آزاد کاران ایران مدال آوردند؛ ثبت یک افتخار دیگر

در آغاز رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان در رم پایتخت ایتالیا، نمایندگان ایران در اوزان ۴۵، ۵۱، ۶۰، ۷۱ و ۹۲ کیلوگرم به مصاف رقیبان خود رفتند.

آزاد کاران ایران مدال آوردند؛ ثبت یک افتخار دیگر

 در آغاز رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان در رم پایتخت ایتالیا، نمایندگان ایران در اوزان ۴۵، ۵۱، ۶۰، ۷۱ و ۹۲ کیلوگرم به مصاف رقیبان خود رفتند.

به گزارش عرشه آنلاین، در وزن ۴۵ کیلوگرم، امیرمحمد نوازی در دور نخست برابر ریکاردو بونانو از ایتالیا با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید. وی در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف آشیرگولیف از ترکمنستان می‌رود.

محمدرضا اسدی در وزن ۵۱ کیلوگرم، پس از استراحت در دور نخست، مقابل برابر دنیل کورتف از مولداوی با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف کریمبکوف از قرقیزستان می‌رود.

در وزن ۶۰ کیلوگرم، ابراهیم الهی در دور اول برابر لیندون براون از نیوزلند با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی برای رسیدن به نیمه نهایی باید از سد عبدالله توپراک از ترکیه عبور کند.

در وزن ۷۱ کیلوگرم، یونس شفیعی در مبارزه نخست مقابل نوواکوفسکی از لهستان با نتیجه ۴ بر ۴ به برتری رسید. وی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف نارندر از هند می رود.

در وزن ۹۲ کیلوگرم نیز عرفان علیزاده در دور اول مقابل کانازاوا از ژاپن با حساب ۸ بر یک به برتری رسید. وی در دور بعد با موسایف از آذربایجان روبرو می‌شود.

اما در ادامه رقابت‌های ۵ وزن نخست، عرشیا حدادی در وزن ۴۸ کیلوگرم که روز گذشته با شکست برابر حریف آمریکایی، راهی گروه بازنده‌ها شده بود، در این مرحله مقابل اوزگور جاگلیان از ترکیه با نتیجه ۱۳ بر یک به پیروزی رسید و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی برای کسب مدال برنز امشب(شنبه) به مصاف رسول گالبورایف از فرانسه می‌رود.

محمدمهدی ممیوند در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز روز گذشته در دور نخست با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب الیاس عیسایف از آذربایجان شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این مرحله امروز(شنبه) به روی تشک رفت و در مبارزه نخست مقابل آلپ بگنجوف از ترکمنستان ۱۲ بر ۲ پیروز شد اما در دومین مبارزه در گروه بازنده‌ها، برابر گوگا اوتیانیشویلی از گرجستان ۹ بر ۸ شکست خورد و از رسیدن به دیدار رده بندی بازماند.

هم‌چنین از میان دیگر نمایندگان ایران در ۵ وزن نخست، رضا سلیمانیان در وزن ۸۰ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافت و محمدرضا لطفی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم نیز راهی دیدار رده‌بندی شد. دیدارهای رده‌بندی و فینال ۵ وزن نخست امشب(شنبه) برگزار می‌شود. به این ترتیب ایران در ۵ وزن نخست این رقابت‌ها شانس رسیدن به یک مدال طلا و ۲ برنز را دارد.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33378

ارسال نظر