طلسم استقلال؛ نیمه اول گل نمی زند!

در چهارده دیدار قبلی استقلال در همه رقابت‌ها، آنها فقط یک مرتبه در نیمه اول به گل رسیده‌اند و این نکته آماری عجیبی به نظر می آید.

طلسم استقلال؛ نیمه اول گل نمی زند!

استقلال برای دومین هفته متوالی دیدارهایش را با تساوی بدون گل به پایان برد و از پنج مسابقه ای که تیم ریکاردو ساپینتو در لیگ برتر امسال به میدان رفته، آنها در سه بازی نتوانسته اند دروازه حریفان را باز کنند و این مسئله باعث نگرانی هواداران شده است.

آبی پوشان در نیمه دوم دیدار برابر ملوان سه بار دروازه میزبان را گشودند و در تقابل با مس نیز با تک گل کوین یامگا به برتری دست یافتند که آن گل نیز در نیمه دوم به ثمر رسید و بدین ترتیب تیم ساپینتو در نیمه نخستِ هیچ کدام از پنج هفته ابتدایی لیگ، موفق به گلزنی نشده است.

نگاهی به عملکرد استقلال در فصل قبل نشان می دهد که تیم فرهاد مجیدی نیز همین مشکل را در هفته های پایانی لیگ بیست و یکم داشته است. آمار آبی ها در نیمه های نخست دیدارهای قبل بسیار عجیب بوده که می تواند نگران کننده باشد.

آخرین باری که استقلال در نیمه نخست یک دیدار توانسته است دروازه حریف را باز کند، به هفته ۲۵ لیگ قبل بازمی‌گردد. جایی که آبی ها روی ارسال جعفر سلمانی و ضربه سر محمد دانشگر، توانستند در دقیقه ۶ دروازه سپاهان را در نقش جهان باز کنند و پس از آن در ۱۰ دیدار متوالی، هرگز در ۴۵ دقیقه ابتدایی گلی را وارد دروازه حریفان نکرده اند!

پس از دیدار برابر سپاهان، استقلال به مصاف شهرخودرو، فولاد، آلومینیوم، مس رفسنجان و نفت MIS رفت. دیدار برابر نمایندگان اراک و مسجدسلیمان با تساوی بدون گل به پایان رسید. در دیدار برابر نمایندگان مشهد، اهواز و رفسنجان نیز، استقلال در نیمه های دوم توانست دروازه رقبا را باز کند.

آرمان رمضانی در دقیقه ۸۸ به شهرخودرو گل زد، امیرحسین حسین زاده (۵۳) و صالح حردانی (۷۳) دروازه فولاد را باز کردند و حسین زاده در دقایق ۴۸ و ۵۴ برابر مس بریس کرد. نکته جالب اینکه پیش از بازی با سپاهان، استقلال برابر پرسپولیس در دقیقه ۸۱ به گل رسیده بود و برابر پیکان و نساجی (جام حذفی) نیز به تساوی بدون گل دست یافت تا تیم مجیدی به طور کلی در ۹ دیدار پایانی فصل فقط یک بار در تقابل با سپاهان توانسته باشد در نیمه اول گلزنی کند.

حالا با احتساب پنج هفته ابتدایی لیگ امسال، آبی پوشان در آماری عجیب و طی چهارده دیدار متوالی فقط و فقط یک بار در ۴۵ دقیقه نخست موفق به گلزنی شده اند که به هیچ وجه این آمار منفی نمی تواند برای تیمی مانند استقلال قابل قبول باشد.

 

منبع: پارس فوتبال

دیگر رسانه ها

کدخبر: 40413

ارسال نظر