مهدوی‌کیا رفتنی شد؟ | تعیین تکلیف اسکوچیچ

صحبت‌های مبهم مسئولان فدراسیون فوتبال درباره ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ و مهدی مهدوی کیا در تیم ملی بزرگسالان و امید در شرایطی است که این دو تیم وضعیت حساسی دارند و باید هر چه زودتر تکلیف بدانند.

مهدوی‌کیا رفتنی شد؟ | تعیین تکلیف اسکوچیچ

صحبت‌های مبهم مسئولان فدراسیون فوتبال درباره ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ و مهدی مهدوی کیا در تیم ملی بزرگسالان و امید در شرایطی است که این دو تیم وضعیت حساسی دارند و باید هر چه زودتر تکلیف بدانند.

به گزارش عرشه آنلاین، مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال سه شنبه گذشته (۸ شهریور) در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار و با تمام حرف و حدیث‌ها و شائبه‌هایی که در حاشیه آن وجود داشت، مهدی تاج با رای اعضای مجمع به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال بازگشت.

تاج در حالی کارش را در ساختمان معروف کوچه سوم سئول جنوبی آغاز کرده است، که کم دغدغه و چالش ندارد، یکی از مهم‌ترین چالش های پیش روی رئیس دوباره بازگشته فوتبال، وضعیت نامشخص کادر فنی تیم بزرگسالان و تیم امید است. دو تیمی که در حساس‌ترین شرایط به سر می‌برند.

تیم بزرگسالان کمتر از سه ماه دیگر باید در جام‌جهانی قطر به میدان برود و آن سو تیم امید هم برای شکستن طلسم المپیک آماده می‌شود. با وجود روزهای حساسی که پیش روی تیم بزرگسالان و امید است، نیمکت این دو تیم در بلاتکلیفی در قرار دارد و با توجه به انتخاب دوباره تاج، گمانه‌زنی‌ها درباره کادر فنی تیم بزرگسالان و امید بالا گرفته است، چالشی که به نظر می‌رسد حل آن باید جزو تصمیمات فوری مدیران جدید فدراسیون قرار بگیرد.

اسکوچیچ روی هوا

استوری برخی بازیکنان تیم ملی علیه اسکوچیچ و وعده مهدی تاج درباره احتمال بازگشت کی‌روش؛ تکه های پازلی بود که با کنار چیدن آن مشخص شد که جایگاه سرمربی کروات تیم ملی بزرگسالان را با وجود یک کارنامه تحسین برانگیز، با ورود رئیس جدید متزلزل است. منتقدان اسکوچیچ و مدیران جدید فدراسیون، او را برای نیمکت ایران در جام‌جهانی کوچک می‌دانند و با چشم پوشی از کارنامه موفق این مربی، به دنبال یک مربی اسم و رسم‌دارتر برای نشستن روی نیمکت ایران در جام‌جهانی هستند.

اسکوچیچ در مواجهه با این شایعات گفته است «نگران نیستم» و در حال برنامه‌ریزی برای اردوی شهریور تیم ملی است و تغییری در برنامه‌هایش برای ارزیابی ملی پوشان و لژیونرها نخواهد داد.او این هفته‌ها پای ثابت بازی‌های لیگ است و اول هفته هم با سفر به دبی، عملکرد احمد نورالهی یکی از لژیونرهای کشورمان که در لیگ امارات بازی می‌کند را زیر نظر گرفت.

با وجود بی‌تفاوتی اسکوچیچ به شایعاتی که در اطراف نیمکت ایران شنیده می‌شود اما واکنش مبهم مسئولان جدید فدراسیون فوتبال به سرنوشت سرمربی کروات تیم بزرگسالان، گمانه زنی‌ها درباره آینده نیمکت تیم ملی را بیشتر کرده است.

در تازه‌ترین واکنش به برکناری اسکوچیچ و بازگشت کی‌روش، مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال دیشب در حاشیه جلسه هم‌اندیشی مدیران باشگاه‌ها در سازمان لیگ، سرنوشت نیمکت تیم ملی را به تصمیم هئیت رئیسه فدراسیون گره زد تا به نوعی شایعاتی که درباره تصمیم فدراسیون برای حضور یک مربی جدید در راس کادر فنی تیم بزرگسالان وجود دارد، را به نوعی تائید کند.

واکنش‌های مبهم در شرایطی است که اگر فدراسیون قصدی برای تغییر سرمربی ندارد، باید آن را به صورت قاطعانه اعلام کند اما صحبت‌های مسئولان جدید فدراسیون، این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند که تاج و همکارانش در بازگشت دوباره به فدراسیون، به صورت جدی روی پروسه بازگشت سرمربی پرتغالی تیم ملی فکر می‌کنند.

گمانه‌زنی ها درباره نیمکت تیم بزرگسالان در فاصله کمتر از سه ماه تا آغاز جام‌جهانی در شرایطی است که با توجه به فرصت کم باقی مانده تا اردوی شهریور، فدراسیون باید هر چه زودتر باید تکلیف نیمکت تیم ملی را مشخص کند تا تیم ملی با خارج شدن از سردرگمی، زمان کوتاه باقی مانده تا جام‌جهانی را برای آماده سازی از دست ندهد و بیشتر از این درگیر حواشی خارج از زمین بازی نشود.

بلاتکلیفی بزرگسالان به امیدها هم رسید

وضعیت تکلیف نیمکت تیم امید هم با صحبت‌های دیشب مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال، وضعیت نامشخصی پیدا کرده است. در حالی قرار بود بر اساس برنامه اسکوچیچ، تیم بزرگسالان در پایان اردوی تهران، یک بازی تدارکاتی با تیم امید برگزار کند که این مسابقه با توجه به پایان رسیدن قرارداد مهدی مهدوی‌کیا برگزار نمی‌شود و تیم امید در فیفا دی ماه سپتامبر، برنامه‌ای برای برگزاری اردو ندارد تا امیدها این فرصت را از دست بدهند.

نایب رئیس اول فدراسیون هم دیشب در این باره گفت که تا دو هفته آینده درباره ادامه همکاری با کادر فعلی یا معرفی یک کادر جدید، تصمیم گرفته خواهد شد، واکنشی که نشان می‌دهد که فدراسیون فوتبال در دوره جدید برای ادامه همکاری با کیا دچار تردید شده تا نیمکت امیدها هم به وضعیت تیم بزرگسالان دچار شود.

مهدی مهدوی‌کیا شهریور سال گذشته در زمان حضور شهاب‌الدین عزیزی‌خادم با یک قرارداد یک ساله هدایت تیم امید را بر عهده گرفت، قراردادی که به پایان رسیده و هنوز فدراسیون فوتبال درباره تمدید یا قطع همکاری با کیا به نتیجه نرسیده است.

مسابقات قهرمانی زیر۲۳ سال آسیا  که خرداد امسال در تاشکند برگزار شد، آخرین مسابقات امیدها با مهدوی‌کیا بود، تیم امید در این رقابت‌ها با تساوی مقابل ازبکستان و قطر و باخت به ترکمنستان، از صعود به مرحله حذفی باز ماند تا یک نتیجه ضعیف در کارنامه کیا ثبت شود.

با توجه به این نتایج به نظر می‌رسد مسئولان جدید فدراسیون برای ادامه همکاری با کیا مردد شده‌اند، به خصوص که تیم امید برای شکستن طلسم ۴۸ ساله صعود به المپیک می‌خواهد دورخیز کند. با این حال به نظر می‌رسد باید هر چه زودتر فدراسیون فوتبال، تکلیف نیمکت تیم امید را مشخص کند تا این تیم فرصت آماده‌سازی را از دست ندهد.

تیم فوتبال امید در ۶ ماه دوم امسال باید در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا ۲۰۲۴ حضور پیدا کند،در ادامه در صعود از این مرحله، امیدها باید آماده حضور در مرحله نهایی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا ۲۰۲۴ در زمستان سال آینده شوند. رقابت‌هایی که سه تیم اول آن به المپیک پاریس صعود می‌کنند.

با توجه به فرصت محدود باقی مانده، فدارسیون فوتبال می‌بایست در سریعترین زمان ممکن، تکیلف نیمکت تیم امید را مشخص کند تا تمام تمرکز امیدها متوجه شکسته شدن طلسم المپیک شود و حسرت فوتبال برای رفتن به بزرگترین رقابت ورزشی دنیا ۵۲ ساله نشود. / ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39754

ارسال نظر