صعود اولین زن ایرانی به دومین قله بلند جهان +عکس

افسانه حسامی‌فرد، بانوی کوهنورد کشورمان موفق شد به‌عنوان نخستین زن ایرانی قله ۸۶۱۱ متری کی‌۲ را فتح کند.

صعود اولین زن ایرانی به دومین قله بلند جهان +عکس

افسانه حسامی‌فرد، بانوی کوهنورد کشورمان موفق شد به‌عنوان نخستین زن ایرانی قله ۸۶۱۱ متری کی‌۲ را فتح کند.

«افسانه حسامی فرد» بانوی کوهنورد ایرانی که صعود به قله اورست را در کارنامه درخشان خود دارد، این‌بار موفق شد نام خود را به عنوان نخستین بانوی کوهپیما از جمهوری اسلامی ایران برای فتح قله کی-۲ معروف به قله وحشی در پاکستان ثبت کند.

باشگاه کوهنوردی آلپان پاکستان با تایید صعود تیم کوهنوردان زن به K-۲ به عنوان دومین قله مرتفع جهان اعلام کرد: افسانه حسامی فرد نیز به عنوان اولین بانوی ایرانی موفق به فتح قله کی۲ شده است.

 

«کرار حیدری» رئیس باشگاه آلپاین پاکستان امروز طی گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد افزود: افسانه یک کوهنورد جسور و شجاع است که تجربه صعود به اورست به وی کمک کرد که کی۲ مشهور به قله وحشی در پاکستان را فتح کند. 

وی صعود این بانوی ایرانی به دومین قله مرتفع جهان را به مردم ایران و جامعه ورزشی کشورمان تبریک گفت. 

فروردین امسال افسانه حسامی فرد بانوی کوهنورد خراسان‌شمالی، توانست اوررست را فتح نماید.

صعود به اورست ۴۵ روز تا دو ماه زمان نیاز دارد، کوه اورست کوهی‌ست که با ۸۸۴۸ متر ارتفاع، مرتفع ترین کوه جهان از سطح دریا می‌باشد، این قلۀ در مرز چین و نپال واقع شده است.

افسانه حسامی فرد، نخستین بانوی کوهنورد خراسان‌شمالی است که موفق شد اورست را فتح نماید.

کاظم فریدیان، عظیم قیچی‌ساز، رضا شهلایی و حسین بهمنیار تنها کوهنوردان ایرانی هستند که افتخار صعود به این قله را در کارنامه دارند. داود خادم نیز کوهنورد ایرانی بود که در سال ۱۳۸۳ هنگام صعود به این قله جان خود را از دست داد. داود خادم در قالب یک تیم بین المللی ، به دلیل گرفتاری در طوفان در حوالی کمپ سوم به همراه یک کوهنورد روسی ناپدید شد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31922

ارسال نظر