سرمربی سپاهان: مورینیو دوست صمیمی من است

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: نبرد دو تیم بلندپرواز را شاهد خواهیم بود و این بازی می‌تواند یک تقابل زیبا و یک بازی کلاسیک باشد که نمی‌توانیم پیش‌بینی درباره نتیجه آن داشته باشیم.

سرمربی سپاهان: مورینیو دوست صمیمی من است

ژوزه مورایس، سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: نبرد دو تیم بلندپرواز را شاهد خواهیم بود و این بازی می‌تواند یک تقابل زیبا و یک بازی کلاسیک باشد که نمی‌توانیم پیش‌بینی درباره نتیجه آن داشته باشیم.

به گزارش عرشه آنلاین، مورایس در ادامه درباره آشنایی با ساپینتو، اظهار داشت: او را می شناسم و ارتباط خوبی باهم داریم. ما دلیل حضور خود را در اینجا می‌دانیم و تمام دانش خود را در اختیار تیم قرار می‌دهیم تا به بهبود کیفیت فوتبال ایران کمک کنیم. این فقط نیت ما نیست چون این نیت تمام مربیان است که بخواهند به ارتقای فوتبال ایران کمک کنند. با  کوله‌باری از تجربه متفاوتی وارد ایران شدم.

وی افزود: بازیکنان با کیفیتی داریم. من به این بازیکنان ایمان دارم. اینجا هستیم که کار خود را با بازیکنان به نحو احسن انجام دهیم. هدف ما این است که برنده بازی باشیم. من نمی‌خواهم پیش‌بینی کنم اما به درک قهرمانی هواداران احترام می‌گذارم. شاید به نوعی این مساله درست است و من با بازیکنانم کار می‌کنم تا آینده را بسازیم.

سرمربی پرتغالی سپاهان درباره اینکه آیا به آینده هم فکر می‌کند، تاکید کرد: درباره خودم نمی‌خواهم فکر کنم. من درباره تیم خود نظر می‌دهم و پیش می‌روم. نمی‌خواهم به این فکر کنم که آینده‌ام چه می‌شود. ارزش ما، وقتی است که ما خود را یک واحد قلمداد کنیم. من خواستم کیفیت‌ها را سنجش کنم و دنبال کیفیت خوب می‌گردم تا یک تیم شکل بگیرد. من نگاه فردی را قبول ندارم.

مورایس با بیان اینکه وقتی ما به سپاهان رسیدیم، اولین مسئله مهم این بود که بتوانیم با تیمی پیش برویم که نتیجه مورد نظر را به دست بیاورد، گفت: توقع داشتم که یک سازمان‌دهی وجود داشته باشد تا بتوانیم موفق باشیم. این موضوع فوتبال نیست و هر چیزی که در پیرامون فوتبال باشد، موضوعیت دارد. با اطلاعاتی که داشتیم، ما خواستیم تا بهترین تصمیم‌ها را بگیریم. این ما را به چیزی که می‌خواهیم سوق می‌دهد.

وی افزود: به عنوان یک مربی، می‌خواهم به موفقیت برسیم و فکر می‌کنم به موفقیت هم رسیده‌ایم. ما باید اول درباره پتانسیل‌های سپاهان صحبت کنیم. سپاهان یکی از تیم‌های خوب آسیا است. حضور در کره‌جنوبی باعث شد تا به این نتیجه برسم سطح بازیکنان ایرانی در شرایط خوبی قرار دارد. این احتمال هست که ما قهرمان شویم. وقتی شما در یک لیگ معتبر بازی می‌کنید، تیم‌ها ظرفیت قهرمانی را دارند.

مورایس با اشاره به اتفاقی که نگاه او را به زندگی تغییر داده است، گفت: من یک خونریزی مغزی داشتم و ۱۲ روز هم در بیمارستان بودم و نمی‌دانستم زنده خواهم ماند یا خیر. من فکر می‌کنم زندگی من وارد یک بعد جدیدی شده است. فکر می کنم زندگی فوق‌العاده است و الان من الان یک آدم کامل شده‌ام و دارم بهتر می‌شوم و حس خوبی دارم.

سرمربی سپاهان در ادامه در واکنش به سوالی درباره پیش بینی اش از نتیجه بازی فردا اظهار داشت: مسابقاتی مثل این را نمی‌توانید نتایج را پیش‌بینی کنید، به خصوص که احساسات در این بازی‌ها دخیل است و خیلی سخت است که بخواهیم نتیجه را پیش‌بینی کنیم. من  فقط می‌توانم بگویم که بازی خوبی را شاهد خواهیم بود.

مورایس که سابقه همکاری با خوزه مورینیو به عنوان دستیار را دارد، در این باره هم گفت: سابقه همکاری طولانی را با او داشته‌ام و هر کاری را انجام می‌دهد، مهم می‌دانم. او یک یک مربی کامل است و به نتیجه نگاه می‌کند و اینکه چطور می‌تواند نتیجه را تغییر دهد.

وی افزود: مورینیو یک سری اولویت‌ها را برای خودش در نظر  گرفته است و مربی تهاجمی متعادل و واقع‌گرا است. او فانتزی از تیم نمی‌سازد و واقعیت را می‌بیند. من قبلا می‌گفتم که چیزی نیست که بخواهیم آن را بسازیم. برخی از مربیان می‌خواهند چیز جدیدی در فوتبال خلق کنند ولی مورینیو این شکلی نیست. او  فلسفه فوتبال را بلد است و می‌داند هواداران، بازیکنان و باشگاه چه می‌خواهند و آن را انجام می‌دهد. او دوست صمیمی من است و همچنان هم با او در ارتباط هستم./ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35550

ارسال نظر