حسین مرادمند از ماجرای سربازی می‌گوید

حسین مرادمند مدافع استقلال می گوید کارت پایان خدمت او هیچ مشکلی نداشته و از لحاظ بدنی نیز آماده است و دوری او از ترکیب تنها بخاطر نظر کادرفنی است.

حسین مرادمند از ماجرای سربازی می‌گوید

لیگ بیست و یکم را می توان جزو یکی از بهترین فصول فوتبالی حسین مرادمند قلمداد کرد. بازیکنی که تا هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر برای استقلال به میدان رفت و پس از آن، مسائل مربوط به سربازی برای این بازیکن و یزدانی به وجود آمد که هر دو مدافع آبی ها برای گذراندن دوران خدمت، راهی ملوان شدند.

نکته جالب اینکه تا آن هفته از مسابقات، استقلال تنها ۶ گل را در پنج مسابقه دریافت کرده بود و تیم مجیدی پس از ثبت چهارده کلین شیت در نوزده مسابقه، روند بسیار خوبی را سپری می کرد و در نهایت دو مدافع اصلی خود را از دست داد.

با این حال، استقلال به عنوان قهرمانی دست یافت و اکنون با پایان سربازی مرادمند و یزدانی، دو مدافع سرباز به تمرینات بازگشته اند اما تا این لحظه هنوز هیچ کدام در ترکیب اصلی قرار نگرفته اند.

حسین مرادمند

در همین خصوص، مرادمند در گفتگویی که داشت، درباره مسائل مختلف به صحبت پرداخت که در زیر می خوانیم:

سوالات را با فصل جدید آغاز می کنم. تمرینات و مسابقات را چطور ارزیابی می کنی؟

خدا را شکر تمریناتمان را به خوبی برگزار می کنیم. بازی به بازی بهتر می شویم. در بازی آخر دیدید که یک فوتبال بسیار خوبی را به نمایش گذاشتیم. در دیدار با پیکان، تیم حریف تدافعی کار کرد و هیچ جوره نمی شد کاری کرد. سربازی هم به خیر و خوشی تمام شد. خیلی خوشحالم که دوباره به استقلال برگشتم. زمانیکه به گذشته فکر می کنم، فقط خدا را شکر می کنم.

 

در بازی نساجی با کسب یک پیروزی پرگل، خیلی چیزها را به رقبا ثابت کردید و نشان دادید یک تیم مدعی هستید.

به نظر من در آن بازی می توانستیم یک نتیجه باورنکردنی رقم بزنیم و ۸، ۹ گل وارد دروازه نساجی کنیم. به هر حال فوتبال همین است دیگر. در بازی مانند پیکان توپ های شما به گل تبدیل نمی شود اما برابر نساجی اوضاع اینگونه رقم می خورد و می توانیم راحت تر برنده شویم. در کل، بازی خیلی خوبی را ارائه کردیم و هر هفته بهتر عمل می کنیم.

فصل گذشته استقلال در حضور شما و یزدانی، با ۳ مدافع بازی می کرد اما در این فصل اوضاع و سیستم تیم تغییر کرده است.

ما دیرتر به تیم اضافه شدیم. از لحاظ بدنی در آن زمان عقب بودیم. مربی تصمیم گرفت فصل را با نفرات دیگری آغاز کرده و تغییر سیستم بدهد. ما هم خوب تمرین می کنیم و به مرز آمادگی رسیده ایم. ان‌شاءالله اگر کادرفنی صلاح بداند، از ما استفاده می کند. هر تصمیمی که سرمربی بگیرد، می پذیریم. هر طور که ایشان صلاح بدانند.

امسال تیم هایی مانند سپاهان، پرسپولیس، فولاد و گل گهر تقویت شده اند و به نظر می رسد لیگ دشوارتری در پیش داشته باشیم.

به نظر من امسال لیگ خیلی سختی داریم که البته این مسئله باعث جذابیت مسابقات نیز می شود. همه تیم ها، خوب و قدرتمند هستند. خود شما دیدید که ما به سختی توانستیم ملوان و مس کرمانی که تازه به لیگ برتر صعود کرده اند را شکست دهیم. تیم هایی که فصل قبل برای سهمیه آسیایی تلاش می کردند یا مدعی قهرمانی بودند، امسال خیلی قدرتمندتر شده اند. بازی های سخت ما از هفته آینده آغاز می شود. باید با آمادگی ذهنی بالایی به مصاف رقبا برویم.

 

بانوان هم توانستند در این بازی ها وارد استادیوم شوند که اتفاق مثبتی بود. در این باره چه نظری داری؟

من از این اتفاق خیلی خوشحال شدم. روزیکه من راهی سربازی شدم، هنوز مجوز حضور هواداران در استادیوم ها صادر نشده بود. روزی که استقلال قهرمان شد، آمدم و خیلی از جو استادیوم لذت بردم. اینکه می بینم بانوان وارد ورزشگاه شده اند، خیلی لذت می برم. امسال در استادیوم ها سطح فرهنگی خیلی بالا رفته است. به نظر من اتفاق بسیار مثبتی بود و تماشاگران مرد نیز خیلی مسائل را رعایت می کنند. امیدوارم این اتفاق همیشه ادامه داشته باشد و تعداد تماشاگران زن نیز افزایش پیدا کند.

در مورد ساپینتو صحبت کن. او یک مربی خارجی است. کار کردن با وی چطور است؟

سبک تمرینات ایشان خیلی متفاوت است. حتی طرز تفکر آقای ساپینتو با سایر مربیان فرق دارد. به نظر من در هر بحثی هم از نظر فنی و هم از لحاظ تمرینی و انجام بازی، چون ساپینتو یک مربی خیلی سخت گیری است. امیدوارم بتوانیم اتفاقات خیلی خوبی را با ایشان رقم بزنید.

ساپینتو کنار زمین هم هیجان خاصی دارند. این را به شما هم انتقال می دهند؟

بله ایشان انرژی خیلی بالایی دارند. در زمان انجام تمرینات نیز همین شور و حرارت را دارند.

محمد حسین مرادمند

درباره معافیت از سربازی هم در فضای مجازی اخباری را برای به حاشیه بردن تو مطرح کردند. در این باره صحبت می کنی؟

من معافیت نگرفتم و خدمتم تمام شد. کسری خدمت من به نحوی بود که با سپری کردن ۶ ماه خدمت، می توانستم سربازی خود را به پایان برسانم. این ۶ ماه را نیز در خدمت بودم و سربازی من تمام شد.

اوضاع روحی و روانی تو و یزدانی هم در دوران سربازی خوب نبود.

واقعا شرایط روحی خوبی نداشتیم. جا دارد از هواداران خونگرم و مردم شهر ملوان و آقایان مازیار زارع و پژمان نوری تشکر کنم که در حق ما همه چیز را تمام کردند، آنها خیلی به ما کمک کردند. همیشه و در همه جا از خوبی هایشان گفته ام و از آنها تشکر می کنم.

استقلال فصل قبل لیگ را با ۱۰ گل خورده به پایان رساند ولی امسال تا پایان هفته ششم، شما چهار گل دریافت کرده اید. علت این موضوع را در چه چیزی می دانی؟

انتظارات از استقلال بالا رفته و این کار را دشوار کرده است. ما سال گذشته یک شرایطی در خط دفاعی داشتیم و خیلی سخت است که بتوانیم همان اتفاقات را تکرار کنیم. امیدوارم با تمرکز و تمرین خیلی بیشتر همین آمارهای خیلی خوب را ادامه دهیم.

بازی نکردن حسین مرادمند باعث شد شایعاتی از سمت رسانه های رقیب شکل بگیرد که کارت پایان خدمت تو دچار مشکل است و یا از لحاظ بدنی آماده نیستی و به همین دلیل در ترکیب اصلی قرار نگرفته ای. ولی به نظر نمی رسد این مسائل درست باشد.

این مسائل صحت ندارد. کارت پایان خدمت من از همان روزی که به تمرینات بازگشتم هیچ مشکلی نداشت و از لحاظ بدنی نیز کاملا آماده حضور در میدان هستم. هر زمان که کادرفنی تصمیم بگیرد، می توانم در ترکیب تیم قرار بگیرم.

 

استقلال فصل قبل آمار خیره کننده ای داشت و بدون شکست قهرمان شد. امسال می توانید از این عنوان دفاع کنید؟

کار ما خیلی سخت است. تیم ها خیلی قدرتمندتر شده اند. ما تمرین و تلاش می کنیم تا عنوان قهرمانی فصل قبل را تکرار کنیم. ما درون زمین می جنگیم تا در انتهای فصل هواداران را خوشحال کنیم و اشک شوق را در چشمان طرفداران استقلال ببینیم.

 

لیست تیم ملی اعلام شد. اگر در آن مقطع اتفاقات سربازی برای شما و یزدانی رخ نمی داد، این شانس را داشتید در فهرست تیم ملی قرار بگیرید.

قطعا همینطور است. من ۲ سال خیلی خوب را سپری کردم. اگر آن اتفاقات ۶ ماهه رخ نمی داد، شانس زیادی داشتیم تا به تیم ملی دعوت شویم. هنوز هم شانس خیلی کوچکی داریم. خوب تمرین می کنیم تا ان شالله سرمربی تیم ملی ما را هم ببیند.

چقدر امید داری که به تیم ملی دعوت بشوی؟

خیلی سخت است. امیدوارم بتوانیم روند خوبمان را تکرار کنیم و در تیم ملی حضور پیدا کنیم. کار سختی است اما دور از دسترس نیست.

با اینکه سال قبل عملکرد خوبی داشتی اما حتی یک بار هم از سوی اسکوچیچ به تیم ملی دعوت نشدی که اگر این اتفاق رخ می داد، تا ۳۰ سالگی هم از سربازی معاف می شدی. فکر می کنی چرا این اتفاقات رخ داد؟

این مسائل برای من خنده دار است و اصلا نمی خواهم به این موضوع دامن بزنم. شما نگاه کنید، من سال قبل جزو نفرات دعوت شده به تیم ملی بودم، ولی در فضای مجازی جوی را به راه انداختند که من را به سربازی بفرستند. بعد از پایان خدمت نیز من هیچ بازی انجام نداده ام و فقط مشغول انجام تمرینات بوده ام. پیش از آن نیز که بازی می کردم و بهترین مدافع بودم. آن زمان که استعلامات من را می گرفتند، می گفتند بازیکن ملی پوش نیست و بازی ملی ندارد. اما در آن زمان قانون شامل حال من نمی شد. حالا دست هایی پشت پرده بود را خبر ندارم. من در ۶ ماه گذشته فوتبال بازی نکرده ام. ولی الآن برای حضور در اردوی اتریش پاسپورت من را گرفته اند. به نظرم این یکی از اتفاقات ناگوار بود که نمی خواهم درباره اش صحبت کنم.

 

این شایعه در فضای مجازی پیچیده بود که آمار فوق العاده خط دفاع استقلال در فصل قبل، نتیجه تمرینات گابریل پین بوده است. فرهاد مجیدی چقدر در موفقیت خط دفاعی استقلال نقش داشت؟

نه به هیچ وجه، این مسئله صحت ندارد. این یک کار تیمی بود و روی تلاش همه اعضای کادرفنی صورت گرفت که در رأس آنها آقای مجیدی بود و سپس سایر اعضای کادرفنی و در نهایت بازیکنان با تلاش و پشتکار توانستند این آمار درخشان را به جا بگذارند.

میان سبک بازی مجیدی و ساپینتو چقدر تفاوت وجود دارد؟

تفاوت میان آنها زیاد است. آقا فرهاد یک نوع دیگری تیم را تمرین می داد و آقای ساپینتو سبک خاصی در تمرینات دارد و تا پایان هر جلسه تمرینی، ۲ برگه A۴ فقط نکته برداری می کنند. به نظر من سختی این است که بازیکن بتواند خودش را نسبت به این شرایط تطبیق بدهد.

درست است که سرمربی تصمیم نهایی را می گیرد ولی به عنوان یک بازیکن با سیستم سه دفاعه راحت تری یا چهار مدافع؟

من خودم به شخصه سیستم سه دفاعه را ترجیح می دهم.

و در پایان اینکه آیا بابت اتفاقات فصل قبل و اعزام به سربازی از مدیران باشگاه دلخور نیستی؟

نه من دلخوری نسبت به کسی ندارم. اتفاقا مدیران و آقای آجورلو تا جایی که می توانستند به من کمک کردند. این اتفاقی بود که در زندگی من رخ داد. نه فقط من بلکه برای همه بازیکنان دیگر نیز خواهد افتاد.

 

منبع: ورزش3

دیگر رسانه ها

کدخبر: 41203

ارسال نظر