سرنوشت متفاوت بازیکنان اولین تیم کی‌روش!

یک دهه پیش که کارلوس کی‌روش اولین حضور روی نیمکت مربیگری تیم ملی فوتبال ایران را تجربه کرد، خیلی چیزها با امروز متفاوت بود.

سرنوشت متفاوت بازیکنان اولین تیم کی‌روش!

چند هفته پس از صحبت‌های مهدی تاج پیش از برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال درباره بازگرداندن کارلوس کی‌روش، این مربی صبح روز گذشته (۲۳ شهریور) وارد ایران شد تا ماجراجویی جدیدی را در دوران بلندمدت کار حرفه‌ای خود آغاز کرده باشد و به زودی باید تیمش را مهیای حضور در دو مسابقه برابر اروگوئه و سنگال کند. در این بین شاید بد نباشد نگاهی به تغییرات ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در یک دهه قبل و اولین بازی با کی‌روش داشته باشیم تا متوجه شویم اتفاقات مختلف چقدر سریع و نامحسوس در اطراف ما در حال رخ دادن و سپری شدن هستند.

کارلوس کی‌روش در تابستان سال ۱۳۹۰ بود که پس از ناکامی ملی‌پوشان در جام ملت‌های ۲۰۱۱ در دیداری مقابل ماداگاسکار روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران نشست که نفرات زیر ترکیب اصلی آن را تشکیل داده بودند؛ نفراتی که طی سال‌های گذشته با سرنوشت متفاوتی روبه‌رو شده‌اند و دو نفر از آنها نیز جان خود را از دست دادند.

ترکیب تیم ملی ایران در این مسابقه که در تاریخ ۱۳۹۰/۴/۲۶ برگزار شد به شرح زیر بوده است:

مهدی رحمتی- پژمان نوری، سیدجلال حسینی، هادی عقیلی، خسرو حیدری، احسان حاج صفی، میثم بائو، مهرداد اولادی، هادی نوروزی، علی کریمی و کریم انصاری فرد.

اولین تیم کی‌روش

از این جمع متاسفانه طی سال‌های گذشته مهرداد اولادی و هادی نوروری به دیار باقی رفتند تا تعدادشان به ۹ نفر کاهش پیدا کند.

مهدی رحمتی دیگر عضو باتجربه این تیم است که در ادامه با کارلوس کی‌روش دچار اختلاف شد و کنار گذاشته شد؛ چهره‌ای که این روزها چند سالی می‌شود مربیگری را آغاز کرده و جلوتر از سیدجلال حسینی و خسرو حیدری قرار دارد که با عنوان دستیاری در استقلال و پرسپولیس به کارشان ادامه می‌دهند. سعید دقیقی دیگر بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در مصاف با ماداگاسکار است که در این مسابقه فرصت بازی به دست آورد و این روزها با عنوان مربیگری شمس آذر شرایط خوبی با کسب ۱۰ امتیاز از ۴ مسابقه در لیگ دسته اول دارد.

اولین تیم کی‌روش۲

تیم ملی فوتبال ایران در اولین مسابقه با مربیگری کی‌روش مقابل ماداگاسکار با گل سیدجلال حسینی به برتری رسید. این مدافع هفت سال برای تیم ملی زیر نظر کی‌روش بازی کرد ولی در آستانه جام جهانی روسیه از فهرست تیم خط خورد.

میثم بائو هم دیگر بازیکن اولین ترکیب ۱۱ نفره تیم ملی با کی‌روش است که پس از بازنشستگی از فوتبال با عنوان دستیاری به کار مربیگری پرداخته است.

از میان این جمع سرنوشت علی کریمی، آندرانیک تیموریان و هادی عقیلی هم متفاوت رقم خورد و این سه به شیوه‌های مختلف از دنیای فوتبال حرفه‌ای دور هستند. کریمی پس از چند سال مربیگری به این نتیجه رسید که از این کار دشوار به دلیل مهیا نبودن شرایط کنار بکشد؛ ولی ماجرا برای هادی عقیلی که او هم سرنوشتی مشابه رحمتی در تیم ملی پیدا کرد متفاوت است و کاپیتان سابق تیم ملی به دنبال فرصتی برای نشان دادن توانایی های خود در مربیگری می‌گردد؛ درست همانند آندرانیک تیموریان.

اولین تیم کی‌روش۳

درنهایت باید به احسان حاج صفی و کریم انصاری‌فرد اشاره کنیم که ممکن است در قطر سومین جام جهانی خود را بار دیگر با کارلوس کی‌روش تجربه کنند.

تیم ملی ایران امروز دومین جلسه تمرینی را در بازگشت کارلوس کی‌روش که پس از هشت سال از تیم ملی جدا شد و پس از سه سال بار دیگر در آستانه جام جهانی به ایران بازگشت؛ در زمین شماره ۲ زمین کمپ تیم‌های ملی پشت سر گذاشت؛ نزدیک به ۴۰ بازیکن برای رسیدن به دو بازی دوستانه پیش رو تلاش می‌کنند و باید دید درنهایت کدام ۱۱ بازیکن می‌توانند نامشان را به عنوان نفرات ثابت وارد لیست اولین بازی در بازگشت کی‌روش کنند؛ نفراتی که ۱۰ سال بعد معلوم نیست کجا هستند و چه می‌کنند.

درگذشت هادی نوروزی و مهرداد اولادی از اتفاقات شوکه کننده جامعه فوتبال ایران در سال‌های اخیر بود.

اولین تیم کی‌روش۴

منبع: ورزش3

دیگر رسانه ها

کدخبر: 41893

ارسال نظر