساختار مدیریتی فدراسیون فوتبال بلاتصدی خواهد شد.

آخرین شانس هم از موسوی گرفته شد

موسوی بعد از حضور آنلاین در جلسه هجدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، امیدوار بود تا در جلسه هفته بعدی هم بتواند به صورت آنلاین حضور پیدا کند اما با وجود رایزنی‌های انجام شده، به شهره موسوی اجازه حضور دوباره در جلسات هیات‌رئیسه داده نشد تا اولین غیبت موسوی در تاریخ بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه به‌ثبت برسد.

حسن کامرانی‌فر دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به شرایط به وجود آمده برای شهره موسوی تایید کرد که او در اولین جلسه هیات‌رئیسه بعد از عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به صورت آنلاین حضور پیدا کرده اما در جلسه دوم، به دلیل محدودیت‌های بیشتر به‌وجود آمده، مجوز قضایی برای حضور او صادر نشده است.

پیش به سوی پایان بلاتکلیفی‌ها

شهره موسوی از ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در زندان بوده و تقریبا می‌توان گفت که فعالیت‌های حوزه زنان به حال تعلیق در آمده است. البته که نادره درودیان رئیس دپارتمان زنان فدراسیون فوتبال سعی داشته تا در غیاب موسوی موضوعات را مدیریت کند اما بی‌شک اختیارات قانونی نایب‌رئیس زنان فدراسیون را نداشته و همین مسئله باعث شده تا حواشی زیادی برای فوتبال و فوتسال زنان ایران به‌وجود آید.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال بعد از انتخاب دوباره‌اش از سوی اعضای مجمع، وعده ساماندهی حوزه زنان را داد اما تاج هم نمی‌توانست موسوی را براساس قوانین و مقررات را برکنار کند و تنها راه پیش‌روی او، برگزاری جلسات هیات‌رئیسه با هدف عزل شهره موسوی به دلیل غیبت‌های پیاپی (۴ جلسه) بود.

هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال که از دهم خردادماه ۱۴۰۱ و بعد از عزل مهرداد سراجی از نصاب افتاده بود، نهم شهریورماه ۱۴۰۱ با اضافه شدن مهدی تاج، مهدی محمدنبی، منصور قنبرزاده و محمدرضا ساکت تشکیل جلسه داد که خبری از حضور شهره موسوی نبود تا غیبت‌های متوالی او به ۲ جلسه برسد.

تاج با هدف برنامه‌ریزی برای تیم ملی در آستانه جام جهانی و البته بررسی مشکلات مالی فدراسیون و بررسی سایر موضوعات، ابتدای هفته جاری درخواست تشکیل جلسه هیات‌رئیسه را داد تا که این درخواست با موافقت اعضا همراه شد و هفتم آبان‌ماه، با حضور اکثریت اعضا جلسه برگزار شد اما بازهم خبری از حضور شهره موسوی نبود تا غیبت‌های مکرر نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال به ۳ جلسه افزایش پیدا کند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال بعد از اتمام جلسه هفتم آبان‌ماه اعلام کرد که با توجه به حجم برنامه‌ها و موضوعات مطرح شده، قرار است هیات‌رئیسه جلسه دیگری را هم برگزار کند و ۱۴ آبان‌ماه زمان برگزاری جلسه بعدی هیات‌رئیسه خواهد بود. با توجه به شرایط شهره موسوی، بعید به نظر می‌رسد که در فاصله ۵ روز تا برگزاری جلسه هیات‌رئیسه، مشکلات او حل‌وفصل شود و بتواند به ۳ جلسه غیبت متوالی‌اش پایان بدهد.

موسوی در صورت برگزاری جلسه شنبه هفته آینده و غیبت در آن، به صورت اتوماتیک براساس قوانین موجود در اساسنامه از سمتش عزل خواهد شد و باید مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست، جانشینی را برای شهره موسوی انتخاب کند و سپس در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، گزینه پیشنهادی برای نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال به رأی اعضای مجمع گذاشته شود.

گلاره ناظمی در کنار منصوره‌السادات هاشمی جدی‌ترین گزینه‌های مطرح شده برای جانشینی شهره موسوی هستند؛ البته که از نادره درودیان که این روزها در کسوت رئیس دپارتمان فوتبال زنان فدراسیون مشغول فعالیت است، به عنوان دیگر گزینه احتمالی جانشینی موسوی هم یاد می‌شود که باید دید در نهایت گزینه مدنظر مهدی تاج چه کسی خواهد بود و با انتخاب کدام گزینه، فوتبال و فوتسال زنان ایران بعد از حدود ۷ ماه، از بلاتکلیفی خارج می‌شود./ خبر ورزشی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 50323

ارسال نظر