وضعیت خط دفاع تیم ملی خوب نیست!

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است نمایش تیم ملی ایران در دیدار با قهرمان آفریقا سبب نگرانی سرمربی تیم ملی شده است.

وضعیت خط دفاع تیم ملی خوب نیست!

رسول کربکندی، درباره تساوی ایران برابر سنگال اظهار داشت: فکر می‌کنم این بازی ذهن کی‌روش را مشغول کرد، چون موقعیت‌های زیادی را به حریف دادیم. اگر سنگال تیمی شوت‌زن بود و می‌توانست از سانترها خوب استفاده کند، گل‌های بیشتری به ما می‌زد. آنها به راحتی از خطوط میانی و دفاعی ما عبور می‌کردند و هافبک‌های ایران نیز فشاری روی حریف به وجود نمی‌آوردند.

وی با بیان اینکه شرایط ایران در نیمه دوم بهتر شد، تصریح کرد: البته باید این نکته را در نظر بگیریم که سرمربی تیم ملی، تغییرات زیادی در ترکیب ایجاد کرده بود. اگر قرار باشد اینگونه بازی کنیم، قطعاً با مشکل مواجه می‌شویم. زمانی که تیم ملی قصد حمله کردن دارد، خیلی راحت به حریف فضا می‌دهد و ممکن است در ضدحملات ضربه بخورد. خط دفاعی تیم ملی صلابتی را که هشت سال با کارلوس کی‌روش به آن رسیده بود، ندارد.

دروازه‌بان سال‌های گذشته تیم ملی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا ایران می‌تواند به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کند یا خیر، تصریح کرد: صعود به مرحله حذفی با این شرایط بسیار دشوار است. ما وضعیت چندان خوبی در خط دفاعی نداریم و امیدوارم کی‌روش تا شروع جام جهانی، بهترین زوج ممکن را برای دفاع انتخاب کند.

کربکندی در مورد وضعیت دروازه‌بانان تیم ملی هم بیان کرد: حسین حسینی عملکرد خوبی مقابل سنگال داشت، اما شرایط بیرانوند بهتر از سایر دروازه‌بانان است. فکر می‌کنم اگر کی‌روش به پیام نیازمند هم بازی می‌داد، می‌توانست برای انتخاب گلرها به راحتی تصمیم بگیرد.

 

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 44482

ارسال نظر