رکوردشکنی بزرگ یحیی گل‌محمدی در تاریخ لیگ برتر

نکته جالب در مورد تیم تحت هدایت یحیی گل‌محمدی این است که تیم او هر 11 بازی یک بار شکست خورده و متوسط سه باخت در هر فصل را دارد که عدد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

رکوردشکنی بزرگ یحیی گل‌محمدی در تاریخ لیگ برتر

 یحیی گل‌محمدی در دیدار مقابل مس رفسنجان برای صدمین بار در تاریخ لیگ برتر روی نیمکت پرسپولیس خواهد نشست.

سرمربی پرسپولیس این هفته به اولین مربی ایرانی سرخپوشان در تاریخ لیگ برتر تبدیل خواهد شد که شمار حضورش روی نیمکت این تیم را سه رقمی می‌کند.

یحیی که در لیگهای دوازدهم، نوزدهم، بیستم، بیست و یکم و حالا بیست و دوم، سرمربی پرسپولیس بوده، تاکنون ۹۹ بار روی نیمکت پرسپولیس نشسته و توانسته ۵۸ برد و ۳۳ مساوی را کسب کند و هشت بار نیز مغلوب شده است.

نکته جالب در مورد تیم تحت هدایت یحیی گل‌محمدی این است که تیم او هر ۱۱ بازی یک بار شکست خورده و متوسط سه باخت در هر فصل را دارد که عدد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

تراکتور، سپاهان، صنعت نفت، آلومینیوم، ذوب‌آهن و راه‌آهن، ۶ تیمی هستند که تیم یحیی را در لیگ برتر شکست دادند که در این بین تراکتور و آلومینیوم، دو بار موفق به این کار شدند. بهترین برد متعلق به تراکتور لیگ دوازدهم و صنعت نفت است که به ترتیب ۳-۱ و ۲-۰ موفق به پیروزی شدند.

آمار پیروزی یحیی ۵۸.۵۸% پیروزی در لیگ برتر است که او را در بین بهترین مربیان تاریخ پرسپولیس قرار می‌دهد. او در این فصل موفق شد از رکورد ۵۷ درصد پیروزی برانکو ایوانکوویچ عبور کند و به موفق‌ترین مربی لیگ برتری سرخپوشان تبدیل شود.

یحیی همچنین با حضور در ۲۷ بازی لیگ برتری دیگر، بالاتر از برانکو به باسابقه‌ترین مربی تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر خلیج فارس تبدیل خواهد شد و با این روند فرصت این را خواهد داشت تا از تعداد امتیازات او نیز عبور کند.

پرسپولیس در ۹۹ بازی با هدایت یحیی، ۱۴۶ گل به ثمر رسانده تا متوسط ۱.۴۷ گل در هر بازی را داشته باشد. این در حالی است که تیم برانکو در ۱۲۶ بازی ۱۸۷ گل به ثمر رساند تا با متوسط ۱.۴۸ گل به ازای هر بازی، تیم گل‌زن‌تری نسبت به دوران فعلی سرخپوشان باشد و شاید عبور از این نرخ گلزنی ماموریت تیم یحیی گل‌محمدی باشد.

قرمزها در دوران برانکو به سه قهرمانی لیگ برتر و یک نایب قهرمانی رسیدند و با یحیی نیز دو قهرمانی لیگ برتر و یک نایب قهرمانی را تجربه کرده‌اند و حالا یحیی به دنبال این است تا تعداد قهرمانی خود را به برانکو برساند.

یحیی در حالی به ۵۸ برد در ۹۹ بازی رسیده که برانکو در ۹۷ بازی به این تعداد برد رسید و به عبارتی اگر یحیی می‌توانست تراکتور و سپاهان را شکست دهد، با سرمربی کروات سرخپوشان به تساوی می‌رسد. برانکو در صد بازی، ۵۹ برد، ۲۶ مساوی و ۱۵ شکست را ثبت کرد تا ۲۰۳ امتیاز را کسب کرده باشد و این در حالی است که یحیی گل‌محمدی با ۲۰۶ امتیاز با یک بازی کمتر، از نظر امتیازی عملکرد بهتری دارد.

به عبارتی یحیی در این تعداد بازی از نظر امتیازی شرایط بهتری نسبت به برانکو دارد و البته باید توجه کرد که برانکو به خصوص در فصل نخست با تیمی نه چندان پرستاره مواجه بود و ماموریت تیم‌سازی را برعهده داشت. از طرف دیگر یحیی به خوبی توانست تیم صدرنشین کالدرون را روی ریل نگه دارد و به عنوان قهرمانی برسد.

از طرف دیگر در مقایسه آمار و عملکرد یحیی گل‌محمدی با مربیان ایرانی نظیر علی دایی و افشین قطبی، او برتری فاحشی نسبت به این نفرات دارد و شاید دور از ذهن نباشد که تا پایان قراردادش، از رکورد قهرمانی برانکو هم عبور کند.

 

منبع: ورزش سه

دیگر رسانه ها

کدخبر: 45932

ارسال نظر