بیانیه اتحادیه بازیکنان پرتغال درباره شکنجه طارمی

اتحادیه بازیکنان فوتبال پرتغال، با انتشار بیانیه‌ای «آزار و شکنجه طارمی» و «بی احترامی» به مهاجم ایران را محکوم کرد.

بیانیه اتحادیه بازیکنان پرتغال درباره شکنجه طارمی

در پایان بازی گذشته تیم فوتبال پورتو مقابل استوریل در لیگ پرتغال، مهدی طارمی برای انجام گفتگوی «فلش» با شبکه Sport TV مقابل دوربین این شبکه حاضر شد. گزارشگر این برنامه، یکی از سئوالاتش را به تلاش مهدی طارمی برای گرفتن پنالتی و شبیه سازی خطاها اختصاص داد و این موضوع واکنش تند مهاجم پورتو را در پی داشت.

طارمی تاکید کرد که در بازی با اتلتیکو مادرید، بین او و بازیکن حریف برخورد وجود داشت و دنبال فریب داور نبوده است. طارمی در نهایت این مصاحبه را نیمه تمام گذاشت و در ادامه سرمربی پورتو هم گفتگو با این تلویزیون را در حمایت از مهاجم خود تحریم کرد.

چند روز بعد از این اتفاق، اتحادیه بازیکنان فوتبال پرتغال، با انتشار بیانیه‌ای «آزار و شکنجه طارمی» و «بی احترامی» به مهاجم ایران را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «اتحادیه، رفتارهای بی احترامی را محکوم می‌کند. آغاز فصل ۲۰۲۲/۲۳ با آزار طارمی همراه بود. فصل ۲۰۲۲/۲۰۲۳ متأسفانه با اپیزودهای متعددی همراه است که محیطی از تحقیر، عدم تحمل، بی احترامی و خشونت را نشان می‌دهد که شایسته محکومیت با صدای واحد همه عوامل ورزش است. نه تنها در پرتغال، بلکه در سراسر اروپا، حملات و اظهار نفرت در استادیوم‌ها و شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته و نام خوب و رفتار حرفه‌ای بازیکنان را به خطر می‌اندازد.

محیط آزار و اذیت دائمی که رفتار حرفه‌ای مهدی طارمی بازیکن پورتو را زیر سئوال می‌برد، متأسفانه نمونه‌ای از این تحقیر است. اتحادیه بازیکنان با تاکید بر همبستگی و حمایت کامل از طارمی خواستار احترام به این بازیکن مانند سایر بازیکنان است.»

در این بیانیه بر اصل آزادی مطبوعات به عنوان رکن دموکراسی تاکید شده و آمده است: «بازیکنان و مربیان این حق را دارند که برخی از سئوالاتی که از آنها پرسیده می‌شود را بپذیرند یا از پاسخ دادن خودداری کنند. بنابراین، به جای اینکه هر یک از طرفین اعمال آزادی خود را به حد افراط برسانند، آنچه لازم است این است که به دامنه مداخله خود احترام بگذارند.»/ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 42731

ارسال نظر