استقلال و سپاهان، مثل دربی خواهد بود | ادموند اختر:استقلال با امیدهایش هم سپاهان را شکست می دهد

پیشکسوت استقلال گفت: با توجه به شرایط بازی اول استقلال و سپاهان مطمئن هستم این دیدار شبیه به مسابقه دربی کسل‌کننده و خسته کننده خواهد شد، مگر اینکه...

استقلال و سپاهان، مثل دربی خواهد بود | ادموند اختر:استقلال با امیدهایش هم سپاهان را شکست می دهد

ادموند اختر بازیکن اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار هفته اول تیم استقلال در چارچوب مسابقات لیگ برتر بیست و دوم اظهاراتی را مطرح کرد.

با توجه به حضور چهره‌های سرشناس در ترکیب تیم سپاهان بازی اول استقلال مقابل این حریف صاحبنامش را چطور پیش بینی میکنید؟

ممکن است تیم سپاهان روی کاغذ تیمی پرمهره و بزرگ باشد، البته این تیم همواره جزو حریفان قابل احترام استقلال به شمار می‌رود و انصافاً امسال هم مهره‌های خوبی دارد اما یادتان نرود که این تیم با قهرمان فصل پیش یعنی استقلال بازی دارد.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

می‌خواهم بگویم استقلال حتی اگر با امیدهایش هم بازی کند استقلال است و برای برد به زمین می‌رود. فقط حیف که این بازی در هفته اول برگزار می‌شود. وگرنه...

...چرا حیف! منظورتان از اینکه در هفته اول نباید برگزار می‌شد چیست؟

به این خاطر که من مطمئن هستم بازی جمعه کاملا شبیه به دربی‌های حساس احتیاط آمیز خواهد بود. ۱۰۰درصد مطمئنم دو مربی خارجی برای نباختن و قرار نگرفتن زیر فشار رسانه‌ها نمی‌خواهند بی گدار به آب بزنند. به همین خاطر می‌آیند تا با احتیاط تیمشان را هدایت کنند. برای این گفتم حیف! چون قطعا اگر این بازی در هفته‌های سوم به بعد برگزار می‌شد و مربیان شناخت بهتری از حریف و شرایط خودشان داشتند تیمشان را راحت تر و آزادتر به میدان می‌فرستادند.

به طور کلی سپاهان را چطور تیمی می‌بینید؟

سپاهان فصل گذشته هم بازیکنان خوب و بزرگی داشت. حتی در کوران مسابقات برخی می‌گفتند امید قهرمانی است اما دیدیم که چطور عقب رفت و در نهایت استقلال با اقتدار آمد و قهرمان شد. بنابراین مطمئنم استقلال باز هم با قدرت به لیگ می‌آید و کار را برای رقبا سخت می‌کند.

 

حضور بازیکنان سابق استقلال و پرسپولیس در ترکیب سپاهان چقدر برای استقلال دردسرساز خواهد بود؟

فوتبال حرفه‌ای شده و این که قبلاً بازیکنی در فلان تیم بوده و حالا در یک تیم دیگری بازی میکند در دنیای فوتبال حرفه‌ای دیگر مطرح نیست. مگر امید نورافکن وقتی در استقلال بود جزو نفرات اصلی این تیم بازی می‌کرد؟ یا دانشگر! او هم جزو نفرات اصلی نبود. کلاً بازیکنانی که در تیمی به میدان می‌روند وقتی روبروی تیم سابقشان قرار می‌گیرند انگیزه زیادی دارند و این غیر قابل انکار است. جدا از این هر بازیکنی مقابل استقلال و پرسپولیس با انگیزه به زمین می‌آید. بنابراین قاعدتاً بازیکنان پرسپولیسی حاضر در سپاهان هم انگیزه خودشان را دارند. اما نظر شخصی من این است که این بازی مثل دربی‌های حساس با ترس از نباختن، کسل کننده خواهد شد.

چطور می‌توان انتظار داشت چنین اتفاقی نیافتد؟

هرچه زودتر تیم‌ها به گل برسند بازی از شرایط کسل کننده خارج می‌شود. حتی ممکن است باز هم تیمی که گل خورده گل مساوی را بزند و بار دیگر مسابقه حوصله سربر شود. تنها می‌توان گفت خداکند بازی حتی به رغم کسل کننده بودن پرگل باشد تا لااقل گل‌های زیادی ببینیم.

 

منبع: خبر ورزشی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35003

ارسال نظر