ابقای اسکوچیچ «وتو» می‌شود!

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به عملکرد فدراسیون فوتبال در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی ایران گفت: احتمالا پس از انتخابات ریاست فدراسیون، سر زخم را دوباره باز کنند.

ابقای اسکوچیچ «وتو» می‌شود!

جلال چراغپور نحوه توجه به ابقای دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر واقعاً بخواهیم بپذیریم که اسکوچیچ قرار است به طور قطعی روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند مهم‌ترین فاکتور را برگزاری بازی‌های تدارکاتی باید دانست.

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به لزوم استفاده از مشاوران فنی و جهانی در کنار اسکوچیچ برای دیدارهای گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تاکید کرد: هنوز هم می گویم قطعاً و حتماً باید از کسانی که فوتبال روز دنیا را می‌فهمند و می‌توانند آن را به کادر فنی تیم‌ها منتقل کنند استفاده کنیم. بازی با انگلیس، آمریکا و ولز اصلاً شوخی نیست. کوچک‌ترین اهمال، بدترین نتایج را به همراه دارد. در کنار بازی‌های مناسب تدارکاتی باید بهترین راه و روش را برای پختگی مربی تیم ملی و آگاهی او از سیستم حریفان در نظر بگیریم.

چراغپور درباره شایعه تغییر دراگان اسکوچیچ پس از انتخابات هشتم شهریورماه ریاست فدراسیون فوتبال گفت: هیچ بعید نیست ابقای اسکوچیچ در آن موقع «وتو» شود. چون تا آن زمان هیچ برنامه خاصی در انتظار تیم ملی نیست. اسکوچیچ را فدراسیون فوتبال کنونی که همگی جایگزین رؤسای اصلی شده‌اند و موقتی هستند نگه داشتند تا خودشان را با انتخاب خیلی کوتاه مدت دیگر برای ۴۰ روز خراب نکنند. آنها هم به نظر می‌رسد دست نگه داشتند تا انتخابات فدراسیون انجام شود و سپس در این باره تصمیم‌گیری کنند.

پیشکسوت فوتبال ایران تاکید کرد: احتمالاً رؤسای بعدی که می‌آیند با نواب خود تصمیم بگیرند سر این زخم را دوباره باز کنند. برای رئیس جدید، این موضوع دغدغه خیلی مهمی است که می‌خواهد در اوایل ریاست خود به آن ورود کند. جام جهانی عظمت تبلیغاتی دارد و این موضوع اهمیت خاص خودش را برای گروه جدید دارد.

چراغپور درباره احتمال بازگشت مهدی تاج به میز ریاست فدراسیون فوتبال گفت: نمی‌خواهم درباره خوب یا بد بودن او صحبت کنم اما من تجربه خودم را درباره این قبیل بازگشت‌ها می‌گویم. در طول ۳۵ سال که جریانات فوتبالی را رصد می‌کنم خیلی به ندرت پیش آمده کسی که آزمایش مدیریتی‌اش را داده است دوباره به میز قدرت برگشته باشد.

این کارشناس فوتبال در پایان گفت: کفاشیان، صفایی فراهانی و دادکان هم گاهی می‌خواستند برگردند اما این اتفاق هرگز نیفتاد. رئیس فدراسیون فوتبال معمولاً چنین شانس دوباره‌ای را پیدا نمی‌کند. شاید تنها کسی که چندین بار رفت و برگشت مدیریتی در فوتبال داشت علی فتح الله‌زاده و کاظم اولیایی بودند. من واقعاً مثال‌های خیلی اندکی دیده‌ام که مدیر پیشین بار دیگر به میز قدرت خود بازگردد. به همین خاطر یک در هزار فکر نمی‌کنم مهدی تاج به صندلی قدرت برگردد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31518

  • مردم

    ما اسکوچیچ را نمی خواهیم ...برای آدمهای نفهم ترجمه کنید

ارسال نظر