سورپرایز یحیی و پرسپولیس برای شروع لیگ

فرصت چندانی تا شروع لیگ بیست‌و‌دوم نمانده و تیم‌های لیگ برتری ضمن اینکه هنوز درگیر نقل‌وانتقالات هستند تمرینات خود را شروع کرده و بازی‌های دوستانه برگزار می‌کنند

سورپرایز یحیی و پرسپولیس برای شروع لیگ

فرصت چندانی تا شروع لیگ بیست‌و‌دوم نمانده و تیم‌های لیگ برتری ضمن اینکه هنوز درگیر نقل‌وانتقالات هستند تمرینات خود را شروع کرده و بازی‌های دوستانه برگزار می‌کنند تا هماهنگی بین نفرات قدیمی و جدید برای بازی در لیگ جدید شکل بگیرد. در این ‌بین پرسپولیس یکی از تیم‌هایی است که زودتر از بقیه تیم‌ها هم تغییرات و هم تمریناتش را شروع کرد و تا حدی گل‌محمدی توانسته به ترکیب دلخواهش برای شروع لیگ برسد، هرچند در برخی نقاط با کمبود بازیکن مواجه شد و مدت نسبتا زیادی هم هست که نتوانسته تکلیف خط حمله‌اش را مشخص کند. بااین‌حال با بررسی بازی‌های دوستانه اخیر این تیم مشخص‌شده که ظاهرا او برای برخی پست‌ها به جمع‌بندی نهایی رسیده تا حدی که می‌توان از حالا ترکیب دو تیم اول و دوم این تیم را حدس زد.

پرسپولیس در بازی اخیر مقابل پیکان که با برتری دو گله قرمزها همراه شد، با ترکیب احمد گوهری، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمدمهدی احمدی، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، امید عالیشاه، سعید صادقی، محمد عمری و شرزود تمیروف در نیمه نخست به‌میدان رفت و در نیمه دوم هم علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی، علی جودکی، وحدت هنانوف، دانیال اسماعیلی‌فر، علی خدایی، سروش رفیعی، علیرضا خدادادی و امید فهیمی بازی کردند. در این بازی وحید امیری، مهدی ترابی، حامد پاکدل و مهدی عبدی به‌دلیل مصدومیت حضور نداشتند.

اگرچه بیرانوند در تیم دوم به میدان رفت اما مشخص است که گلر اصلی قرمزها در فصل جاری خواهد بود و بازی کردن پورعلی‌گنجی در تیم دوم هم احتمالا یک برنامه تاکتیکی بوده و او را هم باید گزینه اصلی یحیی برای شروع لیگ دانست و باید دید از بین گولسیانی و علی نعمتی کدام‌یک زوج پورعلی گنجی خواهد بود. در سمت راست بازی کردن اسماعیلی‌فر کاملا قطعی است اما در سمت چپ درحالی‌که پیش‌بینی می‌شود علی نعمتی با تغییر پست به میدان برود، شواهد نشان می‌دهد احمدی جوان توانسته نظر مثبت گل‌محمدی را جلب کند و احتمالا سورپرایز پرسپولیس در شروع لیگ خواهد بود. هرچند با آماده شدن وحید امیری باید منتظر نیمکت‌نشین شدن احمدی هم باشیم، مگر اینکه به‌قدری خوب کار کند که یحیی نتواند دست به این اقدام بزند و دنبال پست دیگری برای امیری باشد!

 

قرمزها در نقل‌وانتقالات تلاش کردند بازیکن جدیدی در پست‌هافبک دفاعی جذب کنند و گزینه‌های مختلفی هم داشتند اما درنهایت نه‌تنها بازیکنی در این پست نخریدند، بلکه با رضا اسدی هم خداحافظی کردند تا تنها دو بازیکن تخصصی (کامیابی‌نیا و سرلک) داشته باشند. گزینه سوم یحیی تا این لحظه برای پست‌هافبک دفاعی حنانوف تاجیک است و این بازیکن در بازی با پیکان هم در این پست به‌میدان رفت. در فاز تهاجمی هم مربع صادقی، عمری، عالیشاه و تمیروف بازی کردند که طبعا کسی توقع ندارد عمری جوان در حضور هافبک‌های سرشناس فرصت چندانی برای بازی پیدا کند و با آماده شدن ترابی باید روی نیمکت برگردد. بااین‌حال درحالی‌که پیش‌بینی می‌شد گل‌محمدی از حضور سه هافبک خلاق خود یعنی صادقی، رفیعی و ترابی همزمان استفاده کند اما بعید نیست که رفیعی لیگ را از روی نیمکت شروع کند، چون ظاهرا گل‌محمدی قصد دارد از عالیشاه به‌عنوان مهاجم دوم استفاده کند و درکنارش هم از مهاجم خارجی بهره ببرد؛ مهاجمی که باید دید نامش کاسیانو خواهد بود یا درنهایت گزینه دیگری قرمزپوش می‌شود و با توجه به درخشش تمیروف در بازی اخیر شانس او برای بازی کردن در شروع لیگ، نسبت به دیگر مهاجمان مثل عبدی و پاکدل هم بیشتر به‌نظر می‌رسد؛ چراکه روند یارگیری قرمزها نشان می‌دهد خیلی بعید است که دو خارجی جذب کنند و به همین دلیل تمیروف هم شانس زیادی برای ماندن در لیست قرمزها خواهد داشت.

 

منبع: فرهیختگان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30949

ارسال نظر