افشاگری باورنکردنی از جلسه جنجالی انتخاب سرمربی جدید

دو هفته پس از برکناری اسکوچیچ از تیم‌ملی، کمیته فنی و هیات رئیسه جلساتی مشترک و بعد جدا داشتند و در نهایت دراگان ابقا شد.

افشاگری باورنکردنی از جلسه جنجالی انتخاب سرمربی جدید

فدراسیون فوتبال در تصمیمی دو‌گانه که ترکیبی از اخراج و ابقا بود، دوباره نیمکت تیم‌ملی ایران را به دراگان اسکوچیچ سپرد. این اپیزود دو کارگردان داشت. کارگردان اول کمیته فنی فدراسیون و کارگردان دوم، هیات رئیسه این فدراسیون. نمایشنامه کار هم مملو از تناقضات، دعوا و مرافعه بود. یکشنبه گذشته، دو هفته پس از برکناری اسکوچیچ از تیم‌ملی، کمیته فنی و هیات رئیسه جلساتی مشترک و بعد جدا داشتند و در نهایت دراگان ابقا شد. در این جلسات اتفاقاتی افتاد که مخ‌تان از شنیدن آن‌ها سوت می‌کشد. بخوانید جزئیات یکشنبه جنجالی را.

اصولی مرد پرنفوذ فدراسیون فوتبال به اسکوچیچ قول داده بود ابقا می‌شود؛ وگرنه این مربی اصلا به تمرین دیناموزاگرب و پوشکاش نمی‌رفت تا وضعیت صادق محرمی و شهاب زاهدی را زیر نظر بگیرد. با این وجود اعضای کمیته فنی تاکید داشتند اسکوچیچ باید برکنار شود. خلاصه کار به روز یکشنبه کشید. اعضای کمیته فنی به کمپ تیم‌های ملی رفتند تا با اعضای هیات‌رئیسه جلسه نهایی را برگزار کنند. اما بخوانید در این جلسه چه گذشت؛ در ابتدای جلسه، اعضای کمیته فنی گزارشی درباره جلسه اخیر خود و دلایل رد اسکوچیچ دادند. آن‌ها تاکید داشتند همه چیز مستند بوده و برایشان ثابت شده که یکسری جریانات پشت تیم‌ملی وجود دارد و به همین دلیل ابقای اسکوچیچ به هیچ وجه به صلاح نخواهد بود.

در این جلسه احسان اصولی عضو هیات رئیسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال که حمایت بعضی از نمایندگان مجلس را پشت خود دارد، همه کاره به نظر می‌رسید و از اعضای کمیته فنی توضیح می‌خواست. او در برکناری شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون فوتبال هم نقشی کلیدی داشت.

میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون که قاعدتا قدرت باید در اختیار او باشد، در این جلسه نشان داد نفوذ کمتری نسبت به اصولی دارد. قبلا هم شنیده بودیم در یکی از جلسات وقتی ماجدی قصد داشت فردی را کنار تیم‌ملی بگذارد، به او گفته بودند آن‌ها هستند که باید تصمیم بگیرند نه سرپرست فدراسیون!

در این جلسه اعضای کمیته فنی مصرانه و به‌جد تاکید داشتند اسکوچیچ باید برکنار شود. حتی نام چند بازیکن و پشت پرده دعوت‌شان به تیم‌ملی مطرح شد. یکی از اعضا تاکید داشت بازیکنی که به تازگی پیشنهادی از اروپا دارد، به دلیل همین پشت پرده‌ها در فهرست اسکوچیچ قرار گرفت. نام تعدادی دیگر از بازیکنان هم مطرح شد. بیشتر بحث درباره اردوی قطر و فهرست بلندبالای دراگان بود. یکی از اعضای کمیته فنی دیروز در این باره به جام‌جم گفت: «هر چه را که باید می‌گفتیم، گفتیم. حتی برای دوستان مثال آوردیم. مستند هم داشتیم، منتهی...»

یکی از اعضای کمیته فنی با انتقاد از عملکرد هیات رئیسه گفت: «ما را جلو انداختید و بعد پشت‌مان در نیامدید.» در طول جلسه اعضای کمیته فنی به ویژه نسبت به اظهارنظر اخیر اصولی انتقاد داشتند.

اعضای کمیته فنی تاکید داشتند اگر حرفی می‌زنند بر اساس مستندات و بررسی‌ها بوده است. جالب اینجاست که در جلسه، اکثر اعضا حامی اخراج اسکوچیچ بودند.

در این جلسه نام سه مربی هم مطرح شد؛ ابتدا علی دایی. اعضای کمیته فنی گفتند با او صحبت کرده‌اند، ولی این مربی حضور در تیم‌ملی را نپذیرفته است. بعد دو نام خارجی مطرح شد. ابتدا پتکوویچ سرمرب سابق تیم ملی سوئیس که همه از او تعریف کردند. سومین نفر هم سنول گونش ترکیه‌ای بود. اعضا گفتند یکی از این دو مربی اگر برای تیم‌ملی انتخاب شود، گزینه خوبی خواهد بود. اعضای هیات رئیسه نقطه نظری در این باره نداشتند. اسم کی‌روش هم اصلا مطرح نشد.

بعد از شنیدن نقطه نظرات کمیته فنی، از آن‌ها خواسته شد تا جلسه را ترک کنند تا رای‌گیری از هیات رئیسه صورت گیرد. در این رای‌گیری سرانجام دراگان اسکوچیچ ابقا شد.

شکست تیم ماجدی

بد نیست بدانید در رای‌گیری برای ابقای دراگان اسکوچیچ چه اتفاقی رخ داد. میرشاد ماجدی به همراه رضاییان به ابقای دراگان اسکوچیچ رای منفی دادند. در مقابل احسان اصولی، طهمورث حیدری، خداداد افشاریان و احمدرضا براتی ۴ نفری بودند که رای مثبت دادند تا این مربی به کارش در تیم‌ملی ادامه دهد. بدین ترتیب اسکوچیچ و حامیانش ۴ بر ۲ میرشاد ماجدی و مخالفان را شکست دادند. میرشاد بعد از جلسه رای‌گیری کاملا ناراضی بود و تلاش کرد تا جلوی دعوا‌ها را بگیرد، اما چرا دعوا؟

نزدیک بود کمیته فنی استعفا دهد

اعضای کمیته فنی بعد از رای‌گیری در هیات رئیسه و ابقای اسکوچیچ به شدت شاکی بودند. آن‌ها اعتقاد داشتند به بازی گرفته شدند، چون تصمیم اصولی و همراهانش از ابتدا ادامه همکاری با دراگان بوده است. اعضا که احسان اصولی را مقصر تمام جریانات می‌‎دانستند با دیدن او به انتقاد شدید پرداختند و گفتند: «شما چه برای فوتبال مشهد کردی که الان برای فوتبال ملی تصمیم می‌گیری؟» اصولی که دید اوضاع خراب است، سریعا محل را ترک کرد و رفت. اعضای کمیته فنی هم تصمیم گرفتند تا استعفای دسته‌جمعی بدهند، ولی میرشاد ماجدی با خواهش و تمنا از آن‌ها خواست چنین کاری نکنند، چون بلوای بزرگی راه خواهد افتاد. بدین ترتیب آن‌ها پذیرفتند فعلا استعفا ندهند، ولی به ماجدی گفتند با این وضعیت باید فاتحه تیم‌ملی را در جام‌جهانی قطر خواند. دیروز یکی از اعضای کمیته فنی به خبرنگار ما گفت: «شما وضعیت تیم‌ملی را ببینید. اسکوچیچ می‌تواند این اختلافات را از بین ببرد؟ هزار و یک مشکل داخل تیم هست. بازیکنان دیگر حرف او را نمی‌خوانند. اسکوچیچ هم می‌داند که مقبول بعضی بازیکنان نیست. این بدترین تصمیم ممکن بود.»/ روزنامه جام جم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31361

ارسال نظر